خودرو چری تیگو 8 پرو که به‌عنوان نسخه ارتقا یافته و مجهزتر از سری تیگو 8 شناخته می‌شود، در سال‌های 1401 تا 1402 (میلادی 2022 تا 2023) به بازار ایران وارد شد. این خودرو توسط شرکت مدیران خودرو که نمایندگی خودروساز چینی چری در ایران است، عرضه می‌شود. چری تیگو 8 پرو یک کراس‌اور متوسط با قابلیت ۷ سرنشین است که با فضای کابینی کاملا پیشرفته و به‌روز نسبت به تیگو 8 پرو در بازار ایران به فروش می‌رسد. 

بررسی طراحی ظاهری و بیرونی تیگو 8 پرو

خودرو چری تیگو 8 پرو تغییراتی به‌روزتر نسبت به نسخه‌ تیگو 8 داشته است. در جلو، شبکه‌ جلو پنجره‌ایِ مشبکِ الماسه‌ای با چراغ‌های LED تیز و خشن و به همراه چراغ‌های روز (DRL) به شکل دو حرف J قرار گرفته است. در زیر آن،‌ ورودی‌های بزرگ هوای جلو در هر دو گوشه قرار دارند که یک سپر محافظ فلزی ورودی هوای پایین را پوشانده‌ است.

در کناره‌های پایین، آلیاژهای 19 اینچی در زیر قوس‌های روکش پلاستیکی قرار گرفته‌اند؛ درحالی که قطعات برجسته کرومی بیشتر روی طاقچه‌ها، دور پنجره‌ها و ریل‌های سقف قرار دارند. حتی یک قطعه تزئینی خنجر مانند شبیه به فولکس واگن تائوس روی گلگیرها وجود دارد که البته با کروم پوشانده شده است. به‌منظور خرید این کراس اوور چینی ۷ نفره بهتر است ابتدا شرایط اقساطی مدیران خودرو را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید اقساطی تیگو 8 پرو کنید. 

عکس تیگو ۸ پرو

درباره طراحی داخل تیگو ۸ پرو

طراحی داخلی کابین Tiggo 8 Pro با سه ردیف صندلی با ظرفیت ۷ نفره بسیار لوکس و جادار است. فضای داخلی این کراس اوور با دوخت بسیار تمیز و شیک روکش صندلی‌ها و دکمه‌های آلومینیومی برای تغییر وضعیت صندلی‌ها طراحی شده است. 

دسته‌ ابزار دیجیتال دوگانه و طراحی صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی مرکزی (infotainment) در این خودرو از مرسدس الهام گرفته شده است. همچنین صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی تنظیم تهویه هوا مشابه خودرو جگوار بوده و ظاهری مدرن به داشبورد تیگو ۸ پرو بخشیده است. فروش اقساطی این مدل تیگو 8 همچون فروش اقساطی تیگو 8 پرومکس IE به‌صورت اقساط بلند مدت با امکان تحویل فوری در سپند خودرو فراهم شده است. 

طراحی داخلی تیگو 8 pro

بررسی مشخصات فنی تیگو ۸ پرو

از نظر فنی، خودرو تیگو 8 پرو موتوری با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور دارد. گیربکس این کراس اور چینی نیز ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه (7DCT) است. شتاب صفر تا صد Tiggo 8 pro حدود ۸.۹ ثانیه تخمین زده شده است. وزن خودرو در نسخه هفت سرنشینه به ۱۵۴۱ کیلوگرم می‌رسد. امکان خرید تیگو ۸ پرو همچون سایر خودروهای مدل تیگو نظیر خرید تیگو ۷ پرو در سپند خودرو درج شده است؛ به‌منظور خرید اقساطی این خودرو بهتر است قیمت روز این کراس اوور را به‌صورت روزانه بررسی کنید. 

سیستم تعلیق خودرو چری تیگو 8 پرو

سیستم تعلیق خودرو چری تیگو 8 پرو در محور جلو از نوع مک فرسون است که یکی از مطمئن‌ترین و رایج‌ترین سیستم‌های تعلیق برای خودروها به شمار می‌رود. در محور عقب، این خودرو از سیستم تعلیق چند اتصاله یا مالتی لینک استفاده می‌کند که باعث افزایش پایداری و کنترل بهتر خودرو در پیچ‌ها و جاده‌های ناهموار می‌شود. این سیستم تعلیق به خودرو امکان می‌دهد که هر دو چرخ عقب را به‌صورت مستقل از هم کنترل کند، که در نتیجه باعث بهبود چسبندگی به زمین و ارائه سواری نرم‌تر می‌شود​​.

آشنایی با تجهیزات ایمنی اتومبیل Tiggo 8 pro

از نظر ایمنی چری تیگو 8 پرو شامل سیستم‌های ایمنی فعال و غیرفعال می‌شود. سیستم‌های ایمنی غیرفعال مانند کمربندهای ایمنی و کیسه‌های هوا در هنگام تصادف به کاهش آسیب‌ها کمک می‌کنند. سیستم‌های ایمنی فعال شامل ترمز ضد‌قفل (ABS)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، فرمان برقی (EPS)، کروز کنترل تطبیقی و سیستم نظارت بر فشار تایرها (TPMS) هستند که به جلوگیری از بروز تصادف کمک می‌کنند.

تجهیزات ایمنی خودرو چری تیگو ۸ پرو

بررسی امکانات رفاهی و آپشن‌های چری تیگو 8 پرو

چری تیگو 8 پرو با آپشن‌های رفاهی متعدد از جمله صفحه نمایش لمسی بزرگ 12.3 اینچی مجهز شده است که اطلاعات خودرو و سیستم صوتی را به نمایش می‌گذارد. سیستم صوتی خودرو از برند سونی است و شامل ۶ بلندگو با کیفیت بالا می‌شود. صندلی‌های خودرو از چرم با کیفیت و با طراحی ارگونومیک ساخته شده‌اند، همچنین تنظیمات برقی و گرمکن دارند. سیستم تهویه مطبوع خودرو از نوع اتوماتیک دوگانه است و فرمان برقی آن نیز با دکمه‌های کنترل سیستم صوتی تجهیز شده‌اند. علاوه‌بر این، کراس اوور چری تیگو 8 پرو از سیستم ورود و استارت بدون کلید برخوردار است​​.

شما می‌توانید کراس اوور چینی فونیکس تیگو 8 پرو با شرایطی فوق‌العاده هم‌چون امکان تحویل فوری و اقساط بلند‌مدت منعطف ۱۵ تا ۳۰ ماهه از سپند خودرو خریداری کنید. شرکت سپند خودرو Tiggo 8 Pro را با شرایطی ویژه همچون ۱۰ سال گارانتی موتور و ۵ سال گارانتی عمومی خودرو به‌صورت اقساطی با کمترین پیش‌پرداخت به فروش می‌رساند.