خودرو تارا یک سدان کلاس C است که بر‌اساس پلتفرم پژو ۳۰۱ ساخته شده. اتومبیل تارا که به پروژه k132 معروف است، اواخر مرداد ماه سال ۱۳۹۹ به‌صورت رسمی در بازار عرضه شد و به تعداد محدود در دسترس مشتریان قرار گرفت. باتوجه‌به طراحی و آپشن‌هایی که تارا دارد، شرکت خودروسازی ایران خودرو، صادرات این اتومبیل به کشورهای دیگر را نیز در برنامه کاری خود قرار داده است. خودرو تارا هم اکنون به صورت دنده‌ای و اتوماتیک در بازار عرضه می‌شود. این خودرو در مدل‌ها و تیپ‌های تارا V1، V2، V3 و V4 به‌صورت نقدی و اقساطی قابل‌خریداری است.

بررسی طراحی ظاهری و بیرونی تارا (پروژه K132)

بسیاری از منتقدان نمای جلویی تارا را کپی‌برداری از فورد موستانگ خصوصاً موستانگ 2013 می‌دانند. در نگاه اول نیز کاملاً می‌توان به این شباهت خصوصاً در محل جانمایی چراغ‌های دی لایت، حجم سپر جلو و چراغ‌های جلو پی برد. با این حال در نمای جلو، خودرو تارا به‌لطف چراغ‌های چند‌ضلعی با گرافیک به‌روز و دی‌لایت‌های قرارگرفته بالای چراغ‌های مه‌شکن و همچنین خطوط عضلانی روی کاپوت، چهره‌ای به‌روز و متناسب را نمایش می‌دهد. در نمای پشت این محصول ایران خودرو برای اولین بار از طرح چراغ‌های پیوسته استفاده شده است. طراحی درب صندوق و حجم‌دهی‌های انجام شده به همراه سپر یکپارچه باعث زیبایی دو چندان تارا می‌شود. با این وجود گرافیک چراغ‌های پیوسته این سدان چندان دل‌چسب نبوده و انتقادهای بسیاری را متوجه طراحان کرده است. خودرو تارا با طرح فروش ماشین اقساطی ایران خودرو در سپند خودرو با تسهیلات ویژه به فروش می‌رسد. در‌صورتی‌که قصد خرید این خودرو ایرانی با امکان تحویل یک روزه را دارید، به‌راحتی می‌توانید از سپند خودرو اقدام کنید. پروژه K132 ایران خودرو - خرید تارا

درباره طراحی داخل اتومبیل تارا

در مورد کپی‌برداری کامل نمای داخلی تارا از پژو 301 هیچ شک و شبه‌ای وجود ندارد. در نمای داخلی و کابین اتومبیل تارا شاهد یک طراحی ساده و نسبتاً قدیمی در مقایسه با خودروهای روز دنیا خواهیم بود. البته کابین تارا با تناسب خوب قطعات و بخش‌های داخلی خود به ویژه صندلی‌های ارگونومیک، به‌گونه‌ای طراحی شده است که میان محصولات ایرانی مورد‌توجه قرار می‌گیرد. صندلی‌های تارا حتی در شرایطی که خودرو از نظر اندازه چندان بزرگ نیست، جادار بوده و فضای کافی برای سرنشینان عقب فراهم می‌کنند. ارتفاع زیاد داشبورد خودرو تارا رانندگی برای افراد کوتاه‌قد را دشوار می‌کند. فرمان خودرو از نظر ظاهری به‌روز و ارگونومیک طراحی شده و شامل کلیدهای کروز کنترل، تنظیم صدا و محدودیت سرعت می‌شود. از نظر کیفیت، فرمان برقی و خوش‌دست تارا معمولی ارزیابی می‌شود. به‌طورکلی، داشبورد و بسیاری از بخش‌های دیگر خودرو از پلاستیک ساخته شده‌اند، اما در قسمت‌هایی مانند بالادری، دور نمایشگر لمسی و هواکش‌ها از طرح فیبر کربن استفاده شده است. نمای داخلی تارا ایران خودرو- خرید اقساطی تار

