کوپا T210 اولین خودرو از کمپانی جیانگ نان بود که وارد بازار ایران شد. کوپا با همکاری زوتی که توسط کمپانی کوپا در سال 2006 تاسیس شد، اقدام به طراحی و تولید کوپا T210 کرد که با نام زوتی T600 نیز شناخته می‌شود. کوپا در سال 1397 در خط تولید ریگان خودرو قرار گرفت. از طرفی دیگنیتی کراس اوور جذاب و لوکس گروه بهمن است که در سال 1400 روانه بازار ایران شد و طرفداران زیادی را به خود جذب کرد.

در این مقاله می‌خواهیم مقایسه کوپا با دیگنیتی را داشته باشیم و این دو خودرو را از نظر مشخصات فنی، مشخصات ظاهری و طراحی، امکانات ایمنی و رفاهی، قیمت و ارزش خرید با همدیگر مقایسه کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی کوپا T210؛ محصولی از ریگان خودرو

معرفی کوپا T210؛ محصولی از ریگان خودرو

در دهه اخیر کمپانی‌های چینی در عرصه طراحی و تولید خودرو با شتابی خیره‌کننده و با الهام از خودور‌های محبوب جهان آمده‌اند تا خودرو‌های جذابی را روانه بازار جهانی کنند. کوپا خودرویی از همکاری مشترک کوپا و زوتی بوده که با الگو گرفتن از خودرو‌های آلمانی و ژاپنی طراحی شده است.

کوپا کراس اوور جذاب، خشن و پرقدرتی است که با قیمت رقابتی به بازار جهانی و ایران عرضه شد. هر چند خرید خودرو خارجی در ایران گران است اما با امکان خرید ماشین قسطی که فراهم آمده می‌توانید خودرو‌های موجود در ایران را تنها با پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت تهیه کنید.

معرفی دیگنیتی؛ کراس اوور جذاب گروه بهمن

معرفی دیگنیتی؛ کراس اوور جذاب گروه بهمن

دیگنیتی کراس اوور گروه بهمن است که برای اولین بار در سال 1400 به بازار ایران عرضه شد. دیگنیتی یا همان دانگ‌فنگ ix5 یک کراس اوور کوپه بوده که به‌صورت اسپرت طراحی شده و جذابیت خاصی دارد. دیگنیتی طبق استاندارد‌های اروپا در ایران تولید می‌شود و هم ارتفاع شاسی بلند‌ها طراحی شده است.

کراس اوور کوپه در ایران علاقمندان زیادی دارد؛ به همین دلیل گروه بهمن در سال 99 تصمیم گرفت که دیگنیتی جذاب چینی را مونتاژ و روانه بازار ایران کند. قیمت کراس اوور‌ها در ایران بالا است اما فروش اقساطی دیگنیتی این امکان را به وجود آورده که به راحتی بتوانید دیگنیتی گروه بهمن را بدون در صف ماندن شرکتی برای خود تهیه کنید.

مقایسه ظاهری و طراحی داخلی کوپا با دیگنیتی اسپرت گروه بهمن

در طراحی کوپا از آئودی و فولکس واگن الهام گرفته شده و در نگاه اول یک خودروی چینی به نظر نمی‌آید. طراحی داخلی کوپا، اسپرت و جذاب است. برای طراحی داخلی کوپا از چوب، پلاستیک و چرم باکیفیتی استفاده شده و فضای جا داری را دارد.

چراغ‌های کوپا حالتی خشن دارند که ظاهری قابل توجه به خودرو داده است. از طرفی سپر اسپرت و لاستیک‌های 18 اینچی، چراغ‌های جذاب و اگزوز‌های دوگانه باعث شده که کوپا به یک کراس اوور شگفت‌انگیز تبدیل شود. فروش اقساطی کوپا تی 210 باعث شده که علاقمندان به کراس اوور کوپا بتوانند محدودیت خاصی را در خصوص تهیه این خودروی جذاب نداشته باشند.

از سوی دیگر برای طراحی و ساخت دیگنیتی یا همان دانگ فنگ ix5 گروه بهمن از مزدا الهام گرفته شده است. کراس اوور کوپه دیگنیتی در مدت کوتاهی بسیار مورد پسند جوانان ایرانی قرار گرفت.

باتوجه به طول 4685 میلی‌متری دیگینتی، می‌توان گفت که اندازه‌ متوسط دارد. هر دو خودرو مجهز به نمایشگر بوده و صندلی راننده برقی دارند. دانگ فنگ ix5 صندوق بزرگی دارد و در حالت صندلی‌های جمع شده فضای استفاده از صندوق آن به 1420 لیتر می‌رسد که به راحتی جوابگوی یک خانواده‌ی 4 نفره است.

