پژو 508 بزرگترین سدان شرکت پژو و در عین حال لوکس ترین سدان این کمپانی می باشد. این خودرو در سال 2011 به عنوان جایگزین 407 وارد خط پژو شد و توانست به موفقیت های خوبی در زمینه های گوناگون دست پیدا کند. پژو 508 اخیرا مجوز ورود به ایران را تحت نظر شرکتی مشترک میان ایران و پژو دریافت کرده است و نکته ی مثبت این قرارداد ورود پژو 508 به صورت CBU (ورورد کامل خودرو و مونتاژ نشدن در داخل ایران) است، به عبارتی این خودرو بر روی خط تولید ایران خودرو نمی رود و واردات آن طبق قرارداد به صورت کامل انجام می شود. با این اوصاف به احتمال زیاد قیمت تمام شده ی پژو 508 بالا خواهد رفت و جزو خودروهای لوکس دسته بندی می شود چون تماما از خارج از ایران وارد می شود. باید دید در لیست شرایط فروش اقساطی ایران خودرو با وجود CBU بودن ورود 508 آیا هم چنان شرایط فروش اقساطی پژو 508 فعال می شود یا این گزینه تنها برای خودروهای مونتاژ داخل به کار می رود.

آشنایی با پژو 508

پژو 508 سدان سایز بزرگ خانوادگی است که با داشتن 4792 میلیمتر طول و فاصله ی محوری 2817 میلیمتری جزو خودروهای کشیده و بزرگ محسوب می شود. برخلاف اینکه شاید 508 در بازارهای اروپایی زیاد مورد استقبال قرار نگیرد اما کشیده بودن پژو 508 در داخل ایران یک مزیت برای این خودرو محسوب می شود زیرا ایرانیان علاقه ی زیادی به این تیپ خودروها دارند، همچنین پژو 508 با وجود بدنه ی کشیده و فضای داخلی لوکس می تواند گزینه ی خوبی برای تشریفات نیز باشد.
هدف اصلی از تولید این خودرو فروش در چین بوده است و حتی کارشناسان فروش این خودرو اقرار کرده اند که انتظار دارند فروش 508 در چین دو برابر زادگاه خود باشد. پژو 508 در چین در شرکت دانگ فنگ مونتاژ می شود و این شرکت مسئولیت و امتیاز تولید خودرو و ورود آن به بازار چین را بر عهده گرفته است. بازاری که به سختی محصولات غیر وطنی به آن می توانند راه پیدا کنند.

اگر در مورد بخش فنی این خودرو کنجکاو هستید باید بگوییم پژو 508 خودرویی است که در بازارهای جهانی با چندین نوع موتور مختلف اعم از موتورهای بنزینی، دیزلی و هیبریدی عرضه می شود. کارشناسان فنی اعلام کردند که با وجود انواع موتورهایی که برای این خودرو موجود است پیشرانه ی 1.6 لیتری بنزینی را برای واردات انتخاب کرده اند. این نوع از پیشرانه قادر است به کمک توربو شارژری که بر رویش نصب شده است 165 اسب بخار قدرت را در دور موتور 6000 تولید کند و گشتاوری 240 نیوتن متری را در دور 1400 در اختیار راننده بگذارد. در صورتی که بخواهیم واضح تر در مورد قدرت این پیشرانه صحبت کنیم باید بگوییم این موتور قدرتی معادل با قدرت هیوندای سوناتای ال اف تولید می کند اما نکته ی جالب اینجاست که در دور موتور پایین تری به حداکثر گشتاور خود می رسد بنابراین در نبرد های خیابانی که با سرعت صفر شروع می شود پژو 508 برنده است اما یادتان باشد این نبرد را زیاد طول ندهید زیرا حجم موتور سوناتا بیشتر است و با گذشت زمان و رسیدن به گشتاور بالایش می تواند از شما پیشی بگیرد، به عبارتی پژو 508 تنها در بازه ی اولیه ی مسابقه می تواند سوناتا را شکست دهد، درست تا زمانی که سوناتا به حداکثر قدرت خود نرسیده است.

امکانات و نقاط قوت پژو 508
از نظر امکانات پژو 508 موقعیت خوبی دارد و در سطح بسیار خوبی قرار گرفته است. عرضه ی پژو 508 با نسخه ی GT-Line انجام می شود که در آن ترمزها و سیستم های پایداری ESP و ABS نصب شده اند و خودرو مجهز به به روز ترین تکنولوژی ها مانند سیستم کمک در سربالایی، سیستم های هشدار دهنده و… میباشد. پژو 508 از نظر ایمنی نیز وضعیت خوبی دارد و با کیسه های هوای در قسمت جلو، جانبی و نوع پرده ای توانسته امتیازات خوبی را در این حوزه کسب نماید. علاوه بر برتر بودن 508 در زمینه ی ایمنی و تجهیزات، از دیگر نکاتی که باعث می شود خریداران به خرید این خودرو ترغیب شوند می توان به هندلینگ مناسب، کابین جادار و فضای داخلی لوکس و با کیفیت اشاره کرد.