شرکت تولید کننده این خودرو به نام M Power شناخته می شود. این شرکت بیش ترین تلاش خود را در زمینه هیجان در راندن با این خودرو به مرحله انجام رسانده است. بی ام و X6 M جزو خاص ترین و مورد پسند ترین خودروهای ایرانی محسوب می شود که توانسته توان 400 اسب بخار را به 550 اسب بخار قدرت برساند. از رقیبان جدی این خودرو مرسدس‌بنز ML63 AMG  و پورشه کابین توربو S را می توان نام برد که در مقایسه با بی ام و X6 M قدرت بالا کشیدن خود را نداشته اند و این خودرو نمره قابل قبول تری از همه جهات به خود اختصاص می دهد.

اگر ورودی پارکینگ شما به حد کافی فضا برای ورود این خودرو با این عرض و ارتفاع ندارد پس از انتخاب آن خودداری کنید. به این دلیل که بر حسب بودن در نمونه M و تفاوت شایان توجه فضای اتاق با نمونه استاندارد مجبور خواهید شد فضایی در کوچه برای استراحتش پیدا کنید. تغییراتی که از لحاظ طراحی و مقدار فضا در بی ام و X6 M وجود دارد شامل: تغییر در سپر جلو و عقب، برش روی گلگیر جلو، رکاب‌ها و سیستم اگزوز می باشد. به طور کلی این خودرو عضلات بزرگتری را در اختیار شما می گذارد. بر روی سپر جلو دهانه های بزرگی تعبیه شده تا هوای خنک را به رادیاتورهای پشت دهانه ها برسانند. رادیاتور سمت راستی رادیاتور آب است و سمت چپی رادیاتور خنک کننده روغن موتور می باشد.

ظاهر زیبای بی ام و X6 M

بی ام و X6 M نشانه بارز یک خودروی اسپرت به دلیل سایز بزرگی که دارد می باشد. چیزی که این خودرو را در میان رقیبان کمی بالا می برد داشبورد ساده و دکمه های تنظیمات مختلف در کابین است. در فضای کابین قسمت عقب به دلیل وجود کنسول ظرفیت سرنشینان به 4 نفر محدود می شود. وجود مانیتوری مرکزی که درست در پشت کنسول ردیف اول قرار گرفته جالب توجه است. دکمه هایی که برای تنظیم هوا در نظر گرفته شده اند در ردیف دوم بالای DVD Player قرار دارند. هر چه که به سمت پشت این خودرو نزدیک می شویم کاهش ارتفاعی در سقف صورت گرفته چه در زمان نشستن و چه زمان پیاده و سوار شدن کمی آزار دهنده است. فضای محاسبه شده برای بار 724 لیتر می باشد و در زیر موکت لاستیک زاپاسی قرار داده می شود. در صندوق عقب با یک کلید به راحتی و به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود.

موتورهای بر روی بی ام و X6 M در حالتی استاندارد قابل نصب هستند و این موتورها  بدون توربو با حجم 3.5 و 5 لیتر می باشند. یک نمونه موتور از نوع N54B30 با حجم 3.5 لیتر که توان 230 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر را تولید می کند. نمونه دیگر N63B44 با حجم 5 لیتر که 402 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 600 نیوتن متر را برای این خودروی سنگین تولید می کند. درپوش پلاستیکی موتور که لوگوی M با زیبایی خاصی روی آن حک شده قدرت این محصول را نشان می دهد. اما پیشرانه ای که به طور معمول بر روی بی ام و X6 M قرار دارد از سری S63B44 می باشد. این پیشرانه از موتور 8 سیلندری 32   سوپاپه بهره می برد و توان 547 اسب بخار قدرت در دور 6000 و گشتاور 680 نیوتن‌متر دردور 1500 تا 5650 را تولید می کند. نیروی این گشتاور توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک عملیات انتقال را به هر چهار چرخ انجام می دهد.

از خصوصیت بارز این پیشرانه استفاده از منیفولد‌های ضربدری به منظور کاهش تاخیر توربو‌ها در حدی که ممکن باشد است. در عملیات روشن کردن خودرو با صدایی پر ابهت و لرزشی کم رو به رو می شویم. در صورتی که دکمه اسپرت را فعال کنید با عملکرد سریع خارق العاده اش شما را مبهوت خواهد کرد. اگر می خواهید از فعال بودن حالت اسپرت مطمئن شوید بعد از فعال شدن به چراغ وسط کیلومتر شمار دقت کنید این چراغ سبز رنگ دایره ای شکل که بر روی آن یک M حک شده به همراه MDM زرد رنگی در سمت چپ نشانه فعال بودن آن است. به زودی با شرایطی ناب و استثنایی فروش اقساطی خودرو هایی در این رده در سپند خودرو را شاهد خواهیم بود.