خودرو تارا اتوماتیک یکی از محصولات شرکت ایران خودرو است که در سال‌ 1401 تولید شده است. این خودرو به‌عنوان یک سدان جمع‌وجور با کد اتاق K132 شناخته می‌شود و مجهز به یک موتور 4 سیلندر TU5 پلاس با حجم 1.6 لیتر است. تجربه رانندگی با تارا اتوماتیک به لطف هندلینگ خوب و چسبندگی مطلوب آن در پیچ‌ها نسبتا رضایت‌بخش است. گیربکس و موتور خودرو هماهنگی خوبی دارند و ترمزها احساس اطمینان بالایی به راننده می‌دهند. پلتفرم نسبتا جدیدتر، ایمنی بالاتر و امکانات متقاعدکننده این خودرو باعث فروش بالای  تارا اتوماتیک در بازار ایران شده است.

بررسی طراحی ظاهری و بیرونی تارا اتوماتیک

طراحی خارجی تارا به لحاظ استفاده از خطوط ساده و واضح، مدرن و جذاب ارزیابی شده است. چراغ‌های عقب خودرو به هم پیوسته هستند و طرحی جدید و متفاوت در ظاهر این خودرو ایرانی ایجاد کرده‌اند. همچنین جلو پنجره مشبک با قاب کرومی، کاپوت عضلانی و چراغ‌های جلو که به جلوپنجره متصل هستند، ظاهری جذاب و به نسبت مدرن به خودرو بخشیده‌اند. اما باید توجه داشت که نحوه قرارگیری دیلایت‌ها و مه‌شکن‌ها در سپر به‌طورکامل اصولی نیست.

با وجود برخی ناهماهنگی‌ها در طراحی کلی تارا، این خودرو به دلیل داشتن ظاهری تازه و متفاوت نسبت به سایر محصولات ایران خودرو، به ویژه در نسخه اتوماتیک با رینگ‌های آلومینیومی بزرگ‌تر، جذابیت‌های خاص خود را دارد. خودرو تارا اتومات با طرح فروش خودرو اقساطی ایران خودرو در سپند خودرو با تسهیلات ویژه به فروش می‌رسد. در‌صورتی‌که قصد خرید این خودرو ایرانی با امکان تحویل یک‌روزه را دارید، به‌راحتی می‌توانید از سپند خودرو اقدام کنید. 

عکس خودرو تارا اتوماتیک

درباره طراحی داخل اتومبیل تارا اتوماتیک

در طراحی داخلی خودرو تارا اتوماتیک در بخش رودری‌ها از پلاستیک خشک استفاده شده است که با نواری نقره‌ای رنگ در بالای آن‌ها همراه است. کلیدهای شیشه بالابر که پیش‌تر در کنار دسته دنده قرار داشته‌اند، در مدل جدید به روی دستگیره‌های در منتقل شده‌اند. داشبورد نیز مانند رودری‌ها از پلاستیک خشک ساخته شده و با نوار پلاستیک پیانویی تزئین شده است.

دریچه‌های سیستم تهویه اتوماتیک خودرو تارا درون قاب‌هایی با رنگ‌های مشکی پیانویی و نقره‌ای قرار دارند. نمایشگر لمسی سیستم مالتی‌مدیا در وسط کنسول قرار گرفته و در پایین آن کلیدهای مربوط به سیستم تهویه مشاهده می‌شوند.

کابین خودرو تارا اتوماتیک از جمله جادارترین سدان‌های کلاس خود محسوب می‌شود و فضای داخلی آن برای سرنشینان جلو و عقب بسیار مناسب است. صندوق عقب خودرو نیز فضای بزرگ و کاربردی دارد و با‌توجه‌به قابلیت تاشوندگی صندلی‌های عقب، گنجایش بار آن تا حدود 600 لیتر افزایش می‌یابد.

طراحی کابین و داشبورد تارا اتوماتیک

معرفی مشخصات فنی خودرو تارا اتوماتیک

خودرو تارا اتوماتیک مجهز به پیشرانه 4 سیلندر TU5 پلاس با حجم 1.6 لیتر، قادر به تولید قدرت 113 اسب‌بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر است. با این پیشرانه تارا اتوماتیک توانایی شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت در 13 ثانیه را دارد و حداکثر سرعت آن به 190 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. 

مصرف ترکیبی سوخت این خودرو 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر است. شرایط فروش این خودرو ایرانی نیز هم‌چون خودروهای چینی از جمله شرایط فروش اقساطی هایما s7 در سپند خودرو درج شده است؛ با مطالعه این شرایط می‌توانید اتومبیل تارا اتوماتیک را به‌صورت اقساطی با امکان تحویل یک روزه خریداری کنید. 

سیستم تعلیق ماشین تارا اتومات

سیستم تعلیق خودرو تارا اتوماتیک شامل تعلیق مک‌فرسون در جلو و تعلیق میله پیچشی در عقب است. به دلیل این نوع سیستم تعلیق کیفیت سواری و رانندگی تارا اتوماتیک به لطف هندلینگ خوب و سیستم‌های ایمنی و کمک راننده پیشرفته بسیار رضایت‌بخش است.

معرفی تجهیزات ایمنی تارا اتوماتیک

خودرو تارا اتوماتیک از سیستم‌های ترمز ضدقفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کروز کنترل، سنسور نور و باران و سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای برخوردار است. از سایر تجهیزات ایمنی این خودرو نیز می‌توان به کیسه‌های هوای ایمنی برای راننده و سرنشین جلو و چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب اشاره کرد.

به‌منظور خرید خودرو تارا اتوماتیک می‌توانید قیمت روز این خودرو ایرانی را در سپند خودرو مشاهده کرده و به‌صورت اقساطی برای خرید آن اقدام کنید. در سپند خودرو قیمت همه‌ خودروهای ایرانی و چینی از جمله قیمت چانگان یونی تی به‌صورت روزانه به‌روزرسانی می‌شود؛ بدین‌ترتیب با اطلاع از قیمت روز می‌توانید برای خرید خودرو موردنظرتان اقدام کنید. 

خرید اقساطی خودرو تارا اتوماتیک

معرفی آپشن‌های خودرو تارا اتوماتیک

تارا اتوماتیک در نسخه‌های به‌روزرسانی‌شده با تغییراتی در امکانات رفاهی همراه است. برای مثال در تیپ V4 تارا اتوماتیک، امکاناتی مانند سنسور پا برای باز و بسته کردن درب صندوق و امکان برقراری تماس اضطراری (SOS) اضافه شده‌اند.

همچنین، کلیدهای تنظیم شیشه بالابرها از کنسول وسط به در جلو منتقل شده‌اند و زیر آرنجی برای سرنشینان عقب در نسخه‌های جدید تارا اتوماتیک اضافه شده است. فرمان این خودرو برقی است و کلیدهای کنترلی روی آن قرار گرفته‌اند که امکان کنترل راحت‌تر سیستم صوتی را فراهم می‌کنند. 

شرکت سپند خودرو به‌منظور سهولت در خرید خودرو تارا اتوماتیک، فروش اقساطی تارا اتوماتیک را برای مشتریان فراهم کرده است. از مزایای خرید قسطی تارا اتوماتیک از سپند خودرو می‌توان به تحویل فوری، ثبت‌ سند به نام مشتری بعد از پیش‌پرداخت و اقساط ماهانه بلند‌مدت با بهره پایین اشاره کرد. برای اطلاع از شرایط خرید می‌توانید با کارشناسان فروش سپند‌خودرو در تماس باشید.