مقایسه فونیکس FX با تیگو 7 پرو موضوعی است که ممکن است برای شما هم جالب باشد. فونیکس FX و تیگو 7 پرو دو خودروی کراس‌اوور از برند فونیکس هستند که در بازار ایران عرضه شده‌اند. این دو خودرو از نظر طراحی ظاهری، طراحی کابین، مشخصات فنی و امکانات ایمنی و رفاهی دارای شباهت‌ها و تفاوت‌هایی هستند که در این مقاله به مقایسه آن‌ها می‌پردازیم.

مقایسه فونیکس FX با تیگو 7 پرو از نظر طراحی ظاهری

فونیکس FX یک کراس‌اوور کوپه است که با الهام از چری Omoda5 طراحی شده است. این خودرو دارای چهره‌ای اسپرت و جذاب است که با استفاده از خطوط منحنی و تیز، حس جوان‌پسندی را منتقل می‌کند. فونیکس FX دارای نمایشگر عریض در داشبورد، صندلی‌های جداگانه در کابین، لامپ‌های LED در جلو و عقب و گلگیر‌های بزرگ است که به زیبایی آن می‌افزایند.

طراحی ظاهری فونیکس fx در مقایسه با تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو نسخه بهبود یافته تیگو 7 است که با الگوبرداری از تصمیمات طراحان خودروسازان بزرگ جهان، سعی در رقابت با خودروهای لوکس دارد. این خودرو دارای چهره‌ای متعادل و هماهنگ است که با استفاده از خطوط ساده و روان، حس بالغ‌بودن را منتقل می‌کند. تیگو 7 پرو دارای نمایشگر لمسی در مرکز داشبورد، صندلی‌های چرم با قابلیت تنظیم برقی، لامپ‌های LED در جلو و عقب و سقف پانوراما است که به لوکس بودن آن می‌افزایند.

طراحی ظاهری تیگو 7 پرو در مقایسه با فونیکس fx

مقایسه فونیکس FX با تیگو 7 پرو از نظر طراحی کابین

فونیکس FX دارای کابینی ساده و لوکس است . در حقیقت فضای داخلی این خودرو به صورت همزمان ساده و لوکس به نظر میرسد. تمام تنظيمات از طريق صفحه نمايش لمسي يا دكمه هاي لمسي صورت مي گيرد. به عبارت ديگر هيچ دكمه فيزيكي در كابين اين خودرو وجود ندارد. فونیکس FX دارای صندلی‌های چرم با قابلیت گرمایش و سرمایش، سیستم صوتی 8 بلندگو، سقف پانوراما، دوربین 360 درجه و سیستم هوشمند تشخیص خستگی راننده است که به رفاه راننده و سرنشینان می‌افزایند.

کابین فونیکس fx در مقایسه با تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو دارای کابینی مدرن و شیک است که با بهره گیری از متریال با کیفیت، حس خوش‌آیندی را ایجاد می‌کند. تمام تنظيمات از طريق صفحه نمايش لمسي يا دكمه هاي فيزيكي صورت مي گيرد. به عبارت ديگر طراحان چري توانسته اند تا كابيني را خلق كنند كه هم از لحاظ زيبايي و هم از لحاظ كاربردي برآورده كننده نيازهاي راننده و سرنشينان باشد. تیگو 7 پرو دارای صندلی‌های چرم با قابلیت گرمایش و تهویه، سیستم صوتی 9 بلندگو، سقف پانوراما، دوربین 360 درجه و سیستم هوشمند تشخیص خطرات جاده است که به ایمنی و رفاه راننده و سرنشینان می‌افزایند.

طراحی داخلی تیگو 7 پرو در مقایسه با فونیکس fx

مقایسه فونیکس FX با تیگو 7 پرو از نظر مشخصات فنی

فونیکس FX و تیگو 7 پرو از موتور 1.6 لیتر توربو شارژ بهره می‌برند که قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور است. این موتور با گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه همراه شده است که وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. فونیکس FX مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر را دارد و می‌تواند در زمان 7.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. تیگو 7 پرو مصرف سوخت ترکیبی 7.4 لیتر در صد کیلومتر را دارد و می‌تواند در زمان 8.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

مشخصات فنی فونیکس fx در مقایسه با تیگو 7 پرو

قیمت

فونیکس FX در دو تیپ اکسلنت و پریمیوم عرضه می‌شود که قیمت نسخه پرمیوم از اکسلنت بیشتر است. تفاوت این دو تیپ در داشتن گیربکس اتوماتیک و برخی آپشن های رفاهی است.

تیگو 7 پرو نیز در دو تیپ اکسلنت و پرستیژ عرضه می‌شود که قیمت نسخه پرستیژ از اکسلنت بیشتر است. تفاوت این دو تیپ در داشتن سانروف پانوراما و برخی آپشن های رفاهی است.

در مجموع باید گفت تیگو 7 پرو قیمت بالاتری نسبت به فونیکس fx دارد.

مشخصات فنی تیگو 7 پرو در مقایسه با فونیکس fx

مقایسه فونیکس fx با تیگو 7 پرو از نظر امکانات ایمنی و رفاهی

در این بخش از مطلب قصد داریم به مقایسه فونیکس fx با تیگو 7 پرو از نظر امکانات ایمنی و رفاهی بپردازیم. هر دو خودرو از برندهای معروف و محبوب بازار ایران هستند و دارای طرفداران زیادی می‌باشند. اما اینکه در زمینه‌های ایمنی و رفاهی چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی دارند مهم است. در ادامه همراه ما باشید.

امکانات ایمنی:

فونیکس fx یک خودروی کراس‌اوور است که دارای سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای مانند سیستم کنترل پایداری الکترونیک (ESC)، سیستم جلوگیری از ترمز شدن چرخ‌ها (ABS)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمک به ترمز فوری (EBA)، سیستم کنترل فشار لاستیک (TPMS)، سنسور عقب و دوربین عقب، 6 کیسه هوا، ستون فرمان جذب ضربه و … است.

امکانات ایمنی و رفاهی فونیکس fx در مقایسه با تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو نیز یک خودروی کراس‌اور است که دارای سیستم‌های ایمنی مشابه فونیکس fx است. علاوه بر آن، تیگو 7 پرو دارای سامانه هشدار برخورد خودکار (AEB)، سامانه هشدار خروج از خط (LDW)، سامانه هشدار تغییر خط (LCA)، سامانه هشدار کور بودن زاویه (BSD)، سامانه هشدار حضور مانع در عقب (RCTA)، سامانه هشدار تصادف در جلو (FCW) و … است.

امکانات ایمنی و رفاهی تیگو 7 پرو در مقایسه با فونیکس fx

با توجه به موارد بالا، می‌توان گفت که تیگو 7 پرو در زمینه امکانات ایمنی برتری نسبت به فونیکس fx دارد و دارای تکنولوژی‌های هوشمندتر و جدیدتر است.

امکانات رفاهی:

فونیکس fx دارای صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچ با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو، صندلی‌های چرم با قابلیت تنظيم برقي و حافظه، صندلي عقب قابل تاش شدن به نسبت 60/40، پانوراما سقف شيشه‌اي با قابليت باز شدن، ريموت كنترل كولر، كولر ديجيتال دو منطقه‌اي، كروز كنترل، راديو/CD/MP3/USB/AUX/Bluetooth، فرمان چرم با قابليت تنظيم ارتفاع و عمق و … است.

تیگو 7 پرو نیز دارای صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچ با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو، صندلی‌های چرم با قابلیت تنظيم برقي و حافظه، صندلي عقب قابل تاش شدن به نسبت 60/40، پانوراما سقف شيشه‌اي با قابليت باز شدن، ريموت كنترل كولر، كولر ديجيتال دو منطقه‌اي، كروز كنترل، راديو/CD/MP3/USB/AUX/Bluetooth، فرمان چرم با قابليت تنظيم ارتفاع و عمق و … است. علاوه بر آن، تیگو 7 پرو دارای سامانه راهنمایی صوتی (T-BOX)، سامانه کنترل صدای محیط (ANC)، سامانه روشنایی خودکار (ALS)، سامانه شستشوی فوری فرودگاه (AFS)، سامانه روشنایی خودکار (ALS) و … است.

با توجه به موارد بالا، می‌توان گفت که تیگو 7 پرو در زمینه امکانات رفاهی نیز برتری نسبت به فونیکس fx دارد و دارای امکانات بیشتر و جذاب‌تر است.

جمع بندی

فونیکس FX و تیگو 7 پرو دو خودرو با کارکردهای مختلف هستند که بسته به نظر و نیاز مشتریان مورد انتخاب قرار می‌گیرند. فونیکس FX گزینه‌ای برای کسانی است که به دنبال خودروی اسپرت و شتابزا با طراحی جذاب هستند. تیگو 7 پرو نیز گزینه‌ای برای کسانی است که به دنبال خودرو با ظرفیت بالاتر و قابل استفاده در شرایط جاده‌ای مختلف هستند.