خودرو تیگو ۷ پرو توسط کارخانه بزرگ خودروسازی چری در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد. مدیران‌ خودرو که با ثبات خوبی محصولات شرکت‌های چینی را در کشورمان به‌روزرسانی می‌کند، تصمیم گرفته نسخه جدید یا به‌عبارتی پرو از تیگو 7 را تحت برند لوکس خود یعنی «فونیکس» جایگزین مدل قبلی کند. این خودرو یک کراس‌اوور کامپکت با ۵ صندلی است که فروش آن در ایران به‌صورت اقساطی نیز با استقبال بسیاری روبه‌رو است. شما می‌توانید شرایط فروش اقساطی مدیران خودرو برای تیگو ۷ پرو در سپند خودرو مشاهده کنید.

بررسی طراحی ظاهری و بیرونی چری تیگو۷ پرو ۲۰۲۱

طراحی بیرونی خودرو تیگو ۷ پرو به‌گونه‌ای است که قسمت جلویی خودرو به چراغ‌های باریک LED مجهز شده است. این خودرو یک سپر زاویه‌دار دارد که با چراغ‌های LED روز ترکیب شده‌اند و چهره‌ای عضلانی و مستحکم به خودرو می‌دهند. در کناره‌ها، تیگو 7 پرو خطوطی مشخص دارد که حس و حال یک ماشین اروپایی را در ظاهر خودرو ایجاد می کنند. همچنین، این اتومبیل گلگیرهای برجسته‌ای دارد که به نمای جانبی خودرو، حجم و ضخامت می‌بخشند.

قسمت عقب خودرو چری تیگو ۷ طراحی شیکی دارد که دور تا دور آن با چراغ‌های LED برجسته شده است. چراغ‌های عقب این اتومبیل با یک نوار به هم متصل می‌شوند که به ظاهر، آن‌ها را یک تکه نشان می‌دهد. همچنین یک اسپویلر یا چراغ ترمز سوم (بال عقبی)، یک سپر محکم و دو لوله‌ اگزوز در قسمت عقب چری تیگو 7 پرو مشاهده می‌شوند. با‌توجه‌به طراحی این خودرو، افرادی که قصد خرید اتومبیلی اسپرت دارند علاوه‌بر خرید اقساطی x22، خرید چری تیگو7 پرو نیز انتخاب مناسبی برای‌شان خواهد بود.

عکس نمای بیرونی تیگو ۷ پرو

درباره طراحی داخل چری تیگو 7 پرو

به‌منظور خرید خودرو اقساطی مدل تیگو ۷ پرو باید طراحی داخل این خودرو نیز کامل آشنا باشید. برای بررسی داخل ماشین تیگو ۷ پرو در ابتدا می‌توان به داشبورد آن اشاره کرد. داشبورد این خودرو از مواد Soft-touch (نرم و چرم‌مانند) ساخته شده است. در قسمت جلویی کابین تیگو ۷ پرو نورپردازی محیطی (ambient) تعبیه شده است که می‌توان آن را با موسیقی هماهنگ کرد. ترکیب و یکپارچه‌سازی داشبورد و کنسول مرکزی نیز چیدمانی ساده و مدرن به طراحی کابین این خودرو می‌دهد. فرمان چری تیگو 7 پرو نیز از جنس چرم بوده و همچنین دکمه‌هایی برای کنترل موزیک، تلفن و کروز کنترل روی آن قرار گرفته است.

تیگو 7 پرو در کابین لوکس خود، صفحه نمایش لمسی شبیه مرسدس برای کنترل هوای داخل ماشین نیز دارد؛ اما یادگیری آن زمان‌بر بوده و تنظیم سرعت خنک‌کننده در حین رانندگی کمی دشوار است. برای جذابیت بیشتر داخل خودرو tiggo 7 pro، در داخل کابین آن سانروف پانوراما نیز قرار دارد. صندلی‌های عقب در تیگو 7 پرو چری، فضای پا و سر کافی و مناسبی دارند که یکی از نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شود. در کابین عقب این اتومبیل دریچه‌های تهویه هوا در پشت جعبه کنسول نیز قرار گرفته‌اند.

عکس نمای داخلی تیگو ۷ پرو

بررسی مشخصات فنی چری tiggo 7 pro

تیگو 7 پرو از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی بهره می‌برد که 145 اسب بخار قدرت و 210 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. موتور این اتومبیل به یک گیربکس متغیر پیوسته‌ 9 حالته‌ متصل می‌شود. فرمان تیگو 7 پرو به‌گونه‌ای طراحی شده است که حس سبکی هنگام رانندگی ایجاد می‌کند و به میزان قابل‌توجهی خستگی راننده را کاهش می‌دهد.

