در بازه‌ی زمانی کوتاهی جیلی اوکاوانگو قلب بسیاری از خریداران جهانی را تسخیر کرد. در واقع تمامی فروش‌های جیلی در سه ماهه‌ی اول 2021 به تعداد 521 خودرو مربوط به اوکاوانگو بود. این خودروی MPV توانسته تقاضا برای خودروهای 7 نفره را با رویکردی جدید و شگفت‌انگیر براورده کند. این خودرو هنوز در ایران عرضه نشده، اما پس از عرضه میتوانید اقدام به خرید اقساطی جیلی اوکاوانگو اوربان پلاس 2021 در سپند خودرو کنید.

فروش اقساطی جیلی اوکاوانگو اوربان پلاس 2021

امتیاز کلی ما به جیلی اوکاوانگو اوربان پلاس 2021: 4.6 / 5

عملکرد: خروجی موتور (اسب بخار)، شتاب، جعبه‌دنده، هندلینگ 4.5/5

طراحی: طراحی خارجی و داخلی، کیفیت، ارگونومی 4.5/5

راحتی سواری: راحتی کابین، سیستم تعلیق، عایقNVH  5/5

ایمنی و تکنولوژی: تکنولوژی‌های راحتی، امکانات ایمنی فعال و غیرفعال 4/5

ارزش نسبت به قیمت: امکانات و کیفیتی که در برابر پرداخت قیمت خودرو دریافت می‌کنید، مصرف سوخت 5/5

چیزهایی که دوست خواهید داشت:

  • به راحتی قابل کنترل است.
  • فضای داخلی بسیار بزرگ است.
  • سواری و راحتی خودرو عالیست.
  • سانروف پانوراما یک ویژگی عالیست.

چیزهایی که دوست نخواهید داشت:

  • سیستم اطلاعات و سرگرمی فاقد اندروید آتو و اپل کار پلی است
  • نرم‌افزار میرورینگ QDLink می‌توانست بهتر باشد.

در نوامبر 2020 تنها دو تریم اوربان و comfort عرضه شدند و چند ماه ماه بعد در فوریه 2021، جیلی مدل رده بالای جدید 1.5 AT Urban Plus را معرفی کرد که این مدل به تمامی امکاناتی که اوکاوانگو دارد، مجهز است. آیا این تریم رده بالای جدید ارزش قیمت بالاترش را دارد؟ و آیا امکانات اضافه، این خودرو رو متمایز می‌سازند؟ بیایید بررسی کنیم.

نمای خارجی

در نمای ظاهری جیلی اوکاوانگو اوربان پلاس با مدل رده متوسط اوربان تفاوت چندانی ندارد. در نمای جلو همان سپر جلوی آشنا به چشم می‌خورد که با جلوپنجره‌ی «کیهان در حال گسترش» و چراغ‌های تمام LED تکمیل شده است. چراغ‌های جلو با سیستم پرتوی تطبیقی (ADB) و لامپ‌های LED ماتریسی ارتقا یافته است. این به معنیست که با پیچیدن خودرو، چراغ‌جلو‌ها هم می‌چرخند. ظاهرا این آپشن تنها مختص به خودروهای رده بالاست.

ظاهر زیبای خودرو تا بغل‌ها ادامه دارد. مقادیر زیادی جزئیات کرومی و روکش مشکی در بغل‌ها به چشم می‌خورد. همچنین این مدل از همان رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی استفاده می‌کند که در لاستیک‌های کانتیننتال 225/55 پوشیده شده‌اند. ممکن است عده‌ای این خودرو را با یک کراس‌اوور میدسایز اشتباه بگیرند چون این خودرو به ویژه در نمای بغل شباهت چندانی به یک MPV ندارد. همچنین این خودرو از زمین 194 میلی‌متر ارتفاع دارد که در واقع ویژگی خوبی است، مخصوصا برای کسانی که برای در امان ماندن از جاده‌های بد به دنبال ارتفاعی مانند SUV هستند.

