سهمیه بنزین

سهمیه بنزین

 

قیمت بنزین 1402

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402 مبنی بر اختصاص سهمیه بنزین به خانوار های فاقد خودرو، تاکید کرد: در سال آینده سهمیه 1500 تومانی دولت و سهمیه آزاد 3000 تومانی باقی می ماند.

ملک شریعتی گفت: با این مصوبه به دولت اجازه داده می شود. با صرفه جویی، بدون افزایش سهمیه و نرخ آزاد بنزین، به خانوار های فاقد خودرو سهمیه اختصاص دهد. شریعتی درباره این مصوبه توضیح داد: در این گروه از خانوار ها به هر نفر 15 لیتر بنزین در ماه اختصاص می یابد. همچنین امکان تبادل آن در بازار وجود دارد.

 

گرانی بنزین 1402

به گفته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، تشکیل چنین بازاری علاوه بر عادلانه‌ تر کردن توزیع یارانه بنزین، می‌تواند دولت را به تدریج از فشار قیمت‌ گذاری خارج کند. و دولت تنها نقش نظارتی داشته باشد. اما دولت باید بازاری ایجاد کند. تا این سهمیه تبدیل به یارانه نقدی نشود. در پایان هر ماه تسویه شود. تا کسی سهمیه بنزین نگیرد.

مالک شریعتی گفت: سهمیه خودرو های سواری عمومی مانند تاکسی، تاکسی اینترنتی، وانت، موتور سیکلت و خانوار هایی که دو خودرو در منزل دارند، حفظ می شود. این نماینده همچنین تاکید کرد: این مصوبه آسیب جدی به کسی وارد نمی کند. برای خانوار های فاقد خودرو ارزش افزوده ایجاد می کند. این مصوبه به دولت این فرصت را داده است. تا در ابتدای خرداد ماه زیرساخت های اجرای چنین طرحی را ایجاد کند.

طبق آمار ارائه شده توسط آقای شریعتی، نزدیک به 45 درصد خانوار های کشور خودرو ندارند. آن ها سهمیه ی یارانه بنزین دریافت نمی کنند.

 

بنزین 1402

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 نیز روز گذشته تاکید کرد. که قیمت بنزین در سال آینده افزایش نمی یابد. سهمیه 1500 تومانی دولت و سهمیه آزاد 3000 تومانی تغییر نمی کند. مصوبات کمیسیون تلفیق برای تبدیل شدن به قانون باید در جلسه علنی به تصویب شورای نگهبان برسد.

 

همچنین بخوانید:

بنزین سوپر برای خودرو بهتر است یا معمولی؟