جک S2 یکی از خودروهای شرکت جک موتورز است که احتمال عرضه آن در آینده توسط کرمان موتور وجود دارد. در صورتی که این خودرو به مرحله عرضه برسد، می توانید به کمک سپند خودرو اقدام به خرید قسطی جک S2 کنید. توسط مجموعه سپند خودرو می توانید اقدام به خرید قسطی اتوموبیل های جک کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا نظر یکی از کارشناسان ما را که اقدام به بررسی جک S2 CVT 2018 کرده است را بدانیم.

ما با جک S2 در جاده های پر پیچ و خم رانندگی کردیم و مشاهده کردیم که عملکرد قابل قبولی داشته است.

“از نظر من، جک S2 خودروی مناسبی به نظر می رسه. ویژگی های خوبی داره، جمع و جوره و اگرچه خیلی گران قیمت نیست ولی ظاهری گران قیمت داره. مواردی که گفتم فقط بخشی از مزایای این کراس اوور کوچک، زیبا و گمنام هست. راستش رو بخواید، بعد از اینکه متوجه شدم جک S2 چقدر ویژگی های منحصر بفرد دارد، هیجان زده بودم که زودتر باهاش رانندگی کنم”.

شرکت جک جدیدترین محصولاتش را در مارس امسال روانه ی بازار کرد. در بین محصولات عرضه شده، خودروهای SUV بیشتر توجهم را جلب کردند. همچنین از دیدگاه من، طراحی این خودروها بی نظیر بود. اصلا به ظاهرشان نمی خورد که خودرو چینی باشند، بلکه همانند برندهای معروف خودنمایی می کردند. خودروسازان چینی به لطف همکاری با برندهای مختلف، سعی کرده اند تا خودروهای متنوعی نیز تولید کنند. احتمالاً روزی خواهد رسید که خودروهای چینی جایگاهی هم سطح با خودروهای آمریکایی، ژاپنی و اروپایی داشته باشند – خودروسازان چینی برای دستیابی به چنین هدفی، بر طراحی‌ های امروزی تأکید دارند درست مثل آنچه در S2 و بقیه خودروهای سری S دیده می‌ شود.

امتیاز ما به جک S2 CVT 2018

عملکرد فنی: خروجی موتور(اسب بخار)، شتاب، انتقال نیرو، هندلینگ            4 از 5

طراحی: طراحی بیرونی و درونی، کیفیت، تناسب و ظاهر، ارگونومی      3.5 از 5

سواری: راحتی کابین، تعلیق، عایق    3.5 از 5

ایمنی و فناوری: فن آوری های مفید، ویژگی های ایمنی فعال و غیرفعال                  3.5  از 5

ارزش خرید: میزان کارایی در مقابل قیمت، بهینه سازی مصرف سوخت               4 از 5

نقاط قوّت

  • CVT باعث مصرف سوخت بهینه می شود.
  • CVT سواری نرم تری را ارائه می کند.
  • دی لایت های قوی در سپر جلو تعبیه شده است.

نقاط ضعف

  • فرمان بسیار نرم می باشد.
  • سیستم CVT برای افرادی که از سیستم های اتوماتیک رایج استفاده کرده اند بسیار ناآشنا است.
  • اندازه ی آن در مقایسه با سایر رقبا بسیار کوچک است.

خوشبختانه، شرکت جک، مدل S2 CVT را به ما قرض داد تا بتوانیم این خودرو را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم، که در نهایت، بررسی و ارزیابی این خودرو به من سپرده شد. من هم طبق برنامه ی قبلی، با جک S2 در جاده های پرپیچ و خم رانندگی کردم و از نظر من جک S2 از این امتحان سربلند بیرون آمد. من و S2 لحظات خوبی را با هم سپری کردیم و باید اقرار کنم که قبل از رانندگی انتظار کمتری از جک S2 داشتم. در ادامه ی همین مقاله، جزئیات بیشتری از این خودرو را ارائه کرده ایم.

پس از تحویل گرفتن خودرو، اولین کاری که انجام دادم این بود که دور تا دور ماشین را به دقت نگاه کردم. خودرویی که بررسی کردم S2 نقره ای بود که واقعا ظاهر خوبی داشت. اگرچه فاصله ی خودرو از سطح زمین در اطلاعات رسمی شرکت 200 میلی‌ متری اعلام شده، اما با این وجود این اندازه کمتر به نظر می رسد. سقف خودرو در قسمت عقب دارای انحنا می باشد که جلوه ای زیبا به آن داده است. در قسمت جلویی نیز یک جفت چراغ نسبتاً بزرگ وجود دارد که توسط یک نوار کرومی به هم وصل شده اند و آرم شرکت جَک را در بالای جلو پنجره شش ضلعی نگه می دارد. بعلاوه، چراغ ‌های دی لایت برای خودرو تعبیه شده است. در قسمت پایین سپر نیز مه شکن های ذوزنقه بزرگی قرار داده اند.

یکی دیگر از ویژگی های بارز این خودرو، طراحی زیبای چرخ ها می باشد که دارای رینگ 16 اینچی دو رنگ است. همچنین، نوارهای کرومی در قسمت پایین پنجره ها به تناسب رنگ نقره ای بدنه طراحی شده است. نوارهای کرومی تا سپر عقب کشیده شده اند، اما خوشبختانه آنقدر هم آزاردهنده نیستند. با این حال، در زمینه تعویض رنگ نوارها و انتخاب رنگی دیگر، اطلاع خاصی در دسترس نیست.

اگرچه جک S2 طراحی بیرونی خوبی دارد، اما همواره یکی از موضوعات بحث برانگیز در بررسی های صورت گرفته به شمار می رود. اگرچه ظاهر خودرو خوب به نظر می رسد، اما باید اعتراف کنیم که طراحی چندان قابل قبولی نیست، زیرا تفاوت زیادی در خودرو ایجاد نشده و احساس می کنید تنها چیزی که تغییر کرده، آرم شرکت است. بیایید از این موضوع کوچک بگذریم، زیرا خیلی موشکافانه با چنین موضوعی برخورد کرده ایم و در واقع به جزئی از کل خودرو پرداخته ایم. در ادامه، قصد داریم در مورد راحتی و تجربه سواری صحبت کنیم.

وقتی وارد کابین شدم، صندلی های چرمی حس خوشایندی به من دادند. علاوه بر آن، انتظار داشتم بوی مخصوص خودروهای ساخت چین به مشامم برسد، اما این خودرو چنین بویی نداشت.

اگر هم چنین بویی داشته باشد، اصلاً متوجه آن نشدم. سیستم تهویه نیز ستودنی است زیرا کابین حتی در آفتاب بعد از ظهر نیز بلافاصله خنک می شود. صفحه نمایش لمسی 7 اینچی خودرو کاملاً هماهنگ با دکمه ها، ورودی تماس ها و سیستم سرگرمی طراحی شده است، بنابراین خیلی زود کارکردن با آن را یاد خواهید گرفت.

لازم به ذکر است که قطعات پلاستیکی بسیاری در کابین خودرو به کار رفته است، از جمله در کنسول مرکزی، داشبورد و پَنلِ درب ها. به هر حال در چنین بخش هایی همواره نکات مثبتی برای چشم پوشی از قطعات پلاستیکی و ارزان وجود دارد. برای نمونه، دسته تعویض دنده در کنسول مرکزی از چوب مصنوعی ساخته شده، داشبورد دارای صفحه ای آلومینیومی است که دریچه‌های تهویه مطبوع را در خود جای داده است، و پَنلِ درب ها نیز دارای روکش پلاستیکی با رنگ نقره‌ای مات هستند.

از دیگر نکات مثبت جک S2، صندوق عقب آن است که حتی زمانی که صندلی‌ های عقب تا نشده باشند بسیار جادار می باشد. در واقع، جک S2 فضای بار بزرگتری(420 لیتر) نسبت به فضای 335 لیتری نسل قبل (EcoSport) در اختیار شما قرار می دهد. در بخش کابین همچنین فضای بسیار خوبی برای سرنشینان فراهم شده است. برای مثال، شخصی با قد 175 سانتی متر، به راحتی می ‌تواند سوار خودرو شود و بدون دردسر از آن پیاده شود.

اکنون بیایید به ادامه مطالب مربوط به تست خودرو بپردازیم؛

از دیگر مزیت های جک S2، فرمان بسیار نرم خودرو می باشد اما به صورت “لحظه ای” ممکن است عملکرد متفاوتی داشته باشد. راستش را بخواهید از سبک بودن فرمان تعجب کردم. برای نمونه، هنگام رانندگی در روستا، احساس می‌ کنید که در حال انجام یک بازی مسابقه ‌ای هستید. رانندگی در روستا و شهر با این خودرو لذت بخش است اما باید همواره میزان سرعت را با هندلینگ هماهنگ کنید.

منظور از واژه ی “لحظه ای” در قسمت قبل آن است که فرمان فوق العاده سبک بوده و بسته به سرعت شما می تواند خوب یا بد عمل کند. مثلا هنگامی که در پارکینگ هستید، یک فرمان فوق العاده نرم، بسیار مفید می باشد اما وقتی که بیش از 20 دقیقه در یک بزرگراه با سرعت متوسط ​​90 کیلومتر بر ساعت رانندگی کنید، فرمان بسیار نرم ممکن است کمی ترسناک باشد. به حرفام اعتماد کنید، چونکه من با سرعت 95 کیلومتر بر ساعت در بزرگراه حرکت می کردم که مجبور شدم خودرو را از کنار یک چاله رد کنم. پس از آنکه کمی فرمان را چرخاندم و متوجه شدم ماشین چقدر سریع فرمان من را اجرا می کند، مو به تنم سیخ شد.

به غیر از هندلینگ، نمی توان ایراد چندانی از رانندگی با جک S2 گرفت. سیستم تعلیق خودرو بسیار مناسب است، اگرچه نیاز به بهبود بیشتری دارد. این خودرو در حالت عادی شرایط مناسبی دارد، اما وقتی مملو از مسافر و چمدان شود، ممکن است چارچوب عادی سیستم تعلیق بهم بریزد و سنگین به نظر برسد. از سیستم تعلیق خشک جک S2 آنچنان تعجب نکردم، زیرا ارتفاع خودرو از سطح زمین کم است، ولی با ارتفاع کم و فرمان سبک، این خودرو بدون شک در پیچ ها چابک و سریع عمل می کند.

در خصوص شتاب گیری نیز S2 حرف های زیادی برای گفتن دارد و با هر بار فشار پدال گاز بازخورد خوبی نشان می دهد. از نظر فنی، تقریباً همان مقدار گشتاور فورد اِکو اسپورت(Ford EcoSport) را دارد که تنها تفاوت آن در ابعاد است. به عبارت دیگر، S2 در مقایسه با رقیب خود بسیار کوچک ‌تر و سبک ‌تر است. همین امر، دلیل شتاب گیری خوب S2 می باشد. موتور 1.5 لیتری CVT قدرت 111 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن متر دارد که قدرتش بسیار کمتر از سایر رقبا می باشد. اما از برخی جهات، اندازه کوچکِ S2 تأثیر مثبتی در عملکرد و شرایط رانندگی آن نسبت به رقبا دارد.

جَک معتقد است گیربکس CVT عملکرد مناسبی دارد به همین دلیل S2 را به این نوع گیربکس مجهز کرده است. در زمینه ی مصرف سوخت نیز این خودرو را مورد ارزیابی قرار داده ایم. اگر در بزرگراه با سرعت متوسط ​​90 کیلومتر بر ساعت رانندگی کنید، مصرف سوخت به 15.4 لیتر در کیلومتر می رسد. اگرچه مصرف معقولی است، اما در مقایسه با رقبا چندان مناسب نیست. گیربکس CVT همچنین به خودرو سواری نرم تری می دهد، زیرا برای دستیابی به بهترین گردش فرمان نیازی به کاهش دنده نبوده است.

اگرچه زمانی کوتاهی را با جک S2 سپری کردم، اما با این حال لحظات غیرمنتظره ای را با آن تجربه کردم. برای خرید این کراس اوور باید 15.000 دلار بپردازید، که قیمت بدی نیست، زیرا یکی از ارزان ترین برچسب قیمت را در بین خودروهای هم رده اش دارد. با این قیمت، امکاناتی از قبیل “دو کیسه هوای جلو، صندلی ‌های یکپارچه ی دارای ایزوفیکس، فضای داخلی چرمی و خودرویی زیبا” را دریافت خواهید کرد. در نهایت، اگر برچسب قیمتی کمتر از آن را ترجیح می دهید، می توانید نسخه ی دستی آن را با قیمت 14.000 دلار تهیه کنید.

با توجه به اینکه JAC هنوز یک شرکت تازه وارد در بازار خودروسازی است، می توان درک کرد که چرا بیشتر مردم از آن دوری می کنند. مطمئناً دلایل زیادی برای چنین شرایطی وجود دارد؛ برای نمونه، قطعات S2 کمیاب است و همین امر باعث فروش کم خودرو شده است. بعلاوه، S2 هنوز به ندرت در جاده ‌ها دیده می ‌شود، بنابراین انتخاب چنین خودرویی را برای ما دشوار خواهد کرد. به هر حال، می توانید ابتدا خودرو را امتحان کنید و سپس تصمیم گیری کنید. نکته قابل توجه آن است که باید به خودرو فرصت دهید تا عملکرد مناسب خود را نشان دهد.

البته، بخش های بسیاری در S2 وجود دارد که نیاز به بهبود دارند، اما در حال حاضر چنین مشکلاتی بروز داده نشده اند تا زمانی که کسی جرأت کشف آنها را داشته باشد. از دیدگاه من، باید کمی به شرکت جک زمان بدهیم تا پیشرفت های لازم را در نسخه های اکو اسپرت، Trax ،Juke و غیره ایجاد کند.

___________________________________

مشخصات

حجم موتور: 1.5 لیتر

نوع سوخت: بنزین

قدرت موتور: 111 اسب بخار، 6000 دور در دقیقه

نوع گیربکس: CVT

____________________________________

جمع بندی

نام: جکS2 CVT 2018

نوع بدنه: کراس اوور

قیمت: 15000 دلار

نوع گیربکس: CVT

 

ویژگی های موتور

حجم موتور: 1.5 لیتر (1499 سی سی)

تعداد سیلندر: 4

تعداد سوپاپ: 16

سیستم انتقال قدرت: CVT

 

عملکرد فنی

پیشرانه: دیفرانسیل جلو

حداکثر توان خروجی: 111 اسب بخار، 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 146 نیوتن متر، 3500 دور در دقیقه

میزان شتاب:  نا مشخص

حداکثر سرعت: 170 کیلومتر بر ساعت

 

اقتصاد و محیط زیست

نوع سوخت: بنزین

میزان تولید CO2 : نامشخص

حجم باک: 42 لیتر

مصرف سوخت: نامشخص

دامنه ی تغییر مصرف سوخت:   نا مشخص

 

ابعاد و اندازه ها

طول: 4135 میلی متر

عرض: 1750 میلی متر

ارتفاع: 1568 میلی متر

فاصله بین دو محور: 2490 میلی متر

میزان گردش فرمان:  11.0 متر

فاصله از زمین: 200 میلی متر

عمق عملکرد در آب:   نامشخص

ظرفیت صندوق عقب: 450 لیتر

حداکثر بار: 450 لیتر

تعداد درب: 5

تعداد صندلی: 5

 

ایمنی

ایربگ راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ های جانبی

ایربگ های پرده ای

ایربگ زانو

سیستم ترمز خودکار

توزیع الکترونیکی ترمز

سیستم ترمز ضد قفل (ABS)

به همراه سیستم ترمز EBD

ایموبلایزر

هشدار امنیتی

کنترل پایداری

قفل برقی درب ها

سیستم قفل اتوماتیک درب ها

ایزوفیکس

سیستم هشدار خروج از خط

سیستم تشخیص نقطه کور

 

سایر امکانات

کروز کنترل

سنسورهای پارک جلو

سنسورهای پارک عقب

تودوزی چرم

استارت دکمه ای

سایز چرخ: 16 اینچ

جنس رینگ: آلیاژ با عیار بالا

سیستم تهویه: دستی

سیستم سرگرمی: 6 بلندگو، رادیو به همراه MP5

قابلیت اتصال: Aux، بلوتوث، آی پاد و  USB

نویگیشن

گارانتی 5 ساله

ورود بدون کلید(کیلس)

روف رک (باربند روی سقف)

سانروف

صندلی های برقی قابل تنظیم

فرمان برقی

بالابر برقی شیشه

پریز برق

دکمه های روی فرمان برای کنترل سیستم صوتی

 

فناوری

سیستم کمکی پارک فعال

کنترل ایستایی در سربالایی

چهار چرخ متحرک:  نامشخص

سنسور فشار باد تایر

هدآپ

درب برقی

سیستم کنترل پایداری