هایما S7 پلاس یک خودروی شاسی بلند (SUV) که توسط برند هایما اتومبیل، زیر‌مجموعه گروه فاو تولید می‌شود. این خودرو در بخش‌های فنی از تکنولوژی پاورتک کره جنوبی و مزدا ژاپن و شرکت بوش نیز بهره گرفته‌ است. هایما اس ۷ پلاس ابتدا بر‌اساس پلتفرم مزدا CX-7 ساخته شد و سپس به پلتفرم فورد اسکیپ ارتقا یافت. در دوران تحریم‌ها شرکت ایران خودرو  بعد از مشارکت با شرکت هایما چین و عرضه خودروهای هایما S5 و هایما S7 در حال تولید یک محصول جدید به‌نام هایما S7 پلاس است. این خودرو با همان بدنه قدیمی هایما S7 در ایران عرضه می‌شود.

بررسی مشخصات ظاهری هایما S7 پلاس

هایما S7 پلاس در بازار چین در بخش طراحی ظاهری تغییرات قابل‌توجهی در بخش جلو پنجره، سپر‌ها، چراغ‌های خودرو و برخی جزئیات دیگر داشته است؛ اما شرکت ایران خودرو این اتومبیل را با حداقل تغییرات ظاهری نسبت به نسخه S7 به بازار روانه کرد. طراحی بیرونی هایما اس 7 پلاس بسیار نزدیک به اس 7 توربو است و یک خودرو عضلانی و پرحجم محسوب می‌شود. جلوپنجره کروم رنگ، کاپوت با خطوط مورب و چراغ‌های بزرگ نمای خشن و جذاب و پر ابهتی به این خودروی شاسی‌بلند چینی داده‌اند. در طراحی ظاهری هایما S7 Plus از برندهای مشهور دنیا هم‌چون تویوتا و هیوندا کپی‌برداری شده است. در بخش کناری خودرو، گلگیر‌هایی برآمده قرار دارد که برجستگی‌شان تا زیر درها امتداد یافته است. این ویژگی‌ها حالت تنومندی به اتومبیل داده‌اند. در نمای جانبی از آینه‌های هایما S5 برای این خودرو استفاده شده است. در پایین سپر عقب خودرو هایما S7 پلاس یک محدوده سیاه رنگ تعبیه شده که سر اگزوزهای چهار ضلعی کرومی، چراغ مه‌شکن و علائم شب‌نمای قرمز رنگ را در خود جای داده است. به‌طور‌کلی تغییراتی که در ظاهر این خودرو مشاهده خواهیم کرد شامل اضافه شدن نام هایما اس ۷ پلاس به قسمت عقب خودرو، تغییر رنگ لچکی پنجره عقب، اضافه شدن گل‌ پخش‌کن به قسمت جلو و استفاده از آینه‌های جانبی مشابه مدل هایما S5 می‌شود. برای اطلاع از شرایط اقساطی ایران خودرو برای خرید هایما S7 پلاس و سایر محصولات این شرکت می‌توانید با کارشناسان سپند‌خودرو در تماس باشید.

امکانات کابین و طراحی داخل هایما اس ۷ پلاس

طراحی کابین هایما S7 پلاس محبوبیت بالایی میان خریداران دارد. جنس مواد به کار رفته برای طراحی بخش‌های مختلف کابین از پلاستیک خشک و با‌کیفیت است. رنگ‌بندی کابین علی‌رغم سادگی جذابیت قابل‌قبولی دارد. خطوط ایجاد شده روی کنسول میانی و داشبورد نمای خوبی را به وجود آورده است. روی کنسول هایما S7 پلاس دکمه‌های متعددی مشاهده می‌شود که با یک چیدمان منظم و درست در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. جایگاه قرارگیری و نحوه چیدمان دریچه‌های تهویه هوا و نمایشگر نسبت‌به خودروهای هم رده طراحی متفاوتی دارد. غربیلک فرمان S7 پلاس با یک روکش چرمی پوشانده شده است. روی فرمان دکمه‌های کنترلر فرمان صوتی قرار دارند. صندلی‌ها ارگونومیک هستند و فرم مناسبی دارند و با روکش چرم مصنوعی دو رنگ پوشیده شده‌اند. فضای کابین هایما S7 Plus ابعاد تقریبا بزرگی دارد و سرنشینان جلو و عقب فضای کافی برای نشستن خواهند داشت. حجم صندوق عقب خودرو نیز معادل 400 لیتر است که جای کافی برای خواباندن صندلی‌ها و لوازم و وسلیه‌های مسافران را فراهم می‌کند. اگر به د‌نبال یک خودروی سدان و گزینه‌ای جمع‌وجورتر برای رانندگی شهری هستید طرح اقساطی فروش تارا در سپند‌خودرو را از دست ندهید.

