با تلاش های ماموت خودرو بعد از سال های طولانی فولکس واگن وارد ایران شد و مردم توانستند با قیمت های ایده آل ماشین های آلمانی سوار شوند. تیگوان های وارد شده به ایران تمامی متعلق به سال 2018 می باشند و نسل دوم از این کراس اوور محسوب می شوند. تیگوان در حدود سه سال است که در بازارهای جهانی حضور دارد و در طی این مدت نیز مانند دیگر محصولات فولکس توانسته جایگاه خوبی را میان رقیبان کسب نماید. ظاهر لوکس، جذاب و اصیل این خودرو باعث شده تا تیگوان چیزی بیشتر از آنچه باشد که به نظر می آید. خطوط و برجستگی های مختلفی که در طراحی این خودرو استفاده شده است همگی با هدف ساخت چهره ای متفاوت و عضلانی به کار رفته اند و به خودرو پرستیژ و شخصیت یک اتومبیل جرمن را داده است. فروش اقساطی فولکس واگن تیگوان در بسیاری از کشورهای اروپایی آغاز و با استقبال خوبی مواجه شده است.

قوای فنی فولکس واگن تیگوان جدید

در حال حاضر فولکس واگن تیگوان و سانگ یانگ رکستون 4G تنها گزینه های حال حاضر در این کلاس هستند که تنفس پیشرانه ی آنها توسط توربو شارژ تغدیه می شود و به همین دلیل قابلیت های بیشتری را می توانند از خود به نمایش بگذارند. تیگوان با پیشرانه ی چهار سیلندر توربو شارژ و آرایش خطی دارای حجم موتوری برابر با 1992 سی سی می باشد. این پیشرانه قادر است قدرتی برابر با 180 اسب بخار تولید کند و در دور موتور 4400 در اختیار قسمت های فنی دیگر تیگوان قرار دهد تا در نهایت چرخ ها به حرکت در بیایند. فاصله ی میان حالت سکون این خودرو و سرعت صد کیلومتری تنها 7.7 ثانیه می باشد و با تیگوان می توانید فراتر از 200 کیلومتر در ساعت بپمایید. چسبندگی خوب ماشین در پیچ ها و سیستم تعلیق مناسب همگی از مواردی می باشند که باعث شده اند راننده در سرعت های بالا احساس نا امنی نکند و از لذت رانندگی کاسته نشود.
نکته ی جالب توجه اینکه با وجود تمام این نکات و راندمان بالای خودرو فولکس واگن همچنان استهلاک پایین خود را حفظ کرده است و حتی در شرایط های تحت فشار و در زمانی که کارکرد موتور به نهایت خود می رسد ذره ای از هماهنگی میان اجزای خودرو کم نمی شود. به عبارتی تمام قسمت های خودرو به یک میزان بر سرعت کارکرد خود می افزایند. فولکس واگن تیگوان از سیستم چهار چرخ متحرک بهره می برد و برای انتقال قدرت به چرخ ها از یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه استفاده می کند، یکی از مهم ترین نقاط قوت تیگوان هماهنگی گیربکس با پیشرانه ی خودرو است.

سانگ یانگ رکستون G4
رکستون در دو سال اخیر به حدی قوی شده که تعجب همه را برانگیخته است. تغییر در سیاست های ساخت و تولید این خودرو به همراه پیشرفت هایی که تکنولوژی ساخت خودرو در سانگ یانگ داشت باعث شد تا جهشی بزرگ در این کمپانی به وجود بیاید. بزرگترین ضعف این کمپانی در بخش طراحی بود که با تحولات انجام شده این بخش نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است. رکستون ظاهری زیبا و مملو از المان های لوکس دارد و قطعات متفاوت در ساخت بدنه به گونه ای به کار گرفته شده اند تا حس لوکس بودن به بیننده القا شود. در رنگ بندی داخلی این خودرو نیز از رنگ کرم و مشکی استفاده شده است تا پرستیژ خودرو در حد خودروهای های کلاس باشد. هر چند که متریال به کار رفته در رکستون مانند نمونه های لوکس با کیفیت نیست اما کمپانی سانگ یانگ با بهبود بخشیدن وضعیت طراحی داخلی سعی کرده تا داخل این خودرو لوکس تر به نظر بیاید. فضای بزرگ و جادار این خودرو، تجهیزات رفاهی و ایمنی و طراحی ظاهر خودرو، همه در جهت داشتن ویژگی های رقابتی برتر بهبود پیدا کرده اند اما با این حال رکستون همچنان یک خودرو با کیفیت چینی است و از نظر کیفیت حرفی برای ارائه در مقابل تیگوان ندارد. رکستون پس از تیگوان می تواند انتخاب خوبی باشد اما قطعا در حضور او تیگوان بهترین گزینه است و کیفیت سواری بهتری دارد.