خودرو SX5، یک محصول چینی از گروه خودروسازی فردا موتورز بوده که به‌تازگی روانه بازار خودرو ایران شده است. اس ایکس 5 یک کراس‌اوور خوش‌ساخت و محصول کمپانی دانگ فنگ چین است که توسط فردا موتورز مونتاژ و عرضه می‌شود. شرکت فردا از محدود کارخانه‌هایی است که بعد از دور جدید تحریم در چرخه تولید و پخش خودرو در ایران دوام آورده است. این گروه بعد از بررسی بازار و ذائقه مشتریان، تصمیم به بازتولید اتومبیل SX5 گرفت تا شاهد یک کراس‌اوور چینی دیگر در خیابان‌های کشور باشیم. اگر به خرید خودروهای فردا موتورز علاقه دارید، شرایط فروش سوبا m4 یا سایر خودروهای این مجموعه را نیز بررسی کنید.

بررسی طراحی ظاهری و بیرونی فردا SX5

مدل SX5 فردا در نمای جلو چراغ‌های کشیده با طراحی و گرافیک مناسبی دارد. حجم دهی کاپوت، سپر و گل‌گیرها به خوبی شکل گرفته و به ظاهر اسپرت ماشین کمک می‌کند. طراحی جلو پنجره یادآور فولکس واگن توارگ است و به‌خوبی با سایر اجزا هماهنگ شده است. مهندسین طراح SX5 برای نمای عقب خودرو به کمترین تعداد المان بسنده کرده‌اند. چراغ‌های چهار ضلعی این بخش اندازه مناسبی دارند و چراغ دنده عقب نیز به شکلی مینیمال با دستگیره در صندوق عقب ترکیب شده‌اند.

خودرو فردا SX5 رنگ سفید

درباره طراحی داخل فردا SX5

کپی‌برداری از تولیدات کارخانه‌های مشهور دنیا امری کاملا طبیعی برای شرکت‌های چینی است. بررسی کابین داخلی اس ایکس 5 نیز بسیار یادآور خودروهای شرکت بی ام و آلمان است. یک مانیتور لمسی در میانه‌ی داشبورد قرار داشته و دریچه‌های تهویه در زیر آن قرار دارند. تریم‌های داخلی قرمز رنگ، ترکیب بسیار زیبایی را با سایر ادوات مشکی کابین ایجاده کرده‌اند تا نمایی اسپرت را به سرنشین القا کنند.

غربیلک فرمان SX5 مدل D-Cut بوده و از ساختار خوبی برخوردار است. روی بدنه فرمان نیز دکمه‌های کنترلی قرار گرفته تا ظاهری مدرن و جذاب ایجاد کنند. کیفیت چرم صندلی‌ها و ارگونومی آن‌ها تقریبا مناسب است. هترین بخش کابین SX5، فضای بسیار خوب آن برای نشستن همه سرنشینان جلو و عقب خودرو است. این ویژگی خوب برای صندوق عقب نیز در نظر گرفته شده است و این بخش از ماشین فضای بسیاری دارد.

طراحی داخلی و کابین خودرو فردا SX5

بررسی مشخصات فنی کراس اوور فردا SX5

موتور 1.6 لیتری فردا SX5 با تکنولوژی تنفس طبیعی ساخت کارخانه میتسوبیشی است. این پیشرانه مجهز به فناوری Mivec میتسوبیشی بوده که در واقع نام انحصاری این کمپانی برای ویژگی زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها است. موتور این ماشین توان تولید 123 اسب‌بخار با گشتاور 151 نیوتن متر را دارد که یک جعبه دنده مدل CVT نیروی تولیده شده را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. وزن خودرو فردا اس ایکس 5، 1340 کیلوگرم بوده که با توجه به توان موتور و جعبه دنده آن، حدود 18 ثانیه برای شتاب صفر تا صد زمان نیاز دارد. اما ویژگی برتر گیربکس CVT نسل سه این ماشین، در عکس‌العمل مناسب آن به معکوس کردن دنده‌ها به‌خصوص در سربالایی یا هنگام سبقت گرفتن است.  مصرف سوخت ترکیبی فردا SX5 در هر صد کیلومتر 7.5 اعلام شده است.

سیستم تعلیق خودرو فردا SX5

فردا موتورز در خودرو SX5، برای فرمان خودرو، سیستم کمکی برقی، دکمه‌های کنترلی و سیستم حساس به سرعت در نظر گرفته است. علاوه‌بر این، ترمز خودرو سیستم توزیع نیرو نیز دارد و ترمز ضدقفل و ترمز با نیروی کمکی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. به‌طور کلی این خودرو شرایط بسیار خوبی را برای رانندگان فاهم کرده است. اما اگر به‌دنبال خرید خودروی مشابه دیگری از محصولات فردا موتورز هستید، شرایط فروش فردا t5 را نیز بررسی کنید.

آشنایی با تجهیزات ایمنی اتومبیل فردا SX5

ایربگ راننده و سرنشین جلو شاید از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی خودرو باشد. البته علاوه‌بر این موارد، دوربین عقب، دی‌لایت، اتولایت، سنسور فشار باد تایر، سنسور عقب، کنترل پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی و کروز کنترل از ویژگی‌های دیگر این خودرو مونتاژ فردا موتورز است.

طراحی بیرونی خودرو فردا SX5

بررسی امکانات رفاهی و آپشن‌های فردا SX5

در بخش مالتی مدیا، 6 اسپیکر، یک مانیتور 8 اینچی لمسی، نویگیشن و قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth ،USB و MirrorLink  تعبیه شده است. سیستم تهویه دیجیتال، ایزوفیکس صندلی و خروجی 12 ولت نیز سایر  امکانات رفاهی و آپشن‌های فردا SX5 محسوب می‌شود.

خودرو SX5 سورمه‌ای در یک محوطه سرسبز

شما می‌توانید کراس اوور فردا SX5 را با شرایطی فوق‌العاده هم‌چون امکان تحویل فوری و اقساط بلند‌مدت منعطف ۱۵ تا ۳۰ ماهه از سپند خودرو خریداری کنید. برای اطلاع از  شرایط فروش فردا موتورز  با کارشناسان ما از طریق راهای ارتباطی موجود در تماس باشید.