بررسی مشخصات فنی هایما S7 Plus

از نظر فنی هایما S7 Plus نسبت به هایما S7 خودرویی بهینه‌تر از نظر مصرف سوخت محسوب می‌شود. سوخت ترکیبی این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر معادل ۸.۶ لیتر خواهد بود. نیروی مورد‌نیاز S7 پلاس مانند نسخه توربو از موتور ۱.۸ لیتری توربو‌شارژ با قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر تامین خواهد شد. این نیرو تولید شده از طریق یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به سمت چرخ‌های محور منتقل می‌شود. با‌توجه‌به مشخصات موتور اس ۷ پلاس و تجربه کاری آن روی اس ۷ توربو، احتمالا این خودرو برای شتاب صفر تا ۱۰۰ به زمانی حدود ۱۰.۵ ثانیه نیاز خواهد داشت. اگر به دنبال خرید یک خودروی چینی ارزان‌تر با مشخصات تقریبا مشابه هستید، خودروی ام‌وی‌ام x22 plus نیز گزینه‌ای مناسبی برای شما محسوب می‌شود. هایما اس 7 پلاس سفید رنگ در جاده

آشنایی با تجهیزات ایمنی هایما S7 پلاس

در اس ۷ پلاس از ۴ کیسه هوا برای امنیت سرنشینان در‌صورت بروز تصادف استفاده شده است. تعداد این کیسه‌ها در نسخه قبلی ۲ عدد بود. علاوه‌بر کیسه‌ها هوا در بخش ایمنی،‌ این خودرو به سیستم ترمز ضد قفل ABS، سيستم توزيع متعادل نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP، سيستم كمکی حركت در سربالایی HSA، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور دنده عقب، نمایش میزان باد لاستیک‌ها (TPMS)، قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، باز شدن خودکار قفل درب ها هنگام تصادف، اخطار سرعت بالا و اخطار باز بودن درب‌ها می‌شود.

بررسی امکانات رفاهی و آپشن‌های هایما اس ۷ پلاس

خودروهای چینی امکانات رفاهی متنوع و مناسبی دارند. هایما S7 پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست. مهندسین چینی برای خودرو هایما S7 پلاس امکانات رفاهی نظیر صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی مجهز به پورت USB، AUX، GPS، کارت SD و بلوتوث، ۴ عدد بلندگو و ۲ عدد تیوتر، آینه‌های جانبی برقی تاشونده گرمکن‌دار با راهنما،‌ آینه وسط ضد انعکاس نور، صندلی راننده ۸ حرکته برقی گرمکن‌دار و صندلی شاگرد ۴ حرکته دستی، صندلی‌های عقب تاشو دو تکه، چراغ نقشه خوان جلو و عقب، کامپیوتر سفری، سنسور نور و باران، دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید، کروز کنترل و سانروف برقی را طراحی کرده‌اند. نمایشگر داخل کابین هایما S7 پلاس بعد از ورود محصولات هایما به ایران استقبال خوبی از این خودروهای چینی توسط مشتریان شده است. با‌توجه‌به مشخصات فنی مناسب و امکانات رفاهی عالی، احتمالا برای عرضه هایما S7 پلاس نیز شاهد تکرار این موضوع خواهیم بود. سپند‌خودرو این مژده را به مشتریان می‌دهد که بعد از عرضه این خودرو در بازار ایران می‌توانید از شرایط فروش اقساطی هایما S7 پلاس بهره‌مند شوید. برای اطلاعات دقیق از شرایط فروش اقساطی خودرو با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.