مانند جلو، چراغ‌های عقب نیز تمام LED هستند که در شب بسیار زیبایند. بین چراغ‌های عقب تزئین نقره‌ای با حروف برجسته‌ی «Geely» دیده می‌شود که این المان طراحی در دو مدل دیگر نیز وجود دارد. علاوه بر این، استفاده از روکش‌ مشکی تا عقب خودرو ادامه دارد که بر دی ان ای کراس‌اوور گونه‌ی این خودرو تاکید می‌کند. به طور کلی، جیلی اوکاوانگو ظاهر بیرونی با ابهتی دارد که نه تنها برای مسن‌ترها، بلکه برای افراد حرفه‌ای جوان نیز جذاب است.

نمای داخلی

در مقایسه با کول‌ری و ازکارا، فضای داخلی جیلی اوکاوانگو آن چنان شیک و جذاب به نظر نمی‌رسد. با وجود این، پلاستیک‌ها هنوز حس خوبی را منتقل می‌کنند و ارزان‌قیمت نیستند بلکه بادوام به نظر می‌رسند. تمیز کردن پلاستیک‌ها نیز راحت‌تر است. مانند نسخه‌ی رده متوسط، اوربان پلاس نیز دارای صندلی‌های چرمی با دوخت سفید است که ظاهر لوکسی به فضای داخلی خودرو می‌دهد.

داخل خودرو فضای زیادی وجود دارد که با توجه به سگمنت این خودرو، بسیار بزرگ است. هم سرنشینان ردیف جلو و هم سرنشینان ردیف وسط فضای کافی دارند. چیدمان تک‌نفره‌ی صندلی‌های ردیف وسط این اجازه را می‌دهد که سه نفر به راحتی در این ردیف بنشینند.

علاوه بر این، ردیف سوم ما را با فضای قابل استفاده‌اش برای بزرگسالان با جثه‌ی متوسط، شگفت‌زده کرد. حتی فردی با قد 180 سانتی‌متر هم برای مدتی نشستن روی صندلی‌های عقب اوکاوانگو مشکل نخواهد داشت. همچنین تریم اوربان پلاس مجهز به یک سانروف پانوراما است که باعث می‌شود نور بسیاری وارد کابین شود.

همانطور که انتظار می‌رود، صندوق عقب نیز فضای بسیار زیادی را برای وسایلتان در اختیارتان قرار می‌دهد. زمانی که همه‌ی صندلی‌ها باز هستند 257 لیتر فضای بار در اختیار خواهید داشت. با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم فضای بار به 1200 لیتر افزایش می‌یابد و با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم فضای بار به بالای 2000 لیتر می‌رسد.

راحتی

سواری و راحتی خودرو به لطف سیستم تعلیق کاملا مستقل عقب و جلو عالیست. حتی در سرعت 60 کیلومتر در ساعت، عبور کردن از روی دست‌اندازها برای اوکاوانگو کار سختی نیست. یکی دیگر از موارد قابل ستایش NVH است، زیرا سر و صدای جاده و باد به حداقل رسیده است. با توجه به اینکه این خودرو هیبرید ملایم است، صدای موتور بسیار کم به گوش می‌رسد. حتی در زمان رانندگی با رادیوی خاموش نیز خودرو بسیار ساکت است.

تکنولوژی

مانند سایر مدل‌های جیلی، اوکاوانگو نیز به امکانات متنوعی مجهز است. تجهیزات استاندارد در تریم رده بالا شامل این موارد می‌شود: استارت دکمه‌ای همراه با ورود بدون کلید هوشمند، تهویه مطبوع خودکار دوگانه، تهویه مطبوع برای سرنشین‌های عقب، ترمز پارک الکترونیکی با عملکرد نگه داشتن خودکار، دکمه‌های کنترل روی فرمان، کروز کنترل، یک دوربین 360 درجه با سنسورهای پارک، صندلی‌های برقی برای سرنشین‌های جلو و استارت از راه دور.

همچنین اوکاوانگو اوربان پلاس دارای پشت آمپر دیجیتال متفاوتی است که نسبت به پشت‌آمپر سایر تریم‌های این مدل قابلیت شخصی‌سازی بیشتری دارد. تنظیمات و رنگ صفحه نمایش دیجیتال با تغییر حالت رانندگی، تغییر می‌کند.

