در سال ۲۰۱۳ کمپانی هیوندای برای اولین بار خودروی هیوندای i20 را روانه بازار کرد. یک هاچ بک زیبا که به سرعت در میان مشتریان محبوب شده و به خودرویی پرفروش تبدیل شد. درسال ۲۰۱۷ نسخه جدیدی از هیوندای آی ۲۰ با ظاهری زیباتر و مدرت تر معرفی شد وگوی سبقت ار از سایر محصولات این شرکت در بازار ایران دزدید تا جاییکه در بازه ای پرفروش ترین خودروی هیوندای در ایران بود. سپند خودرو در زمینه فروش اقساطی هیوندای i20 فعالیت میکند.

فروش اقساطی هیوندای i20

ظاهر کوچک Hyundai I20 ممکن اس برای شما فریبنده باشد ولی عملکرد فنی این خودرو فراتر از تصور اولیه خواهد بود. رانندگی با این خودرو به دلیل گیربکس ۴ سرعته اتوماتیمک موجود در آن بسیار نرم و بی صدا است. شتاب هیوندای i20 در مقایسه با خودروی هم کلاس و هم قیمت خود غافلگیر کننده است و در مقابل مصرف سوخت پایین تری نیز دارد. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یا همان ESC موجب میشود در هنگام چرخش فرمان توسط راننده نیروی ترمز هریک از چرخ ها برای حفظ پایداری خودرو محاسبه شود و سیستم HAC وظیفه دارد از حرکت خودرو به عقب در سربالایی ها جلوگیری نماید. در ادامه شرایط فروش اقساطی هیوندای i20 و مشخصات فنی این خودرو را بررسی خواهیم کرد.

مشخصات فنی هیوندای i20

هیوندای i20 با تغییرات مهمی روانه بازار شد که مهمترین آنها طراحی بهتر برای چراغ های عقب، اضافه کردن امکانات و آپشن های جانبی و بهبود عملکرد فنی خودرو هستند. در بازارهای جهانی هیوندای i20 با حجم موتور ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ و ۱۴۰۰ سی سی ارايه شده است ولی با توجه به علاقه مردم ایران به خودروهای سریع و پرشتاب نسخه ۱.۴ لیتری توسط کرمان خودرو عرضه میشود. موتور آی ۲۰ دارای ۴ سیلندر است که میتوانند با استفاده از استاندارد آلایندگی یورو ۶ تا ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند. با این شرایط سرعت خودرو حداکثر به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و مصرف سوخت آن بسیار پایین است.

مشخصات فنی هیوندای i20

برخلاف ابعاد نسبتا کوچک خودروی آی 20 داخل آن بسیار جادار است که نشان دهنده طراحی حرفه ای این خودرو می باشد. رعایت کلیه اصول ارگونومی موجب شده سرنشینان آسایش و راحتی کاملی در آن داشته باشند. موتور آی ۲۰ و هماهنگی کامل آن با گیربکس، منجر به عملکرد فوق العاده آن گشته که در شتاب گیری ها به خوبی قابل احساس است. زیبایی ظاهری و امکانات بسیار در کنار موتور نسبتا قدرمتند این خودرو موجب شده است فروش اقساطی هیوندای i20 در میان مشتریان سپند خودرو بسیار محبوب شده و انتخاب اول بسیاری از هموطنان عزیزمان باشد.

جم موتور هیوندای i20 1368سی سی
تعداد سیلندرها 4 با 16 سوپاپ
آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
حداکثر توان خروجی 99 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی 137 نیوتن متر در 4200 دور دقیقه
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دنده جعبه دنده دستی
تعداد دنده 4
حداکثر سرعت Hyundai I20 170 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 12.9 ثانیه
سیکل ترکیبی مصرف سوخت  –
استاندارد آلایندگی آی ۲۰ یورو 6

فروش اقساطی هیوندای i20 تحویل فوری