بی وای دی اف 3 جدید یکی از محصولات شرکت خودرو سازی بی وای دی چین است. محصولات این خودروساز چینی در ایران تازه وارد به حساب می آیند و خودرو بی وای دی اف 3 یکی از محصولات جدید این شرکت به حساب می آید. در ابتدای ورود خودرو های چینی به بازار ایران اعتمادی به این خودرو ها درمیان مردم وجود نداشت. اما به مرور و با افزایش کیفیت و تنوع محصولات شرکت های چینی این اعتماد بیشتر شد. امروزه خودروهای چینی ارزان قیمت و گران قیمتی در سبک های مختلف وجود دارند که وارد رقابت با خودروساز های داخلی و حتی رقابت با خودروسازهای اروپایی شده اند. بی وای دی نیز یکی از این شرکت های چینی است. امکان فروش اقساطی بی وای دی اف 3 (BYD F3) با توجه به مواردی که ذکر کردیم، ما نیز در سپند خودرو تصمیم گرفتیم که به فروش اقساطی بی وای دی اف 3 با شرایط ویژه بپردازیم. در ادامه این مطلب مشخصاتی در مورد خودروی بی وای دی اف 3 برای شما ارائه خواهیم کرد و سپس به شرایط فروش اقساطی بی وای دی اف 3 خواهیم پرداخت. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مشخصات فنی بی وای دی اف 3 جدید

بی وای دی اف 3 جدید از یک موتور 4 سیلندر قدرت 107 اسب بخار و 145 نیوتن متر گشتاور برخوردار است. این خودرو در دو آپشن گیربکس 5 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک عرضه می شود که می تواند این سدان را به سرعت 170 کیلومتر بر ساعت برساند. میانگین مصرف سوخت برای این خودرو 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است که احتمالا این مقدار در کشور ما به حدود 7 لیتر می رسد. این میزان مصرف سوخت برای یک خودروی سدان با قیمت اقتصادی مناسب است و احتمالا مشکل ساز نخواهد بود.
موتور بی وای دی اف 3 جدید 4  سیلندر خطی DOHC
حداکثر قدرت 107 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 145 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه
حجم موتور بی وای دی اف 3 جدید 1500 سی سی
 تعداد سوپاپ 16
جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته کلاچ دوبل DCT با قابلیت تیپترونیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰ – ثانیه
حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت
 وزن بی وای دی اف 3 جدید 1210 کیلوگرم
فاصله محور ها 2615 میلی متر

مشخصات ظاهری بی وای دی اف 3 جدید

این خودرو طراحی کاملا ساده ای دارد. طبق نظرات بسیاری از کاربران و علاقه مندان خودرو این خودرو طراحی مشابهی با تویوتا کورولا دارد. اما آنطور که به نظر می رسد عملیات طراحی این محصول قبل از تولید محصول تویوتا انجام شده است و کپی در کار نیست. از این موضوع که بگذریم بی وای دی اف 3 به نسبت طراحی ساده ای که دارد و به رغم شکل و طراحی خانوادگی آن ظاهر جوان پسندی نیز دارد. این موضوع مخصوصاً در طراحی چراغ های جلو و عقب خودرو مشخص است. بر خلاف سادگی و زیبایی این محصول در پشت و جلو  طراحی بی وای دی اف 3 در قسمت های کناری به نظر جالب نمی آید و این موضوع احتمالا به دلیل قدیمی بودن طراحی کلی و شاسی این محصول است. فروش اقساطی بی وای دی اف 3 (BYD F3) در قسمت طراحی داخلی نیز این خودرو در بخش هایی خوب عمل کرده و در بخش هایی از داخل خودرو نیز بسیار ضعیف ظاهر شده است. این خودرو از نمایشگر دیجیتالی 8 اینچی بهره می برد و امکانات رفاهی مناسبی نیز به همراه دارد که این خودرو را به یک خودروی جوان پسند تبدیل کرده است. اما طبق بررسی های انجام شده طراحی این محصول در قسمت های جلو داشبود و داخل درها بسیار ضعیف بوده و گویا این کاهش کیفیت برای کاهش هزینه های تولید بوده است. صندوق عقب نیز با گنجایش 430 لیتر فضای بسیار مناسبی دارد و از این نظر نیز می توانید احساس آسودگی کنید. در مجموع از نظر طراحی، بی وای دی اف یک خانوادگی، اما جوان پسند و با امکانات مورد قبول است. امکان فروش اقساطی بی وای دی اف 3 هم اکنون در سپندخودرو با شرایط ویژه فراهم شده است.