کوییک اتوماتیک (کوییک پلاس) نخستین عضو از خانواده کوییک است که از سال 1397 در بازار حضور دارد. این سدان ۴ سیلندری بر‌اساس پلتفرم X200 ساخته شده است و یک هاچ‌بک کراس کلاس B محسوب می‌شود. این خودرو در بحث فضای کابین و بسیاری از قطعات با سایر اعضای خانواده X200 سایپا مانند تیبا، تیبا ۲ و ساینا تفاوتی ندارد.  با‌توجه‌به امکاناتی که این خودرو دارد، قیمت کوییک اتوماتیک نسبت به سایر رقبای خود در بازار اقتصادی‌تر است.

بررسی طراحی ظاهری و بیرونی کوییک اتوماتیک

طراحی ظاهری کوییک پلاس در مقایسه با سایر خودروهای داخلی از چهره بهتری برخوردار بوده، اما این سبک از طراحی چندان مورد‌استقبال خریداران قرار نگرفته است​​. طراحی ظاهری خودرو کوییک اتوماتیک (کوییک پلاس) تقریباً مشابه نسخه دنده‌ای این خودرو است. تفاوت ظاهری کوییک اتومات با مدل معمول آن در رینگ‌های آلومینیومی و شیشه‌های دودی عقب است​​. یکی از مشکلات اصلی در طراحی این خودرو، وجود درزهای زیاد و تراز نبودن کاپوت و جلو‌پنجره است؛ به‌طوری‌که برخی نسخه‌های تست شده نیز فاصله عجیبی میان چراغ سمت چپ و جلوپنجره داشتند​​. چراغ‌های دیلایت یا روزتاب نیز از سایر عناصر قابل‌شناسایی این مدل خودرو سایپا محسوب می‌شوند. شما با بهره‌مندی از طرح لیزینگی سایپا می‌توانید خودرو کوییک اتومات را با تسهیلات ویژه هم‌چون اقساط بلند مدت از سپند خودرو تهیه کنید. خرید اقساطی کوییک اتوماتیک

درباره طراحی داخل اتومبیل کوییک اتوماتیک

طراحی داخلی نسخه اتوماتیک کوییک تقریباً تفاوت چشمگیری با نمونه دنده‌ای این خودرو ندارد. با این حال، کوییک پلاس (اتوماتیک) با تریم رنگی در میانه داشبورد و دور قاب دریچه‌های تهویه و همچنین سیستم مولتی‌مدیا مجهز به نمایشگر لمسی هفت اینچی، از طراحی متفاوت‌تری برخوردار است. فرمان D شکل، کنسول میانی جدید و پشت آمپرهای متفاوت جزو مواردی هستند که کوییک اتومات را از مدل معمولی این خودرو متمایز می‌کنند. طراحی کابین کوییک بیشترین انتقادات را از سوی کارشناسان و خریداران به خود دیده است​​. در واقع با ورود به کابین این خودرو، شاهد طراحی کلی مشابه ساینا و کوییک معمولی هستیم. به‌ همین قیمت ماشین ساینا اتوماتیک با قیمت کوییک اتومات تفاوت چشمگیری ندارد. طراحی کلی کابین کوییک پلاس نسبت به کوییک معمولی بهتر است، اما متریال به کار رفته از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. استفاده بیش‌ازحد از پلاستیک و جنس خشک آن حتی روی رودری‌ها قابل ملاحظه است​​​​. هم‌چنین عمودی بودن بیش از حد پشتی صندلی‌ها در کابین کوییک پلاس در مسافت‌های طولانی باعث خستگی شدید و درد کمر می‌شود. کابین خودرو کوییک اتوماتیک

معرفی مشخصات فنی خودرو کوییک اتوماتیک

کوییک در نسخه اتوماتیک یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 87 اسب بخار و حداکثر گشتاور 128 نیوتن‌متر دارد. مصرف ترکیبی 7.7 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر، شتاب صفرتا‌صد 13.6 ثانیه را برای این هاچ‌بک کراس سایپا به ارمغان می‌آورد. البته پيشرانه کوييک اتوماتيک يک نسخه 8 سوپاپ با فناوری نه‌چندان به‌روز است که در بسیاری از مواقع، عملکرد خوب گيربکس را تحت‌الشعاع قرار داده و شتاب خودرو را کاهش می‌دهد. گیربکس کوییک اتوماتیک از نوع CVT ساخت شرکت بلژیکی پانچ است. این گیربکس به حالت‌های اسپرت و برفی مجهز بوده و در حالت تیپ‌ترونیک، 6 دنده مجازی در اختیار راننده قرار می‌دهد. نسخه معمولی کوییک گیربکس CVT با 4 دنده مصنوعی دارد؛ در حالی که نسخه کوییک پلاس از جعبه‌دنده CVT با 6 دنده مصنوعی بهره می‌برد​​​​.

سیستم تعلیق ماشین کوییک اتوماتیک

سیستم تعلیق ماشین کوییک اتوماتیک در قسمت جلو از نوع مک فرسون و در قسمت عقب از نوع Torsion Beam است. این سیستم تعلیق اغلب برای خودروهای هاچ‌بک به کار برده می‌شود و به‌طور‌کلی برای فراهم آوردن تعادل مناسب بین راحتی و کنترل در حرکت خودرو طراحی شده است​​. طراحی سیستم تعلیق کوییک اتومات به‌گونه‌ای است که این خودرو را برای رانندگی شهری مناسب کرده است؛‌ اما احتمالا در در موقعیت‌های خاص جاده‌ای، عملکرد ایده‌آلی نداشته باشد.

معرفی تجهیزات ایمنی کوییک اتوماتیک

تجهیزات ایمنی کوییک اتومات شامل کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ABS+EBD، سیستم کمکی ترمز BAS، صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک (Iso-Fix)، سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو (VAS)، قفل شدن اتوماتیک درب‌ها در سرعت بالای 10km/h، باز شدن اتوماتیک درب‌ها هنگام تصادف، سنسور پارک دنده عقب، سیستم هشدار نبستن کمربند راننده (SBR) و سیستم ضد‌سرقت (Immobilizer) می‌شود. این تجهیزات ایمنی نشان می‌دهند که کوییک اتوماتیک به‌طورکلی به‌خوبی مجهز شده است تا استانداردهای ایمنی را برآورده و امنیت سرنشینان را تضمین کند.

معرفی آپشن‌های خودرو کوییک اتوماتیک

امکاناتی مثل کی‌لس استارتر، تهویه مطبوع الکتریکی، دوربین دید عقب، فرمان با نیروی کمکی برقی، دی‌لایت، سنسور فشار باد لاستیک (TPMS) از جمله آپشن‌هایی هستند که در هیچ‌یک از رقبای هم‌قیمت کوییک اتومات دیده نمی‌شوند. سایر آپشن‌های متنوع کوییک پلاس اتوماتیک شامل استارت بدون کلید، کروز کنترل و سیستم مولتی‌مدیا با نمایشگر لمسی هفت اینچی می‌شوند. این ویژگی‌ها باعث برتری این خودرو اتومات نسبت به سایر خودروهای سایپا شده‌اند. فروش اقاسطی کوییک اتوماتیک اکنون شما می‌توانید برای خرید اقساطی کوییک اتوماتیک همچون خودروهای چینی نظیر  ایکس ۲۲ پلاس از مجموعه سپند خودرو اقدام کنید. در سپند خودرو، امکان تحویل فوری (در مدت یک روز) برای محصولات سایپا فراهم شده است. به‌منظور اطمینان از خرید، هیچ هزینه‌ای تا زمان تحویل خودرو از شما دریافت نخواهد شد. هم‌چنین با عقد قرارداد و ارائه پیش پرداخت، سند خودرو از ابتدا به نام مشتری می‌شود.