امروزه خودروهای چینی توانسته‌اند به رقیبی جدی برای شرکت‌های معروف دنیا تبدیل شوند. آئولوس نیز یکی از برندهای زیرمجموعه شرکت دانگ فنگ است که محصولات مختلفی را به جامعه عرضه کرده است. خودرو دانگ فنگ آئولوس Yixuan نمونه‌ای از محصولات جدید این شرکت است که در سال ۲۰۲ وارد بازار گردید. احتمال دارد که شرکت بهمن موتور بخواهد آن را در ایران عرضه کند ولی هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است. قیمت پایه این خودرو زیبا ۸۹۰۰ دلار است که نشان‌دهنده قیمت ارزان آن در برابر رقبا است. ناگفته نماند که بهترین نسخه این خودرو ۱۲۹۰۰ دلار قیمت دارد که برخی از افراد نیز به سراغ خرید نسخه‌های برتر می‌روند.

دانگ فنگ آئولوس Yixuan

موتور این خودرو چگونه است؟

در این مدل از پیشرانه ۱.۵ لیتری استفاده شده است که برای یک سدان مناسب به نظر می‌رسد. تنفس در موتور نیز به دو شکل طبیعی و توربوشارژ صورت می‌گیرد که شما می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب خود را انجام دهید. خوشبختانه موتور تنفس طبیعی به دو شکل مختلف ۶ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته دستی ارائه می‌شود. همین موضوع سبب شده است تا دست افراد برای انجام خرید در این قسمت کاملا باز باشد. دانگ فنگ آئولوس Yixuan از نظر پیشرانه نمره قابل قبولی می‌گیرد. البته نباید فراموش کرد که نمی‌توان از یک سدان چینی انتظار بیشتری داشت.

وضعیت ظاهری دانگ فنگ آئولوس Yixuan

در این خودرو نیز مانند اکثر خودروهای چینی طراحی زیبایی در نظر گرفته شده است. شرکت دانگ فنگ برخی از مدل‌ها را به شکل دو رنگ ارائه کرده است که زیبایی زیادی دارند. ابعاد این خودرو برابر با 4670/1812/1490 میلیمتر است که کاملا استاندارد به نظر می‌آید. همچنین سازنده مدعی است که فاصله بین محورها نیز ۲۶۸۰ میلی‌متر است که باید به این شاخص نیز توجه کنید. رینگ‌های ۱۷ اینچی یکی دیگر از خصوصیات ظاهری این خودرو را بیان می‌کند که باید به آن توجه کنید. کالیپرهای ترمز زرد رنگ در داخل این رینگ‌های ۱۷ اینچی قرار می‌گیرند.

طراحی داخلی این خودرو چگونه است؟

خودرو دانگ فنگ آئولوس Yixuan در طراحی داخلی خود از رنگ‌های شاد زیادی استفاده کرده است. آنچه که بیش از هر چیزی به چشم می‌آید حضور رنگ‌های زرد و نارنجی در داخل ماشین است. در مدل ۱.۵ لیتری معمولی شاهد آن هستیم که کابین دارای رنگ‌های خاکستری و نارنجی است. همچنین در مدل توربوشارژ از رنگ‌های دیگری همچون مشکی و زرد در کابین  کمک گرفته شده است.

عکس دانگ فنگ آئولوس

امکانات مهم دانگ فنگ آئولوس Yixuan کدام است؟

با توجه به اینکه این مدل یک سدان چینی ارزان است، نباید انتظار آپشن‌های بی‌نظیری از آن داشت. سیستم کی‌لس و استارت بدون کلید یکی از موارد قابل توجه در این خودرو است. همچنین در این سدان سانروف نیز پیش‌بینی شده است که آن را به یک گزینه جذاب تبدیل خواهد کرد. صفحه نمایش عمودی ۱۳ اینچی یکی دیگر از امکانات موجود در این خودرو است. قابلیت‌هایی همچون شارژر وایرلس نیز در این خودرو تعبیه شده است که در صورت نیاز می‌توانید به شکل ویژه از آن استفاده کنید.