رونمایی فونیکس FX

رونمایی فونیکس FX

 

شرکت مدیران خودرو رسما از دو نوع فونیکس FX در هتل استقلال تهران رونمایی کرد. همچنین زمان عرضه رسمی و بازه قیمتی این کراس اوور جدید توسط گروه چری و مدیران خودرو مشخص گردید.

به گزارش پایگاه خبری سپند خودرو، معرفی رسمی انواع فونیکس FX با حضور مدیران ارشد مدیران خودرو، نمایندگان این شرکت و برخی خبرنگاران در هتل استقلال تهران انجام شد.

در این مراسم از دو نوع فونیکس FX رونمایی شد که نوع اکسانت آن از هفته آینده (دی ماه) و تیپ پریمیوم از بهمن ماه 1401 به فروش می رسد. همچنین در سال 1402 نسخه دو دیفرانسیل بنزینی و پلاگین در هیبریدی FX منتشر خواهد شد.

 

 

مشخصات فنی کراس اوور FX تیپ اکسلنت

کراس اوور FX که نسخه ایرانی چری اومودا 5 است، مجهز به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر در نوع Excellent است. این خودرو 147 تا 156 اسب بخار قدرت با گشتاور 210 تا 230 نیوتن متر تولید می کند.

این موتور مجهز به گیربکس اتوماتیک CVT است که قابلیت تیپ ترونیک 9 سرعته مصنوعی را دارد و نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. سیستم تعلیق عقب در نوع FX Excellent از نوع ساختار H با آرایش تیر پیچشی می باشد. در بحث فنی می توان گفت که نوع پایه فونیکس FX برابر با MVM X55 Pro است.

 

مشخصات فنی کراس اوور FX نوع پرمیوم

کراس اوور ممتاز FX مجهز به موتور 1.6 لیتری توربوشارژر TGDi است که توسط AVL اتریش طراحی شده و 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این موتور نیروی خود را از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه (WDCT) ساخت گتراک به چرخ های جلوی فونیکس FX می فرستد. در نسخه 1.6 لیتری TGDi این کراس اوور از سیستم تعلیق Multilink استفاده شده است

 

امکانات فونیکس FX

کراس اوور مدیران خودرو با برند جدید فونیکس در سطح بالایی از رفاه و ایمنی قرار دارد و به عنوان یک خودروی 5 نفره دارای امکاناتی چون شش ایربگ 10 نقطه ای، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور، سنسور باران، رادار نقطه کور است.

رادار خطی، سیستم رانندگی خودکار بین خطوط، سیستم رانندگی خودکار سطح 2.5، کروز کنترل تطبیقی، فناوری چراغ های LED، تهویه مطبوع خودکار دو کاناله، سیستم تمیز کننده هوای کابین، خنک کننده و گرمکن صندلی جلو، صندلی های برقی راننده و دانش آموز، کمکی فرمان برقی، دوربین 360 درجه، صفحه نمایش لمسی، دسته دنده برقی، ترمز دستی برقی و نگهدارنده خودکار، شارژر بی سیم تلفن همراه، سیستم صوتی سونی، سانروف، درب صندوق عقب برقی، روشنایی متغیر کابین، استارت دکمه ای، کنترل صوتی تجهیزات الکتریکی خودرو، سیستم هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، رینگ آلومینیومی دو رنگ 18 اینچی و … در آن دیده می شود.

فونیکس FX که در بازار جهانی چری اومودا 5 نام دارد، در تست تصادف با استاندارد جدید Euro ENCAP حاضر شد و 5 ستاره ایمنی را دریافت کرد. این خودرو یکی از خودروهای چینی در ایران است که توانسته بر اساس Euro ENCAP به رتبه 5 ستاره برسد. البته نسخه فعلی در تست تصادف Euro Encaps مجهز به کیسه هوای میانی برای سرنشینان جلو نیز بود.

 

زمان انتشار انواع مختلف مدیران خودرو فونیکس اف ایکس

مدیران خودرو می خواهد فروش Excellent FX را در اواسط دی 1401 آغاز کند. پس از آن، فروش رسمی فونیکس FX پرمیوم در بهمن 1401 آغاز خواهد شد. این خودرو از نظر فنی بسیار بهتر از نسخه اکسلنت است. در سال 1402 دو نوع FX دیگر به بازار عرضه می شود که یکی از آنها مدل دو چرخ محرک با مشخصات فنی ممتاز و نوع چهارم کراس اوور پلاگین هیبریدی چهارچرخ محرک است که احتمالا در خط تولید مدیران اواخر سال آینده. ماشین مونتاژ شده است.

 

بازه قیمت فونیکس FX

در مراسم اخیر مدیران خودرو برای کراس اوور FX هیچ صحبت رسمی درباره قیمت انواع این کراس اوور به میان نیامد. اما در روز سوم دی ماه 1401 شرایط فروش فونیکس FX اکسلنت با قیمت مصوب یک میلیارد و 280 میلیون تومان اعلام شد. تحویل خودروها 45 روز کاری بوده و در صورت انصراف مشتری 12 درصد سود بر اساس محاسبه سالیانه پرداخت خواهد شد.

 

نام خودرو قیمت مصوب دی ۱۴۰۱ (تومان)
فونیکس FX اکسلنت ۱.۲۸۰.۰۰۰.۰۰۰

 

همچنین نوع پرمیوم هنوز به صورت رسمی قیمت گذاری نشده است. اما احتمالاً در مقایسه با نسخه اکسلنت Phoenix FX حدود 10-15٪ اختلاف قیمت دارد و از آن گرانتر است.

لازم به ذکر است که نسخه های بنزینی چری اومودا 5 تک دیفرانسیل در بازار چین قیمتی در حدود 110000 تا 155000 یوان دارند. به زبان ساده، این کراس اوور چینی دارای قیمت خالص 15750 تا 22190 دلار است.