۲۰۷ سقف شیشه ای یا پانوراما

پژو ۲۰۷ سقف شیشه‌ ای که با نام پژو ۲۰۷ پانوراما هم شناخته می‌شود، یک محصول اسپرت از ایران خودرو است. طراحی اسپرت و جوان‌پسندانه این خودرو در نگاه اول کاملا مشخص است. در حال حاضر تولید این خودرو به دو شکل دنده اتوماتیک و دستی صورت می‌گیرد. ابعاد بزرگ سقف شیشه‌ای در این محصول به خوبی قابل مشاهده است. با توجه به اهمیت بالای پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای، در این مطلب قصد داریم تا آن را به‌صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم.

فروش اقساطی 207 پانوراما

پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای از موتور معروف TU5‌ بهره می‌برد که در محصولات مختلفی از ایران خودرو دیده می‌شود. این پیشرانه ۴ سیلندری دارای ۱۶ سوپاپ است که امکان تنفس بهتری به موتور خواهند داد. موتور این خودرو ۱۰۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. همچنین گشتاور پژو ۲۰۷ پانوراما هم برابر با ۱۴۲ نیوتون متر خواهد بود. گیربکس به‌کاررفته در این خودرو از نوع ۵ سرعته دستی است. البته نمونه‌های اتوماتیک آن به صورت ۵ سرعته عرضه شده‌اند. شتاب صفر تا صد این خودرو هم برابر با ۱۲ ثانیه است که برای یک خودروی ایرانی مناسب است. با توجه به اهمیت بالای این خودرو، در جدول زیر مشخصات فنی این خودرو را به‌طور کامل بیان کرده‌ایم.

نوع موتور TU5
توان موتور ۱۰۵ اسب بخار
حجم موتور ۱۵۸۷ سی سی
گشتاور موتور ۱۴۲ نیوتون متر
تعداد سوپاپ ۱۶ سوپاپ
نسبت تراکم ۱۰.۵
گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۱.۶ ثانیه
مصرف سوخت شهری ۸.۸
ظرفیت مخزن  سوخت ۵۰ لیتر
مصرف سوخت بیرون شهر ۵.۴ لیتر

خرید اقساطی 207 سقف شیشه ای

بررسی طراحی پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای نشان می‌دهد که در قسمت دماغه چراغ‌های جدیدی نصب شده است. نقطه قوت طراحی این خودرو در قسمت جلوی آن دیده می‌شود. با این حال اگر از کنار به پژو ۲۰۷ پانوراما نگاه کنید متوجه خواهید شد فرق آنچنانی با پژو ۲۰۷ ندارد. کابین این خودرو نیز شباهت زیادی به ۲۰۷ دارد. با این حال فضای داخلی به لطف امکانات جدید ظاهر شیک‌تری به خود گرفته است.

فضای کابین در این مدل محدود است که بسیاری از افراد آن را مهم‌ترین نقطه ضعف این خودرو می‌دانند. در واقع سرنشینان عقب خودرو به راحتی این کمبود فضا را حس خواهند کرد. متاسفانه متریال اولیه به‌کاررفته برای ساخت محیط داخلی خودرو هم تعریف چندانی ندارد. با این حال این خودرو در مقایسه با سایر محصولات ایرانی از نظر کابین قابل قبول به نظر می‌رسد ولی نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت. خوشبختانه امکان خرید اقساطی پژو ۲۰۶ هم برای شما وجود دارد که می‌توانید از این فرصت استفاده کنید.

طراحی پژو 206 سقف شیشه ای

آپشن‌های پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای

برای انتخاب یک خودرو مسلما آپشن‌ها و امکانات نقش مهمی دارند. از همین رو ایران خودرو سعی کرده است که در پژو ۲۰۷ پانوراما نظر مشتری را به خود جلب کند. در صورتی که شما نسخه اتوماتیک این خودرو را خریداری کنید، از کروز کنترل استاندارد برخوردار می‌شوید. همچنین کروز کنترل به صورت آ‌پشنال در نمونه‌های دنده‌ای هم عرضه می‌شود.

همچنین فرمان برقی، ترمز عقب دیسکی و رینگ 14 اینچی آلومینیومی هم جزو مواردی است که به صورت آپشنال در پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای ارائه می‌شود. آپشن‌های پیشفرض این خودرو هم شامل سیستم تهویه اتوماتیک، مالتی مدیا با نمایشگر، دیلایت، کلید کنترل روی فرمان، دوربین و سنسور دنده عقب، کیسه‌های هوا جلو و ترمز ضد قفل است. ذکر این نکته ضروری است که این محصول با پژو ۲۰۷ معمولی به غیر از پانوراما هیچ تفاوتی ندارد.

پژو 207

بررسی ایمنی پژو ۲۰۷ پانوراما

بدون شک عامل امنیت برای انتخاب یک خودروی خوب از اهمیت بالایی برخوردار است. بر همین اساس ایران خودرو برای پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای امکانات امنیتی متعددی در نظر گرفته است. سیستم‌های ترم ABS و EBD در این خورد لحاظ شده‌اند. ترمزهای عقب و جلو دیسکی هستند که از سیستم‌های خنک کننده استفاده می‌کنند.

کیسه‌های هوا سرنشینان جلو احتمال خطر را در حین تصادفات به حداقل ممکن می‌رساند. قدرت بدنه این خودرو نسبت به برادر بزرگ‌تر خود ۲۰۷ تقویت شده است که جزو نکات مثبت آن به حساب می‌‌آید. برخی از افراد نگرانی‌هایی از بابت شیشه‌ای بودن سقف این خودرو از نظر ایمنی دارند. شیشه به‌کاررفته برای پانوراما و نحوه نصب آن به گونه‌ای است که امکان آسیب را به کمترین حد خود رسانده است.

خرید اقساطی پژو 207 سقف شیشه ای

سخن پایانی ‌درباره پژو ۲۰۷ پانوراما

پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای محصولی از ایران خودرو است که مورد توجه علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت قرار گرفته است. این محصول به دو شکل اتوماتیک و دنده‌ای عرضه می‌شود که دست شما برای خرید هر کدام از آن‌ها باز است. در حال حاضر بسیاری از افراد به دنبال خرید اقساطی پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای هستند. از همین شرکت سپند خودرو شرایط فروش اقساطی پژو ۲۰۷ پانوراما را فراهم کرده است. از همین رو شما هم می‌توانید با شرایط منصفانه در این طرح شرکت کرده و خودرو خود را در اسرع وقت تحویل بگیرید.