امکان واردات خودرو برای هر فرد بالای 18 سال

امکان واردات خودرو برای هر فرد بالای 18 سال

 

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید شرایطی فراهم شود. که واردات خودرو برای هر فرد بالای 18 سال هر 10 سال یک بار خودروی نو یا دست دوم با کمتر از 5 سال کارکرد ممکن شود. با این روش بازار خودرو ظرف 6 ماه ساماندهی می شود.

لطف اله سیاه درباره شرایط جدید خودروسازان برای واریز بخشی از قیمت خودرو برای ثبت نام در طرح های قرعه کشی، گفت: در حال حاضر میزان عرضه و تقاضای آن مشخص است. عدم تطابق خودرو ها با یکدیگر و تیراژ تولید بسیار کمتر از تقاضا است. از آنجایی که واردات نداریم، بازار دچار نارضایتی می شود. متأسفانه اکنون برای حل این مشکل به جای عرضه محوری، روش عرضه محور قرار داده شده است.

نماینده مردم قزوین افزود: هر دو روش قرعه کشی و عرضه خودرو در بورس اشتباه است. زیرا به جای نحوه عرضه باید به میزان عرضه توجه شود. آقایان مدعی هستند با شرایط جدید سعی در کاهش نقش دلالان در بازار خودرو دارند. در حالی که تعیین مبلغی به عنوان ودیعه برای شرکت در قرعه کشی فاجعه جدیدی برای مردم به وجود می آورد. همچنین هدف فوق الذکر حذف دلال ها محقق نمی شود. زیرا تا زمانی که عرضه و تقاضا متناسب با یکدیگر نباشند، دلال در بازار وجود دارد.

وی افزود: آیا شرط واریز 90 میلیون تومان ودیعه از نظر نمایندگی برای شرکت در قرعه کشی خودروسازان به معنای حذف دلال است؟ خیر؛ دلال پول خود را به مردم می دهد. او با استفاده از کارت ملی آنها به راحتی در این قرعه کشی ها شرکت می کند. بنابراین این شرایط فقط باعث رنج مردم و درآمدزایی برای بانک ها و خودروسازان می شود.

 

واردات خودرو برای هر فرد بالای 18 سال

واردات خودرو برای هر فرد بالای 18 سال

 

واردات خودرو برای هر فرد بالای 18 سال

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه توجه به این شرایط مدیریتی و عاقلانه نیست، ادامه داد: مشکل اصلی در حوزه خودرو عدم توجه به اصل موضوع است. تا زمانی که موضوع را درک نکنیم به دلیل تصمیمات اشتباه مدیران راه را اشتباه می روند.

وی تصریح کرد: باید از تجربیات دنیا در حوزه خودرو استفاده کنیم. در کدام یک از کشورهای دنیا خودرو در بورس به فروش می رسد یا از مکانیزم قرعه کشی برای توزیع خودرو استفاده می کنند؟ برای ارائه، باید از آن برای واردات استفاده شود.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی صنعت خودرو تنها یک نسخه وجود دارد، باید تیراژ تولید را افزایش داد. که در حال حاضر این امکان وجود ندارد. بنابراین باید برای جبران این کمبود از واردات استفاده شود، ادامه داد: هرکس علیه این نسخه اقدام کند، او کار اشتباهی انجام داده و مردم را آزار می دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: باید بپذیریم همان طور که در شرایط کمبود برنج، گوشت، تخم مرغ، سایر مواد غذایی در بازار از واردات استفاده می کنند، برای خودرو نیز از این نسخه استفاده شود. مافیا آنقدر کار خود را خوب انجام می دهد که همه ما روی زمینی که او کشیده بازی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه راهی جز افزایش تولید و واردات نداریم، افزود: باید شرایطی فراهم شود که هر فرد بالای 18 سال بتواند هر 10 سال یک بار با استفاده از خودرو اعم از نو یا کمتر از 5 سال کارکرده وارد کند. این روش. بازار خودرو تا 6 ماه دیگر ساماندهی می شود.

 

همچنین بخوانید:

انتشار لیست خودروهای وارداتی زیر ۱۰ هزار دلار توسط وزارت صمت