جک S1 یک کراس اوور بسیار کوچک است که حرف های زیادی برای گفتن دارد.

اخیراً، بازار کراس اوورها در جهان بسیار رونق گرفته است. یکی از دلایل رونق بازار چنین خودروهایی آن است که شرایط جاده ای و شرایط آب و هوایی غیرقابل پیش بینی است. بنابراین، نیاز به خودروهایی که ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارند بیشتر شده است.

لازم به ذکر است که تولید جک S1 نخستین تجربه ی شرکت JAC Motor به بازار کراس اوورهای کوچک محسوب می شود. در واقع، کوچک بودنش را با واژه ای نمی شود توصیف کرد، زیرا S1 حتی کوچکتر از کراس اوورهای بسیار کوچک محبوب در بازار می باشد.

جک S1 یک کراس اوور چینی با قیمتی کمتر از هاچ بک های رایج در بازار است که در این مقاله به بررسی آن پرداخته ایم.

امتیاز کلی:   5/3.6

عملکرد فنی:

خروجی موتور(اسب بخار)، شتاب، انتقال نیرو، هندلینگ      3.5 از 5

طراحی:

طراحی بیرونی و درونی، کیفیت، تناسب و ظاهر، ارگونومی    3.5 از 5

سواری:

راحتی کابین، تعلیق، عایق NVH                     3.5 از 5

ایمنی و فناوری:

فن آوری های مفید، ویژگی های ایمنی فعال و غیرفعال       3.5 از 5

ارزش خرید:

میزان کارایی در مقابل قیمت، بهینه سازی مصرف سوخت     4 از 5

 

نقاط قوّت

  • دید عالی به دلیل پنجره های بزرگ