از آنجا که ظاهر خودرو سلیقه‌ای است، قضاوت را به شما می‌سپاریم. ممکن است شما کوپا و یا دیگنیتی را به دلیل جذابیت و طراحی داخلی و یا نمای بیرونی خودرو ترجیح بدهید که در حالت کلی بستگی به سلیقه شما دارد. اما در حالت کلی دیگنیتی نسبت به کوپا T210 ظاهر اسپرت‌تری دارد. پیشنهاد می‌کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده خودرو‌های دیگر به صفحه فروش اقساطی بهمن موتور مراجعه کنید.

مقایسه مشخصات فنی کوپا با دیگنیتی

مقایسه مشخصات فنی کوپا با دیگنیتی

دیگینتی 1.5 تن وزن داشته و از کوپا 1661 کیلویی سبک‌تر است. حجم موتور کوپا و دیگنیتی برابر است و هر دو حجم موتور معادل 1.5 لیتر دارند. کوپا و دیگینتی در بخش تعداد سیلندر و سوپاپ نیز برابر بوده و هردو مجهز به 4 سلیندر و 16 سوپاپ توربوشارژ هستند.

دیگینتی در مصرف سوخت ترکیبی بهتر از کوپا عمل می‌کند و در برابر 8.3 لیتر در 100 کیلومتر کوپا فقط 7.3لیتر بنزین مصرف می‌کند. حداکثر گشتاور دیگنیتی 220 نیوتن‌متر و کوپا 210 نیوتن‌متر است. کوپا نسبت به دیگنیتی شتاب سریع‌تری دارد. کوپا 0 تا 100 را تنها در 10.7 ثانیه پر می‌کند درصورتی‌که شتاب 0 تا 100 دیگنیتی به 12 ثانیه می‌رسد.

حداکثر سرعت کوپا 180 کیلومتر بر ساعت بوده اما دیگنیتی حداکثر سرعت معادل 175 کیلومتر دارد. در حالت کلی در بخش مشخصات فنی کوپا تی 210 و دیگنیتی ix5 گروه بهمن تقریباً برابر هستند. باتوجه به فروش اقساطی خودرو‌های چینی در ایران می‌توان هر کدام از این دو خودرو را در سریع‌ترین زمان ممکن تهیه کرد.

 

نام خودرو کوپا T210 دیگنیتی
موتور 1500 سی‌سی توربو شارژ 1500 سی‌سی توربو شارژ
قدرت 156 اسب بخار از دور 5100 الی 5700 148 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
گشتاور 210 نیوتن متر از دور 2100 الی 3600 220 نیوتن‌متر 1800-4000 دور در دقیقه
گیربکس ۶ دنده اتوماتیک CVT- مجهز به سیستم تیپ ترونیک
مصرف سوخت ترکیبی 8.3 لیتر در 100 کیلومتر 7.3 لیتر در 100 کیلومتر
شتاب 10.7 ثانیه 12 ثانیه
حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت 175 کیلومتر بر ساعت

 

مقایسه امکانات ایمنی و رفاهی کوپا با دیگنیتی لوکس

کوپا T210 و دیگنیتی گروه بهمن امکانت رفاهی و ایمنی زیادی دارند. کوپا کمی سنگین‌تر از دیگنیتی است و مصرف سوخت بیشتری دارد. هردو خودرو مجهز به ایربگ برای راننده و سرنشینان خودرو هستند که باتوجه به مجهز بودن کوپا به ایربگ پرده‌ای می‌توان گفت کوپا امکانات ایمنی بیشتری دارد. کوپا دارای 8 اسپیکر و دیگنیتی دارای 6 اسپیکر بوده و هر دو خودرو مجهز به مسیریاب، USB و نمایشگر هستند.

یکی از ضعف‌های کوپا نسبت به دیگنیتی نداشتن ترمز دستی برقی است و از سوی دیگر نیز دیگنیتی نسبت به کوپا سردکن و گرم‌کن صندلی جلو ندارد. اما از نظر موتور هر دو خودرو تقریباً شرایط یکسانی دارند. از طرفی هر دو خودرو مجهز به انواع سنسور‌های جلو، عقب، باران و فشار باد تایر بوده و دارای دی‌لایت، اتولایت و مه‌شکن عقب و جلو هستند.

