هیوندای آوانته نام یک خودرو کامپکت کره ای است که از اوایل دهه نود میلادی وارد بازار فروش خودرو شد. بیشتر دوست داران و طرفداران حوزه خودرو، هیوندای آوانته را با نام «النترا» می شناسند چرا که نام اولیه و اصلی این خودرو النترا نام دارد. این کامپکت کره ای در سال 1384 به بازار خودرو ایران راه پیدا کرده و در دو نوع دنده ای و اتومات توسط شرکت «کرمان موتور» تولید و به بازار ارائه شد. در ادامه با سپند خودرو تهران همراه ما باشید تا در مورد مشخصات فنی، اطلاعات ظاهری و ایمنی این خودرو و همچنین شرایط فروش اقساطی هیوندا آوانته، بیشتر با شما صحبت کنیم.

مشخصات فنی خودور هیونداری آوانته

هیوندای آوانته در حال حاضر در دو مدل دنده ای و اتوماتیک در بازار خوردو ایران و توسط کرمان خودرو به فروش می رسد. در نگاه کلی مشخصات فنی هر دو مدل خودرو با هم شباهت زیادی دارد. موتور این خودرو از 4 سیلندر 16 سوپاپه تشکیل شده است و با حداکثر قدرت 140 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 182 نیوتون بر متر گشتاور را تولید کند.

حداکثر زمان تخمین زده شده برای رسیدن به شتاب 0 تا 100 هیوندار آوانته 10.5 ثانیه محاسبه شده است که این زمان در مقایسه با سایر خوردوهای خارجی، زمان قابل قبولی به حساب می آید. شما می توانید برای خرید هیوندای آوانته به صفحه فروش اقساطی هیوندای مراجعه کنید تا با سایر مدل های این خودرو کره ای، قبل از خرید آشنا شوید.

نگاهی به طراحی بیرونی هیوندای آوانته

سطح آلایندگی و ایمنی هیوندای آوانته

سطح آلایندگی خودرو هیوندای آوانته، یورو 3 اعلام شده است که این میزان با توجه به حضور اتومبیل های داخلی و خارجی که از سطح آلایندگی یورو 5 هم بهره می برند چندان مناسب نیست. اما با توجه به اینکه این خوردو، سدانی از دهه نود میلادی است و سایر استانداردهای لازم برای ساخت آن در نظر گرفته شده، می توان از آن به عنوان یک خودرو شهری مناسب نام برد.

حداکثر سرعت این خودرو تا 200 کیلومتر در ساعت اعلام شده است و در نگاه کلی و با حضور امکاناتی نظیر کیسه هوا، ترمز Abs می توان از این خودرو به عنوان یک اتومبیل با سطح ایمنی متوسط نام برد. حجم باک این خودرو 55 لیتر است و از نظر مصرف سوخت این خودرو در مسیر شهری در هر 100 کیلومتر 8 لیتر بنزین معمولی را مصرف می کند.

مشخصات ظاهری خودرو هیوندای کره ای، سدان دهه نود میلادی

مشخصات ظاهری خودرو هیوندا آوانته در مقایسه با خودروهایی که بعد از سال 2010 به بازار عرضه شده است بسیار قدیمی و در عین حال کلاسیک است. اگر بخواهیم ظاهر این خودرو را با نمونه های داخلی مقایسه کنیم، طراحی این خوردو شباهت زیادی به پژو 405 و پژو پارس ایران خودرو دارد.

زه های قدیمی، چراغ های چند ضلعی درشت و قدیمی، همگی نشان از این دارد که طراحان این خودرو هیچ خلاقیتی در خصوص به روز رسانی ظاهری آن نداشته اند. نمای صندوق عقب این خوردو هم دست کمی از نمای کناری و جلویی آن ندارد و روی هم رفته نقطه قوت خودرو هیوندای آوانته تنها مشخصات فنی و سرعت بالای آن خواهد بود. پیشنهاد می کنیم، اگر قصد خرید اقساطی هیوندای آوانته را دارید، حتما مجله خودرو سپند را مطالعه کنید تا با مقایسه کلی روی سایر خودروهای داخلی و خارجی در بازار، بتوانید به انتخاب مناسبی برسید.

تصاویر طراحی داخلی هیوندای آوانته

مشخصات هیوندای آوانته از نظر نمای داخلی ماشین

با گذر از مشخصات ظاهری خودرو، نگاهی مختصری به کابین و داشبورد خودرو می اندازیم تا از نظر نمای داخلی هم هیوندای آوانته را بررسی کنیم.

در نگاه کلی هیوندای آوانته در کابین داخلی هم هیچ خلاقیتی در خصوص مدرن سازی خودرو ارائه نداده است. با تماشای فضای داخلی این خودرو، یک کنسول و داشبورد معمولی که هیچ طراحی منحصر به فردی ندارد را مشاهده می کنید. البته جنس پلاستیک متریال استفاده شده در این خوردو، به نسبت نمونه های داخلی مثل پراید و پژو از کیفیت مناسب تری برخوردار شده است اما به عنوان یک خودرو خارجی سطح توقع خریداران را به خوبی رفع نمی کند.

جنس رویه صندلی ها و فضای داخلی از کیفیت مطلوبی برخوردار است به صورت کلی، اگر بخواهیم جمع بندی کاملی از مشخصات ظاهری و داخلی خودرو داشته باشیم، باید این نکته را در نظر داشته بگیریم که این سدان کره ای به نسبت قیمت ارائه شده در بازار خودرو از کیفیت متوسطی برخوردار است و خرید آن به افرادی که دوست دارند به نسبت خودروهای داخلی، اتومبیل های با کیفیت تری را انتخاب کنند به شدت پیشنهاد می شود.

امکانات خودرو هیوندای آوانته، خودرو کلاسیک کره ای

در ادامه شما را با امکانات رفاهی کلی خودرو آوانته آشنا می کنیم اما شما می توانید برای اطلاع از فروش اقساطی کرمان موتور، کمپانی داخلی تولید و مونتاژ خودرو هیوندای آوانته از طریق سایت سپند خودرو اقدام بفرمایید.

تجهیزات و امکانات هیوندا آوانته
دارای ایربگ سرنشین جلو و عقب ایربک
دارد سیستم تهویه دستی هوا
دارد قفل مرکزی و ریموت کنترل
دارد دزدگیر و آژیر
دارد سیستم ضدسرقت
دارد برف پاک کن تایمر دار
دارد تنظیم برقی شیشه ها
دارد چراغ مه شکن جلو و عقب
سیستم صوتی پخش CD
دارد ریموت کنترل
ABS-EBD سیستم ترمز
55 لیتر حجم باک