وانت پادرا پلاس یکی از جدیدترین محصولات زامیاد (از زیرمجموعه‌های تجاری‌ساز سایپا) است که با همکاری یک شرکت چینی تولید می‌شود. حاصل این همکاری ترکیب خودروی نیسان جونیور ژاپن و وانت چینی فودی لئون بوده و به تولید پادرا پلاس ختم شده است. پیکاپ پادرا قرار است جایگزین نیسان آبی شود. در واقع پادرا پلاس فیس لیفت زامیاد Z24 یا همان نیسان آبی است. وانت جدید زامیاد فقط با پیشرانه انژکتوری و بنزینی تولید شده است و دو رقیب اصلی وانت شوکا و زامیاد Z28 دارد. البته همچنان شرایط فروش زامیاد کارون یا خودروهای وانتی دیگر فراهم خواهد بود.

بررسی طراحی ظاهری و بیرونی پادرا پلاس

پادرا پلاس در نمای جلو و بخش کابین از طراحی جدیدی بهره می‌برد که بارز‌ترین تمایز آن، بهبود طراحی در جلوپنجره و به روز شدن سبک طراحی است که از سوی فودی به اجرا درآمده است. چراغ‌های مستطیل شفاف دو لنز جلو و سبک طراحی جلوپنجره دو پله کرومی مشبک، بدون شک طراحی خود را از محصولات یک دهه پیش برند رنج روور (مدل لوکس/اسپرت لندروور) الهام گرفته است.

حتی قامت عمودی جلوپنجره و سپر جلو با مه‌شکن‌های بسیار ساده و کوچک درون سپر نیز ظاهر پادرا پلاس را بیشتر به رنج رووهای قبل از ۲۰۱۰ شبیه می‌‌کند. نمای جانبی خودرو نیز گلگیرهای برجسته و یکپارچه ادغام شده با ساختار بدنه را به همراه دارند که ظاهری عضلانی برای پادرا پلاس فراهم می‌کنند. البته شاید قیمت این خودرو، رقابت را سخت کند؛ اما شرکت سایپا همچنان خودروهای وانت دیگرا برای فروش دارد و خریداران می‌توانند از شرایط فروش اقساطی سایپا 151 استفاده کنند.

فروش اقساطی پادرا پلاس

درباره طراحی داخل پادرا پلاس

از خودرویی که خیال جانشینی نیسان جونیور را دارد نمی‌توان انتظار بالایی داشت. با این وجود پادرا پلاس در نمای داخل از طراحی به روزتر و تریم‌های پلاستیکی نقره‌ای مات، مجموعه نشانگرهای جدید پشت فرمان و غربیلک فرمان شبیه به خانواده پراید اما مزین به لوگو تجاری زامیاد، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها و رودری‌ها بهره می‌گیرد.

امکانات رفاهی و تجهیزات پادرا پلاس

بررسی مشخصات فنی پیکاپ پادرا پلاس

سری نخست موتور پادرا پلاس در سال 1399 تولید شد و به موتور یورو 4 مجهز بود؛ اما زامیاد در ادامه توانست وانت جدید خود را با موتور یورو 5 تولید و روانه بازار ایران کند. پادرا پلاس 1400 به موتور M24+ مجهز بوده و نسخه بهینه‌سازی شده نیسان آبی است. در ورژن جدید زامیاد با بهبود‌هایی از جمله: تغییر دریچه گاز از مکانیکی به برقی، استفاده از سیستم سوخت‌رسانی جدید، کالیبراسیون EOBD و مجموعه کاتالیست جدید روبه‌‎رو شده است. پادرا پلاس 4 سیلندر و با حجم موتور 2389 سی‌سی عرضه می‌شود.

وانت جدید سایپا قدرتی معادل 95 اسب بخار داشته و 4000 دور در دقیقه دارد و حداکثر گشتاور آن 175 نیوتن‌متر در 2500 دور است. پادرا سایپا با گیربکس 6 دنده‌ای قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. وزن وانت جدید سایپا حدوداً 1685 کیلوگرم است و بیش از 2 تن توانایی حمل بار دارد. ظرفیت باک پادرا 55 لیتر است و در هر 100 کیلومتر به‌صورت ترکیبی 12 لیتر مصرف سوخت دارد.

سیستم تعلیق خودرو پادرا پلاس

محفظه بار (لگن بار)، پیشرانه، گیربکس، سیستم انتقال نیرو، محورهای جلو و عقب، سیستم تعلیق و ترمزها، همگی همان نسخه بسیار قدیمی و از رده خارج به کار رفته در زامیاد ۲۴ است که سالیان دراز بر خط تولید زامیاد قرار داشت. اما اگر بخواهیم به چند مورد از ویژگی‌های سیستم تعلیق خودرو اشاره کنیم، ترمز کاسه‌ای اکسل عقب،  ترمز دیسکی اکسل جلو و فرمان هیدرولیکی نمونه‌ای از سیستم تعلیق خودرو پادرا پلاس است.

آشنایی با تجهیزات ایمنی اتومبیل پادرا پلاس

پادرا پلاس، از نظر امکانات ایمنی نسبت به سایر محصولات سایپا پیشرفت خوبی داشته است. این خودرو قابلیت نصب ایربگ، ریموت و قفل مرکزی / ایموبلایزر و سیستم ترمز ABS و EBD را دارد.

بررسی امکانات رفاهی و آپشن‌های پادرا پلاس

از مهم‌ترین امکانات رفاهی و تجهیزات پادرا پلاس سایپا می‌توان به آینه و شیشه‌های برقی، تنظیمات سه حالته صندلی راننده،  مه‌شکن جلو و عقب، قابلیت نصب مانیتور، تهویه مطبوع دستی، صندلی‌های جدید با طراحی ارگونومیک و قابلیت نصب ایربگ  اشاره کرد.

قیمت وانت پادرا پلاس

شما می‌توانید پادرا پلاس را با شرایطی فوق‌العاده هم‌چون امکان تحویل فوری و اقساط بلند‌مدت منعطف ۱۵ تا ۳۰ ماهه از سپند خودرو خریداری کنید. برای اطلاع از شرایط فروش اقساطی سایپا  با کارشناسان ما از طریق راهای ارتباطی موجود در تماس باشید.