معرفی مشخصات فنی خودرو تارا

ایران خودرو در ماشین تارا نیز همانند سایر محصولات از پیشرانه TU5 استفاده کرده است. طبق اطلاعات اعلامی توسط ایران خودرو، موتور TU5P تارا 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور دارد. تارا در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک عرضه می‌شود که نسخه دنده‌ای به گیربکس 5 دنده دستی و مدل اتوماتیک به گیربکس 6 دنده اتوماتیک جدید مجهز است. حداکثر سرعت تارا ایران خودرو 190 کیلومتر بر ساعت است. در نسخه دنده‌ای، شتاب تارا 11.5 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن 7 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است. در مقابل، نسخه اتوماتیک تارا که حدود 100 کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه دنده‌ای است، شتابی حدود 13 ثانیه دارد. مصرف ترکیبی سوخت در نسخه اتوماتیک این خودرو را نیز 7.3 لیتر در 100 کیلومتر اندازه‌گیری کرده‌اند. ​​​ فروش اقساطی خودرو اتوماتیک تارا در سپند خودرو همچون طرح فروش اقساطی پژو 207 اتوماتیک ایران خودرو با اقساط بلند‌مدت و تحویل یک روزه است. شما با بهره‌مندی از این طرح می‌توانید خودرو موردنظرتان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن خریداری کرده و سند آن را به نام خود ثبت کنید.

سیستم تعلیق ماشین تارا

سیستم تعلیق خودرو تارا شامل تعلیق مک‌فرسون در جلو و تعلیق میله پیچشی در عقب است. این سیستم تعلیق برای فراهم کردن تعادل بین راحتی و کنترل در حین رانندگی طراحی شده است​​. یکی از نکات قابل‌توجه در رانندگی با تارا اتوماتیک، هندلینگ و چسبندگی مطلوب آن است؛ هنگام عبور از مسیرهای منحنی و پیچ‌ها​​ نیز عملکرد مناسبی دارد. به‌طورکلی می‌توان گفت کیفیت سواری تارا و میزان نرمی سیستم تعلیق این خودرو در حد متوسط قرار دارد و خشک به نظر نمی‌رسد، گرچه ممکن است میزان کوبش ردیف عقب کمی بیش‌ازحد انتظار باشد​​. اما کیفیت سیستم تعلیق تارا نسبت به خودروهایی مانند دنا کاملاً مشهود بوده و افزایش نرمی و راحتی در آن قابل‌تشخیص است​​.

معرفی تجهیزات ایمنی تارا

خودرو تارا چهار کیسه هوای ایمنی دارد که در هنگام تصادفات برای محافظت از سرنشینان به کار می‌روند. همچنین این خودرو به سامانه کنترل پایداری و جلوگیری از هرزگردی مجهز است که در شرایط رانندگی چالش‌برانگیز، به حفظ کنترل خودرو کمک می‌کند. سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی ماشین تارا نیز به رانندگان امکان می‌دهد تا در شیب‌ها به‌راحتی حرکت خود را آغاز کنند. علاوه‌بر این، تارا با سنسورهای پارک و دوربین دنده عقب تجهیز شده که در جلوگیری از برخورد هنگام پارک خودرو عملکرد مطلوبی دارد. سیستم پایش فشار باد تایرها در این اتومبیل نیز به راننده اطلاع می‌دهد که آیا فشار باد تایرها در سطح مناسبی قرار دارد یا خیر؛ این امر در افزایش ایمنی و کارایی خودرو تاثیرگذار است​​. شرایط خرید اقساطی این اتومبیل شرکت ایران خودرو هم‌چون خرید شاهین اقساطی سایپا با اقساط منعطف و با امکان ثبت سند از همان ابتدا در سپند خودرو فراهم شده است. در‌صورتی‌که قصد خرید این خودرو پرامکانات شرکت ایران خودرو را دارید با اقساط ۱۲ الی ۳۰ ماهه می‌توانید آن را سپند خودرو تهیه کنید.

معرفی آپشن‌های خودرو تارا

تارا ایران خودرو در نسخه استاندارد به کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، نمایشگر لمسی 7 اینچی، دی لایت، چراغ همراه و خوش آمدگویی و شیشه راننده آنتی ترپ مجهز شده است. همانند دنا پلاس امکاناتی نظیر سانروف، پوشش چرم و کیسه‌های هوای جانبی در این خودرو نیز وجود دارد. مشخصات فنی تارا سپند خودرو با‌توجه‌به تقاضا و نیاز موجود در بازار برای خرید اقساطی تارا، طرح ویژه‌ای را در نظر گرفته است. شما می‌توانید با بهره‌مندی از شرایط فروش اقساطی تارا در سپند خودرو، بلافاصله بعد از عرضه این خودرو به بازار، اقدام به خرید اقساطی تارا با کم‌ترین پیش پرداخت و اقساط ماهانه بلند مدت کنید.