برای سرگرمی نیز همان سیستم اطلاعات سرگرمی 10.25 اینچی همراه با سیستم صوتی مجهز به 8 بلندگو در نظر گرفته شده است. سیستم اطلاعات سرگرمی دارای عملکردهای مولتی‌مدیای محتلفی است اما اپل کار پلی و اندروید آتو برای آن در نظر گرفته نشده است. اما جای نگرانی نیست، زیرا جیلی یک نرم افزار میرور صفحه به نام QDLink برای سیستم اطلاعات سرگرمی اوکاوانگو در نظر گرفته است. این نرم‌افزار شاید به اندازه‌ی اپل کار پلی و اندروید آتو روان و کاربرپسند نباشد اما مطمئنا کاری که باید را انجام می‌دهد.

ایمنی

امکانات ایمنی و امنیتی استاندارد جیلی اوکاوانگو اوربان پلاس شامل این موارد می‌شود: سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کنترل پایداری، کنترل در سراشیبی، کنترل در سربالایی، ایموبلایزر، نظارت بر فشار باد تایرها، 6 ایربگ که شامل ایربگ‌های کناری و پرده‌ای می‌شوند، پایه صندلی کودک ایزوفیکس، دوربین 360 درجه و سنسورهای پارک.

تجهیزات ایمنی خودرو همچنین شامل چراغ‌جلوهای پیشرفته‌ی LED ماتریسی ADB می‌شود. این چراغ‌های ارتقا یافته 4 حالت نورپردازی دارند: نوربالا و نورپایین خود تنظیم، نور تطبیقی با اتصال به فرمان و ترازکننده اتوماتیک.

سواری و هندلینگ

جیلی اوکاوانگو با وجود ابعاد بزرگش، به راحتی قابل کنترل است. زمان زیادی طول نکشید تا ما به ابعاد آن عادت کنیم. موتور 3 سیلندر 1.5 لیتری به کمک یک موتور الکتریکی 48 ولتی 190 اسب بخار توان و 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه در آزکارا 4WD نیز استفاده شده است. توان خودرو از طریق یک گیربکس دوکلاچه‌ی تر 7 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

با توجه به بدنه بزرگتر و سنگین تر، اوکاوانگو به اندازه‌ی کول‌ری و آزکارا سرحال و سریع نیست اما هنوز هم توان و گشتاور تولیدی برای عملکرد خوب آن در شهر و بزرگراه کافیست. اوکاوانگو چندان سریع نیست اما هندلینگ و پایداری آن بسیار عالیست و علاوه بر این، شاسی خودرو تقریبا سفت است و این نشان می‌دهد که اوکاوانگو خودروی خوش‌ساختی است.

تعویض حالت‌های رانندگی هم قدرت خودرو و هم مصرف سوخت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. فعال کردن حالت اسپورت اوکاوانگو را کمی سرحال می‌کند، هرچند که این قدرت بیشتر به معنی مصرف سوخت بیشتر است. از سوی دیگر، حالت اکو مصرف سوخت را کاهش می‌دهد اما قدرت موتور نیز در این حالت کاهش یافته و سیستم تهویه مطبوع با توان کمتری کار می‌کند. در آخر، حالت نرمال متعادل‌ترین حالت رانندگی بین این سه حالت است. در این حالت اوکاوانگو با مصرف سوخت معمولی، قدرت خوبی ارائه می‌دهد.

مصرف سوخت

در ترافیک سنگین شهر مصرف سوخت اوکاوانگو به 8 کیلومتر بر لیتر رسید و در ترافیک روان‌تر این عدد به 12 کیلومتر بر لیتر افزایش پیدا کرد. سرعت 80 کیلومتر در ساعت در بزرگراه مصرف سوخت 17 کیلومتر بر لیتر را به همراه داشت.

خرید اقساطی جیلی اوکاوانگو اوربان پلاس 2021

به درستی قابل درک است که چرا بسیاری از مردم اوکاوانگو را انتخاب می‌کنند. این MPV ترکیبی عالی از امکانات کاربردی و ویژگی‌های تکنولوژیکی را به نمایش می‌گذارد که مطمئناً تجربه‌ی رانندگی و مسافرت با آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند. علاوه بر این، پیشرانه‌ی کوچک و در عین حال قدرتمند این خودرو قدرت کافی و مصرف سوخت معقولی را به رانندگان ارائه می‌دهد.

نسخه‌ی اوربان پلاس به شعار خود یعنی «به طور شگفت‌انگیزی متمایز» عمل می‌کند. تنها با 28700 دلار شما می‌توانید تمامی آپشن‌های این خودرو را سفارش دهید: سانروف بزرگ پانوراما، پشت آمپر دیجیتال پیشرفته‌تر و لامپ‌های جلوی ماتریسی ADB که ایمنی کلی خودرو را بالا می‌برد. پس از عرضع می توانسد اقدام به خرید اقساطی جیلی اوکاوانگو اوربان پلاس 2021 در سپند خودرو کنید. سپند خودرو به صورت تخصصی در زمینه فروش اقساطی خودرو فعال است.

مشخصات جیلی اوکاوانگو اوربان پلاس 2021

  • موتور: 1.5 لیتر
  • نوع سوخت: هیبرید
  • توان تولیدی: 190 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • جعبه‌دنده: اتوماتیک

دیگر مشخصات:

نام خودرو   جیلی اوکاوانگو 1.5 AT اوربان پلاس
نوع بدنه   کراس‌اوور
قیمت   28700 دلار
نوع جعبه‌دنده   اتوماتیک

موتور

حجم موتور   1.5 لیتر
حجم دقیق   1477 سی‌سی
تعداد سیلندرها   3
تعداد سوپاپ‌ها   12
نوع جعبه‌دنده   7 سرعته‌ دوکلاچه‌ی تر

عملکرد

انتقال قدرت   دیفرانسیل جلو
حداکثر توان خروجی   190 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور   300 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه
شتاب   نامشخص
حداکثر سرعت   نامشخص

مصرف و سوخت و آلایندگی

نوع سوخت   هیبرید
آلاینده‌های co2   نامشخص
ظرفیت باک   52 لیتر
مصرف سوخت   13.2 لیتر در 100 کیلومتر
برد   نامشخص

ابعاد

طول   4835 میلی‌متر
عرض   1900 میلی‌متر
ارتفاع   1780 میلی‌متر
فاصله‌ی دو محور   2815 میلی‌تر
شعاع چرخش   نامشخص
فاصله از زمین   194 میلی‌متر
عمق حرکت در آب   نامشخص
حداکثر بار   نامشخص
ظرفیت صندوق عقب   2050 لیتر
تعداد درها   5
تعداد صندلی‌ها   7

ایمنی و امنیت

ایربگ راننده   دارد
ایربگ سرنشین جلو   دارد
ایربگ‌های کناری   دارد
ایربگ‌های پرده‌ای   دارد
ایربگ زانو   ندارد
سیستم ترمز خودکار   ندارد
توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)   دارد
سیستم ترمز ضد قفل (ABS)   دارد
ایموبلایزر   دارد
هشدار ایمنی   دارد
کنترل پایداری   دارد
قفل الکترونیکی درها   دارد
قفل در حساس به سرعت   ندارد
ایزوفیکس   دارد
سیستم هشدار خروج از لاین   ندارد
سیستم تشخیص نقاط کور   ندارد

امکانات

کروز کنترل   دارد
سنسورهای پارک جلو   ندارد
سنسورهای پارک عقب   دارد
روکش‌های چرمی   دارد
استارت دکمه‌ای   دارد
سایز رینگ  

18 اینچ

جنس فلز رینگ‌ها  

آلیاژی

سیستم تهویه مطبوع  

سیستم تهویه مطبوع سه‌گانه

سیستم سرگرمی  

سیستم اطلاعات سرگرمی 10.25 اینچی همراه با QDLink و سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو

اتصالات  

Aux، بلوتوث، USB، میرورلینک

سیستم ناوبری   ندارد
ضمانت  

5 سال (150000 کیلومتر)

ورود بدون کلید   دارد
باربند سقف   دارد
سانروف   دارد
صندلی‌های قابل تنظیم برقی   دارد
فرمان هیدرولیک   دارد
شیشه‌های برقی   دارد
خروجی برق   دارد
کنترل صدا از روی فرمان   دارد

تکنولوژی

کمکی پارک فعال   ندارد
کمکی شروع حرکت در سربالایی   دارد
حالت‌های AWD  

نامعلوم

نظارت فشار باد لاستیک‌ها   دارد
نمایشگر سربالا   ندارد
درب صندوق برقی   دارد
سیستم استارت/استاپ  

دارد