نام خودرو کوپا T210 دیگنیتی
کروز کنترل دارد دارد
نوع بدنه SUV CUV
ابعاد بدنه 4685 در 1865 در 1645 میلی‌متر 4654 در 1893 در 1696 میلی‌متر
کنترل ایستایی در سربالایی دارد دارد
کنترل سرعت در سرازیری دارد دارد
کنترل پایداری دارد دارد
تعداد سرنشین 5 5
وزن 1570 1661
سیستم ترمز ضد قفل ABS دارد دارد
سیستم تقسیم نیروی ترمز EBD دارد دارد
سیستم کنترل ترکشن دارد دارد
قطر رینگ جلو و عقب 18 اینچ 18 اینچ
نوع پیشرانه خطی خطی
حجم باک 58 لیتر 60 لیتر
تعداد سیلندر 4 4
کامپیوتر سفری دارد دارد
سنسور جلو دارد دارد
سنسور عقب دارد دارد
سنسور باران دارد دارد
سنسور فشار باد تایر دارد دارد
توزیع نیرو ترمز دارد دارد
ترمز دستی برقی ندارد دارد
ترمز ضد قفل دارد دارد
ترمز کمکی دارد دارد
ترمز پارک برقی دارد دارد
دی لایت دارد دارد
اتو لایت دارد دارد
مه شکن جلو دارد دارد
مه شکن عقب دارد دارد
نیروی کمکی فرمان برقی برقی
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد دارد
فرمان حساس به سرعت دارد دارد
سیستم صوتی 8 اسپیکر 6 اسپیکر
مسیریابی دارد دارد
بلوتوث دارد دارد
نمایشگر دارد دارد
دوربین عقب دارد دارد
ایربگ راننده دارد دارد
ایربگ سرنشین جلو دارد دارد
ایربگ پرده‌ای دارد ندارد
پشت سری فعال دارد دارد
کمربند ایمنی پیش کشنده دارد دارد
ورود بدون کلید دارد دارد
استارت دکمه‌ای دارد دارد
سیستم تهویه دوگانه دو‌گانه
صندلی راننده 6 حالته با تنظیم برقی 6 حالته با تنظیم برقی
گرم‌کن صندلی جلو دارد دارد
سرد کن صندلی جلو دارد ندارد
گرم‌کن صندلی عقب دارد ندارد
ایزوفیکس دارد دارد
آینه جانبی تاشو برقی دارد دارد
تنظیم برقی آینه جانبی دارد دارد
آینه جانبی با گرمکن دارد دارد
سانروف دارد دارد
شیشه دودی عقب دارد دارد

 

بررسی قیمت کوپا T210 با دیگنیتی گروه بهمن

کوپا از نظر قیمت ارزان‌تر از دیگنیتی است. قیمت خودرو از اهمیت بالایی برخودارد است و مسلماً در انتخاب نهایی بسیار تاثیرگذار است. قیمت کوپا تا 1 میلیارد تومان می‌رسد و از سوی دیگر دیگنیتی گروه بهمن در رنج قیمتی تا 1 میلیارد و 200 میلیون تومان قرار دارد.

مقایسه ارزش خرید کوپا تی 210 ریگان خودرو با دیگنیتی ix5

مقایسه ارزش خرید کوپا تی 210 ریگان خودرو با دیگنیتی ix5

رقابت در سگمنت کراس اوور‌ها از نظر قیمت و مشخصات فنی بسیار نزدیک است. اگر خودروی اسپرت‌تری می‌خواهید دیگنیتی نسبت به مشخصات فنی که دارد ارزش خرید بالایی دارد. اما اگر ظاهر کوپا T210 را می‌پسندید بهترین خودرو از نظر قیمت کوپا است. کوپا به دلیل داشتن ایربگ پرده‌ای و گرم‌کن و سردکن صندلی جلو و از سوی دیگر قیمت پایین‌تری که داشته ارزش خرید بالاتری دارد.

خودرو را باید بر اساس نیاز تهیه کرد. امکانات و مشخصات فنی کوپا و دیگنیتی تقریباً یکسان است اما باتوجه به اهمیت ظاهر خودرو می‌توان گفت تصمیم نهایی را باید شما بگیرید. لازم به ذکر است که در سگمنت کراس اوور‌ها در کنار کوپا و دیگنیتی می‌توان به جک K7، تیگو 5 توربو و آریزو 5 هم اشاره کرد که خودرو‌های لوکس و جذابی هستند.

خرید اقساطی کوپا و دیگنیتی از سپند خودرو

در این مقاله به مقایسه کوپا با دیگنیتی پرداختیم و این دو خودرو را از نظر مشخصات فنی، مشخصات ظاهری، قیمت، امکانات رفاهی و ایمنی بررسی کردیم. کوپا نسبت به دیگنیتی گروه بهمن قیمت بهتری دارد؛ از طرفی دیگنیتی از کوپا T210 اسپرت‌تر و ظاهر جذاب‌تری دارد.

اگر با قیمت میلیاردی کوپا و دیگنیتی مشکلی ندارید، باتوجه به امکان خرید اقساطی خودرو در ایران بهتر است که نیاز و سلیقه خود را الویت قرار دهید. سپند خودرو در حوزه فروش اقساطی خودرو یکی از بهترین شرکت‌های موفق ایرانی بوده که سال هاست خدمات ویژه‌ای را به خریداران خودرو اعطا کرده است.

برای خرید خودرو خارجی به‌صورت اقساطی می‌توانید بخشی از مبلغ خودرو را به‌صورت پیش پرداخت بپردازید و مابقی را در اقساط بلند مدت پرداخت کنید. چنانچه در خصوص خرید اقساطی کوپا T210 و دیگنیتی  ix5 گروه بهمن سوال و یا نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با کارشناسان مجرب سپند خودرو به شماره تلفن 91072104-021 تماس گرفته و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.