چری تیگو 7 پرو 2021 دو حالت اکو و اسپرت برای رانندگی دارد. حالت اکو (اقتصادی) رانندگی آرامی را ارائه می‌دهد. از طرف دیگر، حالت اسپرت رانندگی هیجان‌انگیزتری دارد؛ زیرا موتور در دور بر دقیقه (RPM) بالاتری فعالیت می‌کند. حالت اسپرت واکنش بهتری در دریچه گاز نیز، ارائه می‌دهد. شما می‌توانید این خودرو را به‌صورت اقساطی یا شرایطی ویژه از سپند خودرو که طرح‌های ویژه‌ای برای فروش اقساطی خودروهای چینی دارد تهیه کنید.

مشخصات فنی تیگو ۷ پرو

سیستم تعلیق تيگو هفت پرو

خودرو تیگو ۷ پرو مجهز به یک سیستم تعلیق پیشرفته است. در محور جلو سیستم تعلیق این خودرو از نوع مک فرسون استفاده شده که باعث فراهم شدن حس نرمی و راحتی در حین رانندگی و هنگام رد شدن از ناهمواری‌های جاده می‌شود. از سوی دیگر، محور عقب با سیستم تعلیق چند اتصاله یا همان مالتی لینک طراحی شده است که باعث می‌شود خودرو با دقت و پایداری بیشتری از پیچ‌ها عبور کند. این ترکیب از سیستم‌های تعلیق مختلف، علاوه‌بر افزایش راحتی، امنیت و کنترل بهتری را در حین رانندگی برای رانندگان فراهم می‌آورد.

معرفی امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی چری تیگو 7 پرو 2021

چری تیگو 7 پرو یک فیلتر هوای داخل کابین N95 دارد که اجازه ورود ویروس‌ها و باکتری‌ها را نمی‌دهد. همچنین یک صفحه لمسی اطلاعات و سرگرمی (اینفوتِینمنت) 10.25 اینچی نیز دارد که با نرم‌افزارهای CarPlay اپل و Mirror Link برای Android Auto سازگار است. با وصل کردن کابل شارژر گوشی‌ به درگاه USB می‌توانید این سیستم را فعال کنید و با استفاده از صفحه لمسی آن به Spotify، Waze و پیام‌ها متصل شوید.

یکی از ویژگی‌های تحسین‌برانگیز تیگو 7 پرو، شارژ بی‌سیم موبایل است که در کنار شیفتر الکترونیکی (فرمان روی دنده) قرار دارد. شما می‌توانید با قرار دادن گوشی خود روی پد شارژ، آن را شارژ کنید. اندازه‌ صفحه نمایش لمسی تیگو 7 پرو در نمای دوربین عقب دو برابر می‌شود که در زمان پارک خودرو بسیار کاربردی خواهد بود.

از نظر ایمنی، تیگو 7 پرو به کیسه هوای راننده، سرنشین جلو و ایربگ‌های جانبی جلو و به سیستم ترمز ضدقفل (ABS) با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز مجهز شده است. علاوه‌بر این، tiggo 7 pro سیستم کنترل پایداری الکترونیک، دستیار ترمز اضطراری (EBA)، کنترل پایداری کشش، سیستم کنترل در سربالایی و سراشیبی و سیستم کنترل فشار باد تایر نیز دارد.

معرفی آپشن‌های تیگو ۷پرو

خودرو تیگو 7 پرو مجهز به سیستم کی‌لس استارتر است که راه‌اندازی بدون کلید را برای راننده امکان‌پذیر می‌سازد. از سایر آپشن‌های بارز این خودرو، می‌توان به تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، سقف پانورامایی و سیستم کروز کنترل اشاره کرد. همچنین، برای افزایش دید در هنگام پارک و حرکت، دوربین 360 درجه‌ای برای این خودرو در نظر گرفته شده است. صندلی‌های برقی جلو تیگو ۷ پرو نیز از سیستم گرم‌کن برخوردار هستند.

سیستم مالتی‌مدیای تیگو ۷پرو با مانیتور لمسی 10.25 اینچی، به راننده امکان استفاده از محتوای صوتی تصویری را می‌دهد. به‌علاوه، این خودرو با سنسورهای نور و باران، ترمز پارک الکترونیکی با قابلیت اتوهلد و یک شارژر بی‌سیم برای تلفن‌های همراه تجهیز شده است.

آپشن های تیگو ۷ پرو

شما می‌توانید خودرو چینی تیگو 7 پرو را با شرایطی فوق‌العاده هم‌چون امکان تحویل فوری و اقساط بلند‌مدت منعطف از سپند خودرو خریداری کنید. شرکت سپند خودرو تیگو ۷ پرو را با شرایطی ویژه همچون ۱۰ سال گارانتی موتور و ۵ سال گارانتی عمومی خودرو به‌صورت اقساطی به فروش می‌رساند.