خودرو پژو 207i به‌عنوان نسخه فیس‌لیفت و مجهزتر پژو 206 شناخته شده و توسط شرکت ایران‌خودرو تولید می‌شود. از نظر سطح ایمنی، پژو 207i مشابه پژو 206 بوده و به همان 4 ستاره ایمنی اروپایی دست یافته که نشان‌دهنده سطح قابل قبول ایمنی است. برخی از ویژگی‌های ظاهری این خودرو مانند چراغ‌های جلو و کاپوت را به‌طور دقیق همانند مدل 207 بوده اما در زمینه‌هایی نظیر خصوصیات فنی و پیشرانه با نسخه‌های پیشین تفاوت‌هایی دارد.

بررسی مشخصات ظاهری پژو 207i

پژو 207i در واقع فیس‌لیفتی از خودرو 206 است و به عنوان 206 پلاس در بازار شناخته می‌شود. در واقع ظاهر پژو 207i تفاوت چندانی با پژو 206 ندارد و بر همان پلتفرم و بدنه 206 ساخته شده است. تغییراتی در نمای جلو خودرو ایجاد شده است که شامل چراغ‌های جلوی بزرگ و کشیده و اضافه شدن دی‌لایت‌ها به مدل‌های ۱۳۹۵ به بعد می‌شود. 

ویژگی‌های دیگر ظاهری خودرو شامل طراحی آیینه‌های جانبی و راهنماهای LED است. در نمای پشت خودرو نیز تغییرات کوچکی در گرافیک چراغ‌های عقب اعمال شده است. ازاین‌رو بسیاری از افراد بر سر دو راهی خرید 206 تیپ 6 و پژو 207i می‌مانند که برای انتخاب بین این دو خودرو بهتر است سایر ویژگی‌ها را نیز باهم مقایسه کرد.

عکس پژو ۲۰۷ آی

بررسی طراحی داخل کابین پژو 207 آی

در طراحی داخلی کابین پژو 207i، تغییرات قابل توجهی نسبت به مدل 206 دیده می‌شود. فرمان 207 آی به صورت دو رنگ با بخش پایینی نقره‌ای طراحی شده و کلیدهای کنترل سیستم صوتی، تلفن همراه و کروز کنترل دارد. همچنین در داشبورد یک مانیتور 7 اینچی لمسی با کیفیت تصویر مناسب قرار دارد که به‌راحتی قابل استفاده است. در کل باتوجه‌به قیمت ۲۰۷ اتومات و دنده دستی و همچنین 207 آی، متریال به کار رفته در کابین این خودرو از نظر کیفیت، بسیار معمولی است.

طراحی داخلی پژو 207 آی

درباره مشخصات فنی پژو 207 آی

پژو 207i با موتور TU5 تنفس طبیعی 4 سیلندر و 16 سوپاپ با حجم 1.6 لیتر عرضه می‌شود. این موتور هرچند قدیمی است و در سال‌های اخیر با افت کیفیت و راندمان مواجه شده، اما همچنان توانایی تولید قدرت و گشتاور مناسب برای این هاچ‌بک نسبتاً سبک را دارد. نسخه دنده‌ای پژو 207 مدل i شتاب مطلوبی دارد، اگرچه شتاب‌گیری و تعویض دنده‌ها در مدل‌های فعلی با افت کیفیت مواجه شده است. از سایر ویژگی‌های فنی 207i می‌توان به مصرف سوخت قابل قبول، ترمزهای چهار چرخ دیسکی و سیستم تعلیق آن اشاره کرد. این تعلیق خشک با اینکه از حرکات الاکلنگی جلوگیری می‌کند، اما در پیچ‌های تند احتمال در رفتن قسمت انتهایی خودرو وجود دارد.

سیستم تعلیق ماشین پژو 207 آی

سیستم تعلیق پژو 207i ساختار نسبتاً ساده‌ای دارد که به یک سواری تقریباً خشک و هندلینگ معمولی منجر می‌شود. این تعلیق خشک، از حرکات الاکلنگی جلوگیری می‌کند. سیستم تعلیق جلو پژو 207i از نوع مک‌فرسون و سیستم تعلیق عقب از نوع مستقل است​​. کیفیت سیستم تعلیق مدل جدید خودروی پژو 207 آی تفاوت چندانی با مدل قدیمی این محصول یا حتی با سیستم تعلیق خودرو پژو 206 ندارد و تقریباً از سفتی و خشکی مشابه با آن‌ها بهره می‌برد. طراحی متفاوت فضای داخل کابین این خودرو نسبت به پژو 206 موجب شده است تا خشکی سیستم تعلیق هنگام عبور از مسیرهای ناهموار چندان برای راننده یا سایر سرنشینان محسوس نباشد.

آشنایی با تجهیزات ایمنی پژو 207 مدل i

پژو 207 آی از امکانات ایمنی متنوعی برخوردار است که شامل سیستم‌های کمکی ترمز همچون ABS، EBD و EBA، کیسه‌های هوا برای راننده و سرنشین جلو، فرمان مجهز به کلیدهای کنترلی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ جلو از داخل خودرو، ایزوفیکس و سنسور دنده عقب می‌شود. همچنین، این خودرو چراغ‌های مه‌شکن، چراغ‌های جلو مجهز به تنظیم ارتفاع، چراغ روشنایی در روز، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر و سنسورهای پارک و دوربین دنده عقب دارد​​​​.

خرید اقساطی پژو 207 آی

بررسی امکانات رفاهی و آپشن‌های پژو 207i

پژو 207i تجهیزاتی مانند نمایشگر 7 اینچی لمسی مجهز به سیستم رهیاب ماهواره‌ای، دوربین دنده عقب، کروز کنترل، فرمان برقی EPS و سقف پانورامیک دارد. همچنین برخی از آپشن‌ها مانند فرمان برقی، رینگ‌های آلومینیومی، ترمزهای عقب دیسکی و کروز کنترل به صورت سفارشی روی برخی از کلاس‌های خاص این خودرو قرار می‌گیرند. علاوه‌بر این، 207 آی سیستم مالتی مدیا مجهز به دوربین عقب و نویگیشن دارد​​.

اکنون شما می‌توانید برای خرید اقساطی پژو 207 آی از مجموعه سپند خودرو اقدام کنید. همچنین علاوه‌بر خرید ماشین قسطی ایران خودرو، امکان خرید شرایطی انواع خودروهای وارداتی و داخلی با اقساط بلند مدت در مجموعه سپند خودرو فراهم شده است. تحویل فوری (در مدت یک روز)  و دریافت نکردن هیچ هزینه‌ای تا زمان تحویل خودرو اطمینان معامله در سپند خودرو را نشان خواهد داد. همچنین پس از عقد قرارداد و ارائه پیش پرداخت، سند خودرو از ابتدا به نام مشتری صادر می‌شود.