مکث تیارا جدیدترین محصول شرکت مکس است که به تازگی توسط این شرکت عرضه شده است. خوشبختانه تست این کراس‌اوور ۷ نفره به خوبی انجام شد که نقاط ضعف و قوت آن را به درستی نمایان کرد. با توجه به جدید بودن این محصول، در این مطلب قصد داریم تا نتیجه تست مکث تیارا را برای شما بیان کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

عکس مکس تیارا

معرفی اولیه خودرو تیانا مکث موتور

شرکت مکث موتور یکی از زیر مجموعه‌های مهم گروه صنعتی ماموت است که توانست در سال جاری معرفی مکث تیارا را به عنوان خودرو جدید انجام دهد. همانطور که حدس می‌زنید، این خودرو یک کراس‌اوور چینی است که در چین با نام x5 شناخته می‌شود. این محصول توسط شرکت Ruixiang در کشور چین تولید می‌شود. شرکت مکث موتور برای اولین بار این خودرو را به بازار ایران نیز معرفی کرد. از آنجایی که ان خودرو دارای ظرفیت ۷ نفره است، برای خانواده‌هایی با جمعیت زیاد مناسب است.

مواردی همچون امکانات ایمنی و رفاهی مناسب نیز اهمیت این خودرو را بیش از پیش افزایش خواهند داد. با توجه به اینکه کراس‌اوورهای زیادی در بازار ایران دیده می‌شود، موفقیت این خودرو در بازار ایران به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که باید آن‌ها را مورد توجه قرار داد. برای اینکه این خودرو آینده خوبی در ایران داشته باشد، باید فرایند قیمت‌گذاری در آن با هوشمندی هر چه تمام صورت بگیرد. تنها در این حالت است که این خودرو می‌تواند با نمونه‌های مطرح موجود در بازار رقابت کند. عملکرد این خودرو در بازار ایران به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. چنانچه مکث تیارا بتواند انتظارات ماشین‌دوستان را برآورده کند، می‌تواند شرایط خوبی را در بازار ایران برای خود ایجاد کند.

تیارا مکث موتور

مشخصات فنی تیارا مکث موتور

بررسی درست مشخصات فنی هر خودرو می‌تواند اطلاعات درستی از آن را به ما منتقل کند. به همین علت این موضوع درباره تیارا مکث موتور نیز صدق می‌کند. ساختار فنی کلی مکث تیارا شبیه به سایر محصولات چینی است که از این نظر شباهت زیادی بین آن‌ها دیده می‌شود. در این خودرو نیز شاهد حضور پیشرانه ۱.۵ لیتری هستیم که البته توربوشارژ نیز در کنار آن قرار گرفته است. این خودرو می‌تواند تا ۱۵۵ اسب بخار نیرو تولید کند و بیشترین گشتاور آن ۲۱۵ نیوتون متر است. با توجه به اینکه مکس تیارا دارای وزن ۱۶۱۰ کیلوگرمی است، توان تولیدی توسط خودرو کم به نظر می‌‌رسد.

به همین علت بسیاری از کارشناسان آن را یک خودروی کاملا معمولی می‌دانند. وجود گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک توانسته است که این مشکل را تا حد زیادی پوشش دهد. این سیستم گیربکس سبب جلوگیری از کندی زیاد خودرو شده و در نهایت آن را چابک‌تر می‌کند. کسانی به صورت روزمره و عادی از خودرو استفاده می‌کنند، در هنگام استفاده از این خودرو با مشکل خاصی روبرو نمی‌شوند. این در حالی است که این خودرو در رانندگی‌های اسپرت نمی‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. به همین علت اگر به فکر رانندگی اسپورت هستید، به نظر باید سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور ۱۴۹۹ سی‌سی
نحوه تنفس موتور توربو شارژ
بیشترین قدرت ۱۵۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور
شیوه انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
بیشترین گشتاور ۲۱۵ نیوتوم متر در ۲۰۰۰ دور
بیشرین سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
وزن خودرو ۱۶۱۰ کیلوگرم
فاصله بین دو محور ۲۸۱۵ میلی‌متر
ابعاد و اندازه خودرو ۱۷۳۰ ارتفاع – ۱۸۷۵ عرض – ۴۷۸۸ طول
گیربکس ۶ دنده‌ای اتوماتیک

مشخصات تیارا مکث موتور

آپشن‌های تیارا مکث موتور

شناخت بهتر مکث تیارا بدون در نظر گرفتن آپشن‌های آن امکانپذیر نیست. وجود ۶ کیسه هوا در داخل این خودرو امنیت آن را بیشتر کرده است. همچنین سیستم صوتی با استفاده از مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی قابل استفاده خواهد بود. همچنین وجود ۶ بلندگو سبب می‌شود تا صدا به خوبی در خودرو پخش شود. برای اینکه بهتر با آپشن‌های این خودرو آشنا شوید، برخی از مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه بیان می‌کنیم.

  • ترمز پارک برقی
  • اتوهلد
  • سقف پانوراما
  • سنسور نقطه کور
  • استارت دکمه‌ای
  • مجهز به سیست ورود بدون کلید
  • آینه‌های الکتروکرومیک
  • گرمکن صندلی‌های جلو
  • تنظیم برقی موقعیت صندلی در ۶ جهت
  • دوربین ثبت وقایع به صورت ۳۶۰ درجه

خودرو مکث تیارا از نظر آپشن مانند اکثر خودروهای چینی عمل کرده است. با این حال کارشناسان معتقدند که این آپشن‌ها با توجه به قیمت این خودرو مناسب به نظر می‌رسد.