G3 یکی از خودروهای برند انگلیسی-چینی MG است که از زمان عرضه اولین مدل آن به بازار خودرو توانسته به رقابت با هاچبک های تولیدی برندهای نام آور بازار خودرو بپردازد. این خودرو پیشنهادی جذاب و با قیمت مناسب، برای اقشار دانشجویان و بانوان است. حالا مدل 2019 این خودرو با تغییرات قابل توجهی پا به میدان رقابت گذاشته تا قوی تر از گذشته ظاهر شود. به جرات می توان شرکت خودروسازی ام جی را با جسارت ترین کمپانی خودرو سازی چینی دانست. با ما در بررسی ام جی G3 2019 همراه باشید.

مشخصات کلی ام جی G3 2019

این خودرو یک اتومبیل هاچبک اسپرت محسوب می شود که قابلیت های آن بیش از یک هاچبک شهری است. با اینکه مدل های پیشین این خودرو، مدل های شهری محسوب می شدند. اما ام جی G3 2019 برای سفرهای درون شهری و بیرون شهری مناسب است. وزن این خودرو 1100 کیلوگرم است و ظرفیتی 5 نفره دارد.

بررسی ام جی G3 2019

بررسی طراحی ام جی جی 3 2019

ام جی G3 2019 از بعد تغییرات طراحی پیشرفت رو به جلویی داشته است. تغییراتی که در قسمت جلویی این خودرو انجام شده، طراحی ام جی G3 2019 را به سمت اصالت بیشتر پیش برده و قطعا زیبایی بیشتری نسبت به نسل های پیشین این خودرو دارد. اکنون این خودرو از نظر ظاهری توان رقابت با خودروهایی همچون مزدا 2 را دارد.

بیشترین تغییرات ظاهری در قسمت جلوی خودرو اتفاق افتاده و قسمت عقب خودرو نیز از خط و خطوط و شکستگی های زیبایی بهره می برد. اما بیشترین تغییراتی که در بخش مشخصات ظاهری این خودرو مشاهده می شود در بخش طراحی داخلی خودرو است.

طراحی داخلی

در بخش داخلی خودرو علاوه بر اینکه با طراحی زیباتری رو به رو می شویم، اما تغییرات قابل توجهی نیز اتفاق افتاده است. این تغییرات را نمی توان در حد تغییراتی جزئی دانست. ظاهر داشبود دچار تغییرات جذابی شده، ظاهر فرمان خودرو تغییر کرده و صفحه نمایشی 8 اینچی در این خودرو قرار گرفته است.

صندلی از راحتی کافی برخوردار است. با اینکه این خودرو یک خودروی هاچبک است، اما به نسبت از فضای داخلی خوبی برخوردار است و صندلی های عقب و جلو فضای کافی در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

طراحی و جایگیری دکمه ها و المان های دیگر به خوبی و سادگی صورت گرفته و در مجموع با توجه به این که از مواد اولیه نسبتا خوبی در طراحی این خودرو بهره گرفته شده، طراحی داخلی این خودرو پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

مشخصات فنی ام جی G3 2019

ام جی G3 2019 مجهز به پیشرانه ای 1.5 لیتری است. این خودرو قرار است با توان های پیشرانه ای مختلف و در دو کلاس جعبه دنده اتوماتیک و دستی عرضه شود. گیربکس اتوماتیک این خودرو یک گیربکس 4 دنده با عملکردی بسیار خوب است.

قطعا انتخاب مدل اتوماتیک این خودرو با قیمت حدود 14 هزار دلار انتخاب جذابی خواهد بود. البته نه با دلار 15 هزار تومانی در ایران! با قیمت دلار 15 هزار تومانی کلاس های مختلف این خودرو با حدود قیمت 200 الی 250 میلیون تومانی در بازار ایران عرضه خواهد شد. خودرویی که به عنوان یک خودروی اقتصادی معرفی می شود و با قیمتی غیر اقتصادی در ایران همراه است.

مشخصات فنی ام جی G3 2019

ایمنی ام جی G3 2019

تنها موردی که ما را در مورد این خودرو نگران می کند بحث ایمنی این خودرو است. از آن جایی که هنوز تستی از نسخه جدید این خودرو گرفته نشده و نسخه قبلی این خودرو تنها موفق به دریافت سه ستاره ایمنی شده، تردید هایی در مورد ایمنی این خودرو وجود دارد. البته امکانات ایمنی که در مورد این خودرو اعلام شده، کمی از تردیدها می کاهد. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سنسور و دوربین پارک و شش کیسه هوا برخی از این امکانات ایمنی این خودرو هستند.

تجربه رانندگی با ام جی جی 3 2019

به مهمترین بخش از بررسی ام جی جی 3 2019 می رسیم. در این قسمت به این نکته می پردازیم که این خودرو در میدان چطور عمل می کند و آیا می تواند با تجربه و حس خوب رانندگی مخاطب خود را راضی نگه دارد؟

توانایی کنترل و فرمان پذیری خودرو به واقع راضی کننده است. البته نمی توان توقع خودروهای درجه یک اروپایی را از آن داشت، اما در نوع خود قابل توجه است. ترمزها و ثابت خودرو نیز در وضعیت خوبی قرار دارند، اما با افزایش سرعت متوجه تفاوت این خودرو با خودروهایی اروپایی خواهد شد. البته این نکته را هم باید در نظر بگیریم که ام جی G3 2019 یک خودروی هاچبک با قیمتی اقتصادی است.

در مجموع، با اینکه روند تولید نسخه های جدید روندی رو به رشد و در حال پیشرفت است، اما با توجه به پتانسیلی که این برند از خود نشان داده، توانایی تولید خودروهایی در سطح کیفیت برندهای درجه یک اروپایی برای این برند دور از انتظار نیست.