رانا پلاس با امکانات جدید معرفی شد

گروه خودروسازی ایران خودرو به جهت اجباری شدن بعضی از خصوصیت های ایمنی، رانا پلاس پانوراما و رانا پلاس را با آپشن ها و قابلیت های جدیدی به بازار خودروی ایران معرفی کرد. شاید بهتر است بدانید که این سدان با قیمتی بسیار مناسب در کلاس B با کد کلاس های 61508 و 61017 به دست مصرف کنندگان عزیز خواهد رسید.

طبق بررسی ها و گزارش های پایگاه خبری سپند خودرو، گروه صنعت خودروسازی ایران خودرو در بخش اول ارتقاء و پیشرفت خصوصیت های ایمنی رانا پلاس در سال جاری قابلیت چراغ روشنایی در روز و موقعیت قرارگیری لامپ بر روی این خودرو افزون شده است. به همین سبب از این به بعد رانا پلاس پانوراما و رانا پلاس TU5 با امکانات و قابلیت های خارق العاده‌ای همچون روشن بودن دائمی چراغ های عقب خودرو (Position Lamp) و چراغ روشنایی روز (Day Light) به دست مشتریان عزیز خواهد رسید.

پیگیری ها و بررسی های سپند خودرو نشان می دهد که چراغ روشنایی روز در خودروی راناپلاس همانند پژو پارس‌های جدید این شرکت در کاسه چراغ مه شکن در جلو تعبیه شده است.

هم اکنون اتومبیل رانا پلاس 61017 به پیشرانه 1.6 لیتری TU5 بهره مند شده است که 105 اسب بخار نیرو را با میزان گشتاور 142 نیوتن متر پدید می‌آورد.

جعبه دنده‌ی 5 سرعته قدرت پیشرانه یورو 5 اتومبیل رانا پلاس را به چرخ های جلوی خودرو منتقل می کند و در کلاس B این خودرو امکاناتی همچون موارد زیر قرار داده شده است:

کروز کنترل

شیشه ها

رینگ فولادی

فرمان هیدرولیک

ترمز دیسکی جلو

ترمز EBD و ABS

چراغ روشنایی روز

سنسور پارک عقب

تریم داخلی پارچه

دو عدد کیسه هوا

تهویه هوای دستی

ترمز کاسه ای عقب

آینه های جانبی برقی

روشن بودن چراغ های عقب خودرو

در رانا پلاس 61508 به پیشرانه 1.6 لیتری TU5 بهره مند شده است که این پیشرانه امکان زمان بندی های متغیر سوپاپ‌های ورودی می‌تواند 113 اسب بخار نیرو را با میزان گشتاور 144 نیوتن متر به راحتی تولید کند.

جعبه دنده‌ی 6 سرعته دستی میزان توان و قدرت خود را به چرخ های جلویی این خودرو منتقل می‌کند.

امکانات رانا پلاس پانوراما جدید

کروز کنترل

رینگ فولادی

دو عدد کیسه هوا

فرمان کمکی برقی

تهویه هوای دستی

تریم داخلی پارچه ای

سقف پانوراما با کاور دستی

دارا بودن سنسور پارک عقب

دارا بودن چراغ روشنایی روز

دارا بودن دو ترمز ABS و EBD

شیشه ها و آینه های جانبی برقی

روشن بودن چراغ های عقب خودرو

دارا بودن ترمزهای کاسه ای عقب و دیسکی جلو

طبق قوعد و قوانین جدید، خانواده خودروی رانا پلاس تا پایان سال جاری به آپشن و امکاناتی همچون سنسور نور، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و سنسور فشار باد تایرها مجهز می شود.

با در نظر گرفتن زیر ساخت های تمامی این قطعات در گروه صنعت خودروسازی ایران خودرو، مدل های بعدی خودروی راناپلاس طبق اصول و استاندارد به امکاناتی به سنسور باران، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور، سامانه کنترل شروع به حرکت در سربالایی ها و سنسور فشار باد لاستیک ها تجهیز خواهند شد.