ارزان ترین خودرو های اتوماتیک بازار

ارزان ترین خودرو های اتوماتیک بازار

 

در این بازار عجیب که با قیمت فضایی خودروها مواجه هستیم، عده ای مجبورند به دنبال خرید خودروی اتوماتیک باشند. تا بتوانند در شهرهای بزرگ از آن بهره ببرند. در این مطلب از سپند خودرو به بررسی ارزان ترین خودرو های اتوماتیک صفر کیلومتر می پردازیم.

 

ارزان ترین خودرو های اتوماتیک بازار

بسیاری از رانندگان به دلایل مختلف نمی توانند از خودروهای دنده دستی استفاده کنند. به همین دلیل باید به سراغ خودرو های اتوماتیک بروند تا نیازی به استفاده از کلاچ برای تعویض دنده نداشته باشند. از طرفی می دانیم که خودرو های اتوماتیک به دلیل تکنولوژی و تجهیزاتی که دارند گرانتر از خودروهای دستی هستند. همین قیمت بالا می تواند مانع از دسترسی افراد زیادی به خودروهای اتوماتیک شود.

یکی از مهم ترین دلایلی که ساکنان شهر های بزرگ به سراغ خودرو های اتوماتیک می روند. تعداد بیشمار خودرو در سطح شهر و همچنین ترافیک سنگین است. به همین دلیل، رانندگی با خودرو های دنده دستی می تواند برای راننده آزاردهنده باشد. از این رو، او یک خودروی اتوماتیک می خرد تا با آرامش بیشتری در شهر بدون کلاچ حرکت کند.

تعدادی از رانندگان نیز هستند که به دلیل مشکلات جسمانی نمی توانند با خودرو های دستی رانندگی کنند. بنابراین به دنبال خودروی اتوماتیک می گردند. این دلیل بیشتر مربوط به معلولان جسمی و سالمندان است.

 

ارزان ترین خودرو های اتوماتیک

ارزان ترین خودرو های اتوماتیک

 

ارزان ترین خودرو های اتوماتیک

در ادامه ارزان ترین خودروهای اتوماتیک صفر کیلومتر موجود در بازار را مشاهده می کنید. اگر به دنبال خرید خودروی اتوماتیک هستید می توانید ادامه مطلب را مطالعه کرده و با ویژگی های این خودروها آشنا شوید.

 

1. کوییک اتوماتیک

(محدوده قیمت بین 410 تا 430 میلیون)

 

کوییک اتوماتیک از ارزان ترین خودرو های اتوماتیک

کوییک اتوماتیک از ارزان ترین خودرو های اتوماتیک

 

ارزان ترین خودروی اتوماتیک بازار ایران تنها محصول اتوماتیک شرکت سایپا کوئیک است. نسخه دنده ای کوییک در بازار بین 310 تا 330 میلیون است. این بازه 20 میلیونی به دلیل تریم های رنگی متفاوت و اختیاری بودن یا نبودن آن ها است. اما کوییک های اتوماتیک عموما در دو نسخه پلاس و آر پلاس موجود هستند. بنابراین از جایی که دنده سریع و موتور اتومات هم یکی می باشد. پس 100 میلیون اختلاف فقط به خاطر گیربکس اتوماتیک پانچ بلژیک است.

کوییک اتوماتیک مانند سایر محصولات سایپا مجهز به موتور M15 است. که قدرت و گشتاور چندانی تولید نمی کند. اما می تواند پاسخگوی نیازهای شهری باشد. مهمترین نکته در مورد این خودرو گیربکس CVT آن است. که برای گشتاورهای بالا (240 نیوتن متر) طراحی شده است. بنابراین گشتاور تولیدی کوئیک که حدود 130 نیوتن متر است نمی تواند در ترافیک شهری آسیب جدی به گیربکس وارد کند. به همین دلیل است که Quick Automatic استهلاک کمی دارد. تنها نقطه ضعف گیربکس کوییک اتوماتیک CVT بودن آن است. که در هنگام رانندگی حس خوبی به شما نمی دهد.

برای شرکت در طرح فروش اقساطی کوییک اتوماتیک با کارشناسان سپند خودرو در ارتباط باشید.

 

2. راین R3

(محدوده قیمت بین 500 تا 520 میلیون)

 

راین R3

راین R3

 

ارزان ترین هاچ بک اتوماتیک چینی که با قیمتی در حدود 500 میلیون می توان خرید Rain R3 است. که شاید در نگاه اول بسیار زشت به نظر برسد. اما قیمت نسبتا پایینی دارد. که این خودرو را قابل قبول می کند. این خودرو مجهز به موتور 1.3 لیتری 16 سوپاپ با سیستم VVT است. که می تواند 90 اسب بخار قدرت و 116 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین آن را به گیربکس 4 سرعته جاتکو برساند.

در مورد امکانات رفاهی استفاده شده برای راین R3 می توان به فرمان برقی، نور روز، TPMS، سانروف، سیستم کنترل پایداری، دوربین و سنسور پارک عقب و مولتی مدیا 9 اینچی اشاره کرد. که در مقایسه با کوییک اتوماتیگ می توان گفت راین R3 دارای آپشن های بیشتری است.

در کل می توان گفت شاید راین R3 از کوییک زشتتر باشد. اما امکانات رفاهی بسیار بیشتری نسبت به آن دارد. فضای کابین و بار آن نیز از کوییک بزرگتر است. در کل R3 در کنار ظاهر بسیار قدیمی و بدش، خدمات پس از فروش و بازار بسیار ضعیفی هم دارد. که باعث شده محبوبیت چندانی نداشته باشد.

 

همچنین بخوانید:

شرایط فروش راین R3 با قیمت جدید در دی ماه 1401

 

3. پژو 207 MC

(محدوده قیمت بین 700 تا 720 میلیون)

 

پژو 207 MC

پژو 207 MC

 

بر خلاف 207 و 206 قدیمی که برای آن ها از موتور تیوفایو و گیربکس AL4 استفاده شده است. 207 MC مجهز به موتور تیوفایو پلاس و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک DAE است. که عملکرد فنی بهتری را برای خودرو ارائه می کند.

به طور خلاصه در مورد موتور تیوفایو پلاس می توان گفت که ممکن است قدرت و گشتاور خیلی بالاتری نسبت به تیوفایو تولید نکند. اما مجهز به سیستم زمانبندی متغیر پیوسته سوپاپ است. که می تواند رسیدن به حداکثر قدرت را آسان کند. همچنین مصرف کلی سوخت را کاهش دهد.

اما جدا از بهبود موتور، مهم ترین اتفاقی که در این خودرو افتاد، حذف گیربکس قدیمی AL4 و جایگزینی آن با گیربکس 6 سرعته DAE است. که می تواند عملکرد بسیار بهتری داشته باشد. در مورد این گیربکس می توان گفت که در هنگام تعویض دنده مانند گیربکس AL4 ضربه محکمی به خودرو وارد نمی کند. از این رو آرامش افراد داخل خودرو بیش از گذشته حفظ می شود. از طرفی به دلیل 6 سرعته بودن دارای دنده اوردرایو نیز می باشد. که می تواند مصرف سوخت کلی خودرو را کاهش دهد.

البته لازم به ذکر است که اخیراً دیگر از برند DAE برای محصولات ایران خودرو استفاده نمی شود. برند ضعیف لندی جایگزین شده است. گیربکس های لندی هم 6 سرعته هستند ولی احتمالا چون ارزان تر هستند استهلاک بیشتری خواهند داشت.

برای شرکت در طرح فروش اقساطی 207 اتوماتیک MC با کارشناسان مجموعه سپند خودرو در تماس باشید.

 

4. جک J4

(محدوده قیمت بین 730 تا 750 میلیون)

 

جک J4

جک J4

 

جک J4 یکی از ارزان ترین خودرو های اتوماتیک بازار است. که ارزان ترین سدان چینی نیز می باشد. این خودرو به تازگی توسط کرمان موتور با آپشن ها و امکانات رفاهی جدیدتر عرضه شده است. موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی این خودرو مجهز به سیستم VVT است. می تواند 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور تولید کند. از طرفی J4 قدرت و گشتاور موتور را از طریق گیربکس CVT با 6 دنده مصنوعی و حالت های برفی و اسپرت به چرخ های جلو منتقل می کند. که یکی از نکات منفی این خودرو است.

اما جدا از کم قدرت بودن، همانطور که گفته شد، این خودرو اخیرا با آپشن های بیشتری عرضه می شود. به طور کلی جک J4 جدید دارای فرمان برقی، کروز کنترل، TPMS، نور روز، سنسور نور، رینگ آلومینیومی، سیستم کنترل استارت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری، تریم داخلی چرم مصنوعی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، آمپر جلو است. خوشه جدید به چند رسانه ای اندروید و سنسورهای پارک عقب مجهز شده است.

جهت شرکت در طرح فروش اقساطی جک J4 با ما در ارتباط باشید.

 

5. دنا پلاس اتوماتیک

(بازه قیمت بین 760 تا 780 میلیون)

 

دنا پلاس اتوماتیک

دنا پلاس اتوماتیک

 

آخرین خودرو از ارزان ترین خودرو های اتوماتیک با قیمت زیر 800 میلیون تومان دنا پلاس اتوماتیک است. که نسبت به آپشن های قبلی محبوبیت بیشتری دارد. برای دنا از موتور توربوشارژ TC7 یا EF7 استفاده شده است. که می تواند 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس 6 سرعته DAE برساند. البته لازم به ذکر است که احتمالا پس از تعویض تارا و 207 گیربکس اتوماتیک مولتی کالر، گیربکس های اتوماتیک دانا پلاس نیز به گیربکس Landay مجهز خواهند شد.

برای شرکت در طرح فروش دنا پلاس توربو اتومات با کارشناسان سپند خودرو در ارتباط باشید.