پیگیری کارت سوخت جا مانده

پیگیری کارت سوخت جا مانده

 

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: از هفته آینده سامانه ای راه اندازی می شود. که مردم با مراجعه به آن می توانند متوجه شوند. که کارت سوخت جا مانده خود را در کدام جایگاه سوخت جا گذاشته اند.

محمد صادقی اظهار کرد: در سال 1401 بیش از سه میلیون و 800 هزار درخواست برای صدور کارت سوخت جدید و المثنی ثبت شد. بیش از 3 میلیون و 200 هزار کارت سوخت تولید و موجود شد. وی در خصوص وعده تولید 900 هزار کارت سوخت تا پایان آبان ماه سال جاری که از سوی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران داده شده بود. گفت: از نیمه دوم آذرماه 1401 صدور کارت سوخت را آغاز کردیم. همچنین مابقی کارت ها تا نیمه اول اسفند تولید و در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی در خصوص علت تاخیر در تولید کارت سوخت افزود: تامین چیپست در کارت سوخت به دلیل وارداتی بودن با مشکلاتی مواجه بود که اکنون رفع شده است.

صادقی درباره تضمین تولید 350 هزار کارت سوخت باقیمانده تا نیمه اول اسفندماه به دلیل عدم اجرای وعده های قبلی مسئولان در این حوزه تاکید کرد: با توجه به اینکه واردات چیپست با مشکل مواجه شده بود، طبیعی بود که گاهی وعده ها عملی نمی شد. اما اکنون به دلیل برنامه ریزی های انجام شده خرید چیپست انجام شده و به تدریج در حال ورود به کشور هستند. بدون شک این وعده محقق خواهد شد.

وی همچنین گفت: نرم افزاری برای ثبت مشخصات کارت های سوخت باقی مانده در سامانه طراحی کردیم. که احتمالا تا هفته آینده به صورت آزمایشی در تمامی جایگاه های کشور راه اندازی می شود.

 

پیگیری کارت سوخت جا مانده در جایگاه

مدیر سامانه هوشمند سوخت با اشاره به عملکرد این سامانه تصریح کرد: تمامی کارت های سوختی که در جایگاه ها باقی می ماند. توسط جایگاه دار در این سامانه ثبت می شود. افراد پس از ورود به این سایت از طریق اینترنت فقط باید مشخصات خودرو یا سایر اطلاعات کارت سوخت خود را وارد کنند. تا متوجه شوند که کارت سوخت خود کجا مانده است.

صادقی با توصیه به مردم سعی کنند. کارت سوخت خود را گم نکنند، افزود: تکثیر کارت سوخت هزینه بر و زمان بر است.

وی در ادامه درباره علت عدم امکان استعلام آخرین وضعیت سوخت رسانی در دفاتر پلیس +10 توضیح داد: پس از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت، برخی الزامات امنیتی از سوی دستگاه های دولتی تعریف شد. که باید رعایت کنند. اتصال دستگاه ها به سیستم هوشمند سوخت مستلزم رعایت این الزامات امنیتی است که تا کنون رعایت نشده است.

مدیر سامانه هوشمند سوخت یادآور شد: اخیراً مجوزی از سامانه پدافند غیرعامل دریافت کردیم. که بر اساس آن نرم افزار مذکور را راه اندازی کردیم. تا مردم از محل مانده کارت سوخت جا مانده خود مطلع شوند.

 

همچنین بخوانید:

10 راه برای کاهش مصرف سوخت خودرو