خودرو پژو پارس در واقع مدل ارتقا یافته پژو 405 است. در بازار خودرو ایران خودرو پژو پارس در کنار پراید و پژو 206 فروش بسیار بالایی دارد. پارس محصول شرکت ایران خودرو است که در سال 79 به بازار عرضه شد. پارس را می‌توان جز اولین خودروهای لوکس ایران در نظر گرفت که بر روی پلتفرم پژو 405 طراحی شده است. گرچه پژو پارس در حال حاضر خودرو لوکسی محسوب نمی‌شود اما وقتی پای خرید خودرو به میان می‌آید یک سوال ذهن خریداران را به خود مغشول می‌کند.کدام مدل پژوپارس بهتر است؟ در ادامه با سپندخودرو همراه باشید تا به بررسی این سوال بپردازیم.

مدل های مختلف پژو پارس؛ ما همه از یک خانواده‌ایم

پارس خودرویی شکیل، جادار و مطمئن است. این خودرو به دلیل جادار بودن علاوه بر اینکه می‌تواند در سفرهای خانوادگی مفید باشد، خودرویی مناسب برای مسافرت های داخل شهر است. این خودرو در خارج شهر در هر 100 کیلومتر 6.77 لیتر بنزین می‌سوزاند و مصرف داخل شهر آن هم نزدیک به 13 لیتر است. صفر تا صد پژو پارس 11 ثانیه است.

خرید قسطی پژو

در بازار ایران 4 مدل مختلف از این خودرو موجود است. این خودرو در مدل‌های سال، پارس دوگانه سوز، پارس LX  و پارس LX XUM به بازار عرضه می شود. مدل های 4 گانه این خانواده تفاوت‌های ظاهری زیادی با هم ندارند اما تفاوت قیمت آن بیشتر به تفاوت ساختار فنی و امکاناتش باز می‌گردد. در ادامه مقاله هر کدام از مدل‌های پژو پارس را به شما معرفی می‌کنیم، اما در همین ابتدا پیشنهاد می کنیم زمانی را برای مطالعه شرایط خرید اقساطی پژو پارس tu5 اختصاص دهید.

پارس سال ارزان ترین پژو پارس است

پژو پارس سال نسبت به سایر پژوهای پارس قیمت کمتری دارد. این مدل اولین مدل پژو پارس است که به مدل ساده پارس مشهور است. این پژو از همان موتور UXV پژو 405 استفاده می‌کند که 8 سوپاپ دارد. صفر تا صد این مدل نزدیک به 11 ثانیه است که جز سریع‌ترین مدل‌های پارس می‌باشد.

خودرو اقساطی پژو 405

فرمان این مدل برخی اوقات در هنگام دور زدن صدای تق تق می‌دهد و البته یک مشکل بزرگ تر هم دارد، زمانی که در جاده با سرعت حرکت می‌کنید به خاطر ساختار خاص موتور سر و صدای زیادی ایجاد می‌شود. آینه‌های مجهز به راهنما ، قفل مرکزی با ریموت رادیویی و صندوق عقب جادار از جلمه مزایای این خودروست.

پارس دوگانه سوز کمترین امکانات را دارد

افزایش قیمت سوخت باعث شد که بسیاری از خودروسازان به جای بنزین به گاز هم فکر کنند. پارس دوگانه سوز در شرایطی تولید شد که دوگانه سوز شدن و قرار گرفتن مخزن گاز در صندوق عقب بخش عمده‌ای از صندوق آن را اشغال کرده است. قدرت موتور این خودرو 97 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه است که برای خودرویی با وزنی کمی بیش از یک تن اصلا راضی کننده نیست. قدرت پایین موتور و گشتاور برای داخل شهر مناسب است ولی وقتی پای جاده در میان باشد، نمی‌تواند در برابر سایر مدل‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد.

فروش اقساطی خودرو پژو در سپندخودرو

حجم مخزن گاز این خودرو نزدیک به 75 لیتر است و در حالت مصرف بنزین هم چیزی حدود 10 لیتر مصرف می‌کند. متاسفانه تقریبا تمام امکاناتی که سایر مدل‌های پژو پارس دارند در این خودرو حذف شده است و به نوعی امکانات فدای گازسوز بودن شده است. البته می‌توانید این خودرو به صورت آپشنال بخرید که هزینه بیشتری به شما تحمیل خواهد کرد.

پارس LX پسر محبوب خانواده

پارس LX به خاطر امکانات و قیمتش یکی از محبوب ترین خودروهای بازار است. اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه این خوردو بسیار زیاد است. موتور پارس LX بر خلاف پارس سال همان موتور TU5  پژو 206 است. این موتور پرقدرت نسبت به سایر موتور پژو 405 سر و صدای کمتری ایجاد می‌کند و احتمال خرابی آن هم کمتر است.

خرید اقساطی پژو

اگر به دنبال بیشترین امکانات هستید پارس ال ایکس بهترین گزینه برای شماست. آینه‌های تاشو برقی، رینگ اسپورت، صندلی برقی جلو و سیستم مالی پلکس از جمله امکانات این خودرو است. تنها می‌توانیم یک نقطه ضعف برای پارس ال ایکس ذکر کنیم، آن هم این است که موتور این خودرو نسبت به سایر مدل‌های پارس، شتاب اولیه ضعیف‌تری دارد. در سپند خودرو امکان خرید اقساطی پژو پارس LX در اختیار شما نیز قرار دارد.

پارس ELX XUM قوی ترین خودرو خانواده 

این مدل به خاطر قیمت زیادش طرفدار کمتری در بازار دارد. البته ایران خودرو هم کمتر این خودرو را تولید می‌کند و باعث نایابی آن در بازار شده است. موتور این خودرو تقریبا بی نقص است. تغییرات صورت گرفته روی موتور XUV  باعث کاهش 5 درصدی مصرف سوخت خودرو شده است.

خرید قسطی خودرو

این خودرو تقریبا تمام امکانات پژو پارس‌ها را یکجا جمع آوری کرده است. برای کسانی که می‌خواهند یک پژو پارس با قدرت موتور بالا، امکانات زیاد و مصرف سوخت مناسب داشته باشند این خودرو بهترین گزینه است. به جز قیمت بالا که آن هم به خاطر امکانات زیاد این خودروست نمی‌توانیم ایراد خاص دیگری را به خودرو وارد کنیم.

بالاخره کدام مدل پژو پارس را بخرم؟

در انتهای مقاله یکبار دیگر به سوالی که قرار بود در این نوشته پاسخ دهیم باز می‌گردیم. همان طور که در بالا هم اشاره کردیم تمامی مدل‌های پژو پارس مزایا و معایب خاص خود را دارند. پس بهترین نوع مدل پژو پارس را باید با توجه به نیاز و بودجه خودمان تهیه کنیم.

مدل پارس سال مناسب افرادی است که به دنبال یک خودرو ارزان در خانواده پارس هستند. مدل پارس دوگانه سوز برای افرادی که می‌خواهند به جای بنزین از سوخت دیگری استفاده کنند مناسب است. مدل XL بیشترین امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد و مدل EXL XUM پیشرفته ترین و مجهز ترین خودرو در خانواده پارس است که اگر قیمت برای‌تان اهمیتی ندارد، انتخاب مناسبی است.

در پایان باید بگوییم اگر قصد خرید پژو پارس را دارید با توجه به بودجه و انتظارتان از خودرو دست به انتخاب بزنید. خوش حال می‌شویم اگر نظرات خود درباره مدل های پژو پارس را در زیر همین پست برای مان بنویسید. راستی به نظر شما کدام مدل پژو پارس از همه بهتر است؟