چری تیگو 8 پلاس 2021 یک کراس‌اوور چینی فوق‌العاده است که ما را به تحسین وا می‌دارد. مدلی که فارغ از ظاهر زیبا، قدرت زیادی هم دارد.

تیگو 8 پلاس که در نوامبر 2019 و به صورت محلّی عرضه شد، کراس‌اوور سایز متوسّط ساخت چری است. بزرگ است و می‌تواند 7 نفر را در خود جای دهد و فضای زیادی هم دارد. امّا چری با معرّفی تیگو 8 پلاس قصد توسعه‌ی خطّ تولید مدل مذکور را دارد. داستان این مدل جدید چیست؟ خب، این مدل جدید از برادر معمولی‌اش، یعنی تیگو 8، لوکس‌تر است.

تیگو 8 پلاس علاوه بر صندلی‌های چرمی، قطعات متعدّدی نیز دارد که آن را با اختلاف بهتر از مدل معمولی می‌کند. داشبورد متفاوت به نظر می‌رسد زیرا، اکنون دارای یک صفحه نمایش یکپارچه است و کنترل‌های دکمه‌ای برای تهویّه هوای خودکار وجود ندارند.

علاوه بر این، اهرم دنده با یک شیفتر الکترومکانیکی شیک جایگزین شده است. طبق گزارشات، موادّ اوّلیه و چرم‌های استفاده شده در این مدل چری، از کیفیّت و نرمی بالاتری نسبت به مدل‌های دیگر برخوردارند. روی هم رفته، مطمئنّاً این مدل لوکس‌تر از تیگو 8 معمولی است.

در زیر کاپوت، تیگو 8 پلاس از یک موتور 1.6 لیتری با چهار سیلندر خطّی توربو بهره می‌برد. این موتور بزرگ‌تر از موتور 1.5 لیتری تیگو 8 بوده و با توجّه به خروجی حدّاکثری 194 اسب بخار و 290 نیوتون متری آن، مطمئنّاً قدرت بیشتری نیز نسبت به آن، خواهد داشت.

وقتی صحبت از استایل بیرونی می‌شود،‌ تیگو 8 پلاس بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. چراغ‌های عقب جدید هستند و کلّ طرّاحیِ درِ عقب متفاوت است. چراغ‌های جلو، به طور محسوسی باریک‌تر هستند و ظاهری تهاجمی‌تر دارند. علاوه بر این، شبکه‌ی جلوپنجره‌ای اکنون دارای یک الگوی مشبّک 6 ضلعی است و چرخ‌ها نیز متفاوت به نظر می‌رسند.

و در نهایت، چری تعداد قطعات کرومی موجود روی خودرو را بیشتر کرده است. لازم به ذکر است، ویژگی‌های بیرونی متفاوت تیگو 8 پلاس، آن را از تیگو 8 که ظاهری گِردتر و معمولی‌تری دارد، تمایز می‌دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که چری فروش تیگو 8 پلاس را از اکتبر آغاز کرده است. این مدل به عنوان مدل بهبود یافته‌ی تیگو 8 شناخته خواهد شد؛ بنا بر این، می‌توانیم قیمتی متناسب با آن انتظار داشته باشیم. هنوز اطّلاعات دقیقی در مورد زمان عرضه رسمی این مدل هیجان‌انگیز در بازار ایران وجود ندارد. اما احتمالا این زمان ابتدای زمستان 1400 است.

جهت خرید اقساطی تیگو 8 پرو مدیران خودرو می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل کنید.