برند DS از زیرشاخه‌های شرکت سیتروئن فرانسه به شمار می‌آید که چند سالی در زمینه تولید خودروهای لوکس اشتغال دارد. سدان دی اس 5 ال اس DS 5LS یکی از محصولات پرفروش شرکت دی اس است. این خودرو برای نخستین بار، در ماه مارس سال 2014 میلادی در بازار چین رونمایی شد. مدل دی اس 5 ال اس به‌عنوان یک سدان سایز بزرگ خانوادگی محور متحرک جلو رسیده است. این خودرو یکی از لوکس‌ترین سدان های فرانسوی و به‌نوعی گل سرسبد مجموعه محصولات پژو سیتروئن (PSA) به‌حساب می‌آید. در نگاه اول به‌ظاهر این سدان خوش‌تیپ فرانسوی متوجه طراحی منحصربه‌فردش خواهید شد و یک خط قرمز میان او سایر خودروهای سیتروئن خواهید کشید.

فروش اقساطی دی اس 5 ال اس (DS 5LS)

مشخصات فنی دی اس 5 ال اس

پیشرانه‌های دی اس 5 ال اس از نوع بنزینی بوده و در دو نسخه 1.8 لیتری تنفس طبیعی و 1.6 لیتری توربو ( توسعه‌یافته توسط ب‌ام‌و و کمپانی پی سی ای ) عرضه می‌شود. پیشرانه که با آب‌وهوای ایران سازگار است از نوع 1.6 لیتری توربو است. توان 160 اسب بخاری نسخه توربو 1.6 لیتری، بیش‌ازاندازه کافی به نظر می‌رسید و در زمان نیاز هم شتابی فوری را برای راننده مهیا می‌سازد. جعبه‌دنده 6 سرعته ساخت شرکت آیسین ژاپن هم وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلویی را دارا هستند. وزن این خودرو معادل 1500 کیلوگرم است و از طراحی خاص دی اس در داخل اتاق بهره می‌گیرد.

فروش اقساطی دی اس 5 ال اس (DS 5LS) - سپندخودرو
حجم موتور دی اس 5 ال اس 1598
تعداد سیلندرها 4
آرایش قرار گیری سیلندرها در دی اس 5 ال اس خطی مستقیم
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 165 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 240 نیوتن متر در 1400 تا 4000 دور در دقیقه
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دنده جعبه دنده اتوماتیک
تعداد دنده (جلو) 5
حداکثر سرعت 205
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 8.8
سیکل ترکیبی مصرف سوخت 7.7 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی دی اس 5 ال اس یورو 5

طراحی و مشخصات ظاهری دی اس 5 ال اس

با نشستن در داخل کابین سوپر لوکس دی اس 5 ال اس فرانسوی حس مجلل بودن به سرنشین به‌طور کامل القاء می‌شود، تمامی اجزای داخلی کیفیت بالای ساختشان را فریاد می‌زنند. این خودرو با داشتن بیشترین فاصله‌ی محوری در کلاس خود فضای داخلی بسیار جاداری دارد، آزادی و آسایش در حین حرکت به راندن لذت‌بخش کمک کرده و سرنشینان از آسایش ناب در صندلی‌هایی با پشتی عقب که تا 30 درجه خم می‌شوند، لذت می‌برند. چیدمان داخلی کابین به بهترین شکل صورت گرفته و نمی‌توان از آن ایراد اساسی گرفت. صندلی‌ها با ارگونومی بالا و از جنس چرم اعلاء ناپا با طرح بند ساعت ساخته‌شده‌اند که راحتی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورند.

فروش اقساطی دی اس 5 ال اس

داشبود و درب های دی اس 5 ال اس از جنس چرم مصنوعی با کیفیتی ساخته شده اند و خبری از پلاستیک سخت بی کیفیت نیست. دکوراسیون طرح چوبی همراه با نمای چرم داخلی زیبایی و شکوه کابین را دوچندان کرده است. در وسط داشبورد یک صفحه نمایش بزرگ 7 اینچی که دور تا دور آن را چوب فرا گرفته خودنمایی می کند که کار مدیریت خودرو، سیستم چند رسانه ای و سیستم نویگیشن را بر عهده دارد. اوج هنر در طراحی سیتروئن را می توان در خطوط موازی برجسته بدنه و هماهنگ شدن اش با چراغ های LED روز روشن به وضوح مشاهده کرد. چراغ های عقب سه بعدی، نوار های جانبی کرومی به همراه رینگ های 17 اینچی آلیاژی طرح الماس گونه و لوله اگزوز دوگانه طرح کروم جلوه اسپرت و مجللی را به دی اس 5 ال اس DS5 LS بخشیده است.