کمپانی ایران خودرو تولید رانا پلاس را از سال ۱۳۹۹ آغاز کرد. در‌واقع این خودرو فیس لیفت ارتقا یافته رانا معمولی محسوب می‌شود. بارزترین تفاوت رانا پلاس و رانا معمولی در بخش طراحی داخلی و خارجی است؛ اما از نظر مشخصات فنی بین این مدل تفاوت چندانی وجود ندارد. رانا پلاس اولین محصول ایران خودرو محسوب می‌شود که با گیربکس ۶ دنده‌ای به بازار عرضه شده است. قابلیت انتخاب گیربکس دنده‌ای یا اتوماتیک یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد رانا پلاس ایران خودرو محسوب می‌شود.

بررسی ویژگی‌های ظاهری و بدنه رانا پلاس

رانا پلاس ظاهر و طراحی جذاب‌تری نسبت به رانا معمولی دارد. یکی از چشمگیرترین تفاوت‌های این دو خودرو در بخش طراحی خارجی مربوط به چراغ‌های عقب و جلو می‌شود. چراغ‌های جلو همان طراحی قبلی را دارند؛ اما داخل چراغ‌ها تاریک شده است که نمای جالب‌تری به خودرو می‌دهد. همچنین چراغ‌های به کار رفته در Runna Plus از نوع LED هستند که به دلیل به‌کارگیری از فناوری پیشرفته‌تر نور بهتری برای راننده فراهم می‌کنند. یکی دیگر از تغییرات به استفاده از ساختار رنگ یکپارچه و هم‌رنگ شدن دستگیره‌ درها و زه‌های جانبی با رنگ بدنه مربوط می‌شود. طراحی جلو پنجره رانا پلاس نیز از نوع لانه زنبوری است. در طرح فروش اقساطی ایران خودرو و فروش اقساطی سایپا تحویل فوری از سپند‌خودرو امکان خرید انواع خودروهای اقتصادی ایرانی با کمترین بهره برای مشتریان وجود دارد.

بررسی طراحی داخل کابین Runna Plus

داخل کابین رانا پلاس از غربیلک فرمان مشابه پژو ۲۰۷ مجهز به کلید‌های کنترلی استفاده شده است. طراحی پنل پشت فرمان نسبت به رانا معمولی ظاهر پیچیده‌تری دارد. یکی از خصوصیاتی که به جذابیت طراحی این بخش اضافه می‌کند استفاده از رنگ‌های جذاب برای طراحی دور موتور و کیلومتر شمار است. یک صفحه نمایشگر دیجیتال بزرگ هم در مرکز داشبورد وجود دارد. به بخش کنسول هم فندک برقی اضافه شده است. در این نمایشگر وضعیت خودرو، ساعت و دمای محیط نشان داده می‌شود. طرح صندلی‌ها نیز مشابه صندلی‌های ۲۰۷ است و از روکش‌های چرمی با‌کیفیت‌تری برای روی آن‌ها استفاده می‌شود. در سپند خودرو طرح فروش اقساطی برای خرید رانا پلاس، خريد ٢٠٧ اتوماتيك و سایر محصولات کمپانی ایران خودرو فراهم شده است. فروش اقساطی رانا پلاس

مشخصات فنی خودرو رانا پلاس

خودرو رانا پلاس با همان پلتفرم ۲۰۶ صندوق‌دار در گروه خودروسازی ایران خودرو طراحی و ساخته شده است. در داخل بدنه این خودرو فیس لیفت یک موتور ۱.۶ لیتری ۱۰۵ اسب بخار با حجم موتور ۱۵۸۷ سی‌سی قرار دارد که توان تولید ۱۴۲ نیوتون متر گشتاور را دارد. موتور رانا پلاس همان tu۵ رانا است. با این تفاوت که موتور رانا پلاس از استاندارد یورو ۵ به جای یورو ۴ رانا بهره می‌برد. همچنین رانا پلاس اولین محصول ایران خودرو محسوب می‌شود که در آن از گیربکس ۶ دنده‌ای استفاده شده است. صفر تا ۱۰۰ این خودرو در مدل ۵ دنده حدود ۱۲ ثانیه و در مدل ۶ دنده ۱۱.۶ ثانیه طول می‌کشد. حداکثر سرعت نیز معادل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. میزان مصرف سوخت ترکیبی نیز ۶.۹ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. بین خودروهای شرکت سایپا با کمی پرداخت مبلغ اضافه‌تر و خرید شاهین اقساطی می‌توانید خودرویی با مشخصات قوی‌تر تهیه کنید.

اطلاعات درباره تجهیزات ایمنی Runna Plus

این محصول از کمپانی ایران خودرو به ترمز ضد قفل ABS و EBD مجهز شده است. ترمزهای عقب از نوع دیسکی خنک‌شونده و کاسه‌ای هستند. برای راننده و سرنشینان نیز کیسه هوا در نظر گرفته شده است. از دیگر امکانات رفاهی رانا پلاس باید به ایموبیلایزر اشاره کرد. این سیستم امنیتی الکترونیک در‌صورتی‌که از سوییچ اصلی خودرو استفاده نشود از روشن شدن آن جلوگیری می‌کند. قفل مرکزی با ریموت و استفاده از کمربند ایمنی سه نقطه‌ای سرنشینان جلو از دیگر امکانات ایمنی رانا پلاس محسوب می شوند.

آشنایی با آپشن‌های رانا پلاس

از امکانات اضافه شده به رانا پلاس نسبت به رانا معمولی می‌توان به کروز کنترل، رودری‌های جدید، عایق صداگیر موتور، جلو آمپر دیجیتالی با هشدار کمربند، صفحه نمایشگر روی داشبورد و نمایشگر بیرونی به اضافه ایزوفیکس اشاره کرد. آپشن‌ها و امکانات رفاهی دیگری که برای این محصول خودرو در نظر گرفته شده است شامل فرمان تلسکوپی، سنسور دنده عقب، سیستم قطع سوخت خودکار، تهویه دستی، سیستم صوتی رادیوپخش، مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار و باز کن قفل صندوق از داخل می‌شود. نگاهی به طراحی ظاهری رانا پلاس رانا پلاس یکی از پرفروش‌ترین و پرتقاضاترین خودروهایی ایرانی محسوب می‌شود. به همین دلیل و به‌منظور سهولت در خرید، شرکت سپند خودرو شرایط فروش اقساطی رانا پلاس را برای مشتریان فراهم کرده است. از مزایای خرید قسطی رانا پلاس از سپند خودرو می‌توان به تحویل فوری، ثبت‌ سند به نام مشتری بعد از پیش‌پرداخت و اقساط ماهانه بلند‌مدت با بهره پایین اشاره کرد. برای اطلاع از شرایط خرید می‌توانید با کارشناسان فروش سپند‌خودرو در تماس باشید.