"<yoastmark

مدیرعامل ایران خودرو رسما اعلام کرد که قصد دارد 4500 دستگاه سدان کلاس D از دانگ فنگ وارد کند. پیگیری های سپند خودرو نشان می دهد. که ایران خودرو می خواهد نسخه های بنزینی و هیبریدی آئولوس یی شوئن مکس (Yixuan Max) یا شوئن مکس (Xuan Max) را وارد بازار کند.

 

واردات آئولوس یی شوئن مکس

به گزارش پایگاه خبری سپند خودرو، یی شوئن مکس با نشان آئولوس گروه دانگ فنگ به بازار های هدف معرفی شده است. قرار است جای یک سدان لوکس چینی وارداتی ایران خودرو را بگیرد. البته ایران خودرو برنامه مونتاژ سدان کلاس C آئولوس یعنی یی شوئن را نیز دنبال می کند.

 

"واردات

 

در نسخه بنزینی، دانگ فنگ یی شوئن مکس مجهز به موتور 1.5 لیتری توربوشارژ TGDi است. که 190 تا 197 اسب بخار قدرت با گشتاور 285 تا 300 نیوتن متر تولید می کند. گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه (WDCT) قدرت را به جلوی چرخ های آن ارسال می کند. ایران خودرو قصد دارد در فاز اول 4000 دستگاه از این مدل را وارد کند.

در نسخه هیبریدی آئولوس یی شوئن مکس، یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 163 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر به همراه یک موتور الکتریکی با قدرت 174 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر، نیرو را از طریق گیربکس E-CVT به چرخ های جلو منتقل می کند. ایران خودرو قصد دارد در فاز اول 500 دستگاه از این مدل را وارد کند.

در نسخه فول آپشن آئولوس یی شوئن مکس بنزینی و هیبریدی، امکاناتی مانند شش ایربگ 10 نقطه ای، آمپر جلو دیجیتال، کروز کنترل هوشمند، رانندگی خودکار بین خطوط، دنده فرمان، درب صندوق عقب برقی، سقف پانوراما، ترمز اضطراری، خطی رادار، رادار نقطه کور، ماساژور صندلی راننده، خنک کننده و بخاری صندلی جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک و غیره وجود دارد.

 

"تولید

 

تولید این خودرو آغاز شده است. با قیمت 15000 دلار در اختیار مشتریان قرار گرفته است. دانگ فنگ در آینده قصد دارد طیف کاملی از محصولات را بر اساس پلتفرم DSMA از جمله کراس اوورها و مینی ون ها تولید کند.

 

همچنین بخوانید:

دانگ فنگ KX520؛ کشنده جدید سایپا دیزل