خودرو کوییک کارخانه سایپا یکی از محصولات پرفروش بازار خودرو ایران است که به دلیل طراحی اسپرت و رنگ‌بندی‌های متنوع استقبال خوبی از آن شده است. سایپا کوییک را در مدل‌های دنده دستی، اتوماتیک و اتوماتیک پلاس روانه بازار کرده است. ماشین کوییک در زمان عرضه قیمت تقریبا پایین و مناسبی داشت، اما با آغاز دور جدید تحریم‌ها با رشد قیمت چشمگیری مواجه شد. اگر قصد خرید این خودرو را دارید و به دنبال شرایط فروش اقساطی کوییک دنده ‌ای با اقساط بلندمدت با کمترین پیش‌پرداخت هستید در ادامه همراه سپندخودرو باشید تا با شرایط فروش اقساطی خودرو کوییک دنده‌ای آشنا شوید.    

خودرو کوییک دنده ای؛ هاچ‌بک جدید سایپا

گروه خودروسازی سایپا در سال 1380 از پلتفرم جدید به‌نام X100 رونمایی کرد. هدف از طراحی این پلتفرم نزدیک شدن به تولیدات مدرن‌تر و البته با استاندارد جهانی بود. هرچند مهندسین سایپا بعد از گذشت چند سال تصمیم به تغییراتی در این پلتفرم گرفتند و اصلاحات بسیاری در بخش پیشرانه، گیربکس و سیستم ترمز آن انجام داد. این پلتفرم جدید X200 نام داشت و خودروهایی همچون تیبا، ساینا و کوییک نیز بر پایه همین پلتفرم شکل‌ گرفتند. خودرو کوییک در اواخر سال 1395 توسط سایپا روانه بازار شد. در ابتدا هدف سایپا از عرضه کوییک تنوع بخشیدن به خودروهای رده پایین این کارخانه بود. اما نوسانات بازار و اوضاع اقتصادی روی قیمت کوییک نیز تاثیر بسیار منفی داشت تا با افزایش قیمتی تقریبا سه برابری روبه‌رو شود. کوییک یک خودرو در دسته هاچ‌بک با قدرت، امکانات و طراحی متوسط است که می‌تواند جایگزین خوبی برای پراید 111 و رقیبی برای تیبا 2 باشد.

 بررسی طراحی بیرونی خودرو کوییک؛ اسپرت و جوان پسند

خلاقیت یک عنصر گمشده میان محصولات کارخانه‌های خودروسازی کشور است. متاسفانه به سختی می‌توان میان خودروهای کارخانه‌های ایرانی یک محصول مدرن با طراحی چشم‌نواز پیدا کرد. سایپا بارها ثابت کرده در بخش طراحی تنبل است و ترجیح این کارخانه تولید خودرو جدید بر اساس طرح‌های قدیمی است. کوییک یک فیس‌لیفت از تیبا 2 و ساینا است که با کمترین خلاقیت روانه بازار شده است. تشخیص اینکه کوییک یک خودرو هاچ‌بک است چندان سخت نیست، ولی کارخانه سایپا خودرو کوییک را یک کراس‌اوور یا هاچ‌بک کراس معرفی و به بازار عرضه کرده است. به همین دلیل در طراحی ظاهری آن از المان‌های خودروهای کراس‌اوور مانند: دیفیوزر سپرهای جلو و عقب، زه پلاستیکی اطراف گلگیر و رکاب‌ها و باربند استفاده کرده تا آن را یک کراس‌اوور واقعی جلوه دهد. در بررسی ظاهر کوییک با کمی دقت می‌توان به شباهت ظاهری آن به ساینا نیز پی برد. فرم کلی چراغ‌های جلو، جلوپنجره و مه‌شکن‌ها علیرغم این شباهت، وضعیت مناسبی دارند. هرچند باکمی سخت‌گیری باید گفت فاصله درز کاپوت با جلوپنجره بیش از حد به نظر می‌رسد. سایپا برای طراحی نمای عقب کوییک از کوچک‌ترین SUV شرکت بی ام و (BMW) یعنی X1 الهام گرفته است و با قرار دادن دو چراغ بزرگ در بدنه عقب ماشین، یک گرافیک زیبا ایجاد کرده است. به طور خلاصه باید گفت خودرو کوییک از نظر طراحی یک ماشین اسپرت به حساب می‌آید که جوانان استقبال بهتری از آن خواهند.

بررسی طراحی داخلی و کابین خودرو کوییک؛ خلاقیت در رنگ‌بندی

در بررسی طراحی داخلی کوییک دوباره یاد خودرو ساینا خواهیم افتاد. هرچند داشبورد خودرو و کنسول میانی آن اندکی متفاوت از خودرو ساینا است. صندلی‌های کوییک روکش تیره با خطوط قرمز رنگ دارند که حس اسپرت نمای بیرونی خودرو را به خوبی به کابین انتقال می‌دهند. طراحان  از این خطوط قرمز در بخش‌های دستگیره‌های درب، کنسول مرکزی و اطراف کنترلرهای فرمان نیز به درستی استفاده کرده‌اند. از جنس مواد سازنده کابین کوییک مانند اکثر تولیدات کارخانه سایپا نباید انتظار چندانی داشت. البته باتوجه‌به رنج قیمت کوییک این اتفاق دور از انتظاری نیست. داشبورد، دستگیره‌ها و ادوات خودرو از پلاستیک بی‌کیفیت ساخته‌شده‌اند. اما یک تفاوت خوب کوییک نسبت به ساینا غربیلک فرمان آن است که از طراحی کمی مدرن‌تر و خوش‌دست‌تری بهره می‌برد. طراحان سایپا کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل را برای راحتی بیشتر راننده بر روی فرمان قرار داده‌اند. به لطف این مهندسین یک مانیتور ۷ اینچی لمسی در بالاترین نقطه کنسول مرکزی قرار داده‌ شده که هرچند از طراحی بسیار قدیمی برخوردار است، اما امکان مسیریابی و دیدن تصاویر مربوط به دوربین عقب را برای سرنشینان خودرو میسر می‌سازد.

مشخصات فنی و موتوری کوییک دنده‌ای

خودرو کوییک نیز همچون سایر اعضای خانواده پلتفرم X200 از پیشرانه ۱۵۰۳ سی‌سی ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ بهره می‌برد که درواقع نمونه ارتقا یافته پیشرانه ۱۳۰۰ سی‌سی پراید محسوب می‌شود. نیروی تولید شده توسط این پیشرانه برابر با ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور است که این نیرو از طریق یک گیربکس 5 دنده دستی به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. فروش اقساطی کوییک دنده ‌ای توسط سپند خودرو . سایپا با کمی هوشمندی بیشتر می‌توانست برای خودرو کوویک که از آن به‌عنوان کراس‌اوو نام می‌برد، از یک موتور قوی‌تر استفاده کند. اگر کوییک یک موتور واقعا متفاوت از پراید داشت، به راحتی میان جامعه خریداران جایگاه پیدا می‌کرد. اما متاسفانه این‌بار نیز شاهد کج سلیقگی در مهندسی یک خودرو داخلی بودیم. فروش اقساطی کوییک دنده ‌ای خودرو کوییک تقریباً 1105 کیلوگرم وزن دارد و شتاب صفر تا صد را طبق ادعای کارخانه سایپا در 13 ثانیه طی می‌کند. این شتاب کمی بهتر از نسخه کوییک اتوماتیک است. البته زمانی که تعداد سرنشینان این خودرو تکمیل و کولر نیز روشن باشد، شتاب کوییک از این نیز ضعیف‌تر خواهد بود. به‌طور کلی از کوییک در همه نسخه‌‌ها نباید انتظار عملکرد یک خودرو چالاک را داشت.

شرایط فروش قسطی خودرو کوییک دنده ای و جدول مشخصات فنی

برای پاسخ به تقاضای خرید اقساطی کوییک دنده‌ای، سپند خودرو بهترین شرایط خرید اقساطی  کوییک دنده ای را به شما ارائه خواهد داد. بهترین راه خرید اقساطی کوییک، استفاده از شرایط فروش اقساطی سایپا در سایت سپندخودرو است. در ادامه لیستی از مشخصات فنی خودرو کوییک دنده‌ای را در قالب یک جدول برای شما آورده‌ایم.  
مشخصات فنی/ نام خودرو کوییک دنده‌ای
موتور M15 یورو4
تعداد سیلندر/سوپاپ 4سیلندر/8سوپاپ
قدرت 87 اسب‌بخار
گشتاور 128نیوتن‌متر
جعبه دنده 5 دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی 7 لیتر در هر صد کیلومتر
ظرفیت باک بنزین 41 لیتر
وزن 1065 کیلوگرم

ایمنی و تجهیزات رفاهی خودرو کوییک دنده ای

در بررسی تجهیزات داخلی خودرو کوییک دنده‌ای به مواردی مانند: سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری (ESC)، سیستم ضد سرقت (ایمبولایزر)، دو عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو)، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS) و سیستم ترمزگیری اضطراری (BA) به چشم می‌خورد که در مقایسه با خودروهای هم رده، امکانات قابل قبولی است. در کنار این تجهیزات ایمنی، امکاناتی رفاهی مانند: سیستم کنترل صوتی روی فرمان، مانیتور ۷ اینچی لمسی، نویگیشن، بلوتوث، پورت USB، تنظیم برقی صندلی راننده، تنظیم برقی آینه‌های جانبی و صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک (Iso-Fix) نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

شرایط فروش اقساطی کوییک دنده ای سایپا با امکان تحویل فوری + گالری تصاویر

خریداران ماشین‌های ایرانی از محدودیت‌ها و نبودن امکانات و قدرت فنی بالا این خودروها خبر دارند. در این مقاله به بررسی تمام جوانب خودرو کوییک دنده‌ای پرداختیم. هرچند کوییک یک طراحی جدید و با امکانات رفاهی خاص از سوی کارخانه سایپا نیست، اما یک انتخاب مناسب برای قشر جوان جامعه و خانواده‌ها است. برای اطلاعات دقیق از شرایط فروش کوییک دنده‌ای می‌توانید با شماره 02191072104 ارتباط برقرار نموده و با کارشناسان فروش ما در سپندخودرو در تماس باشید. کارشناسان ما مشتاق شنیدن صدای گرم شما و پاسخگویی به سؤالاتتان هستند.