انتشار لیست خودروهای وارداتی زیر ۱۰ هزار دلار

در آبان ماه ۱۴۰۱ وزارت صمت اعلام کرد که شرکت‌های بیشتری برای واردات خودرو اعلام آمادگی کرده‌اند. به همین علت ۵ شرکت دیگر نیز به این لیست اضافه شده‌اند تا بتوانند برای واردات خودرو اقدام کنند. اکنون ۱۲ شرکت می‌توانند لیست خودروهای وارداتی را آماده کرده و در راستای انجام واردات دست به کارش شوند. این موارد توسط امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت بیان شده است. همچنین وی بیان کرد که واردات خودرو به هیچ عنوان انحصاری نیست. این در حالی است که شایعات زیادی در این مورد وجود داشت که آقای قالیباف آن‌ها را تکذیب کرد. بر این اساس اگر شرکتی بتواند قوانین آئین نامه واردات خودرو را به درستی رعایت کند، می‌تواند به عنوان وارد‌کننده مشغول به کار شود.

لیست خودروهای وارداتی

شرکت‌های جدید در لیست اعلام شده

همانطور که به آن اشاره کردیم، بر اساس اطلاع وزارت صمت پنچ شرکت جدید نیز مجوز واردات را دریافت نموده‌اند. این در حالی است که در گذشته فقط ۷ شرکت توانسته بودند به معیارهای تعیین شده دست پیدا کنند. شرکت‌های دیار خودرو، ایرتویا، ایران خودرو، معین خودرو و بهمن خودرو این ۵ مورد هستند که می‌خواهند فعالیت‌های خود را در بخش واردات گسترش دهند. بنا بر گفته سخنگوی وزارت صمت همچنان سایر شرکت‌ها نیز می‌توانند درخواست خود را در این زمینه ثبت کنند. چنانچه شرکتی بتواند به استانداردهای لازم دست پیدا کند، مسلما در داخل این لیست گنجانده خواهد شد.

لیست خودروهای وارداتی کمتر از ۱۰ هزار یورو

آقای قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد که واردات خودرو از کشورها اروپایی، ژاپن و کره انجام خواهد گرفت. همچنین لیست خودروهای کمتر از ۱۰ هزار دلار نیز اعلام شد که به شرح زیر خواهد بود.

  • هیوندای l10
  • چانگان CS35
  • میتسوبیشی میراژ
  • ام جی ۳
  • ام جی ۶
  • فولکس واگن سئات
  • سیتروئن C3

تمامی محصولاتی که در بالا نام برده شد در بازه قیمتی ۱۰ هزار دلار قرار می‌گیرند که گزینه‌های جذابی برای بازار ایران به نظر می‌رسند. همانطور که به آن اشاره کردیم، ۷ شرکت در ابتدا موفق به دریافت مجوز واردات شدند. شرکت‌های مکث موتور، پارس خودرو، سایپا، کرمان خودرو، آرین موتور پویا و سیتروئن در لیست اولیه شرکت‌های مجاز برای واردات قرار گرفتند. به طور قطع با موج جدید واردات شاهد حضور خودروهای مدل جدید‌تر در بازار ایران خواهیم بود. تامین بازار با خودروهای جدید می‌تواند نظر مثبت سخت‌پسندان را جلب کند. آقای قالیباف اشاره کرد که شرکت‌ها می‌توانند با توجه به ضوابط مشخص شده واردات را آغاز نمایند.

خودروهای وارداتی زیر ۱۰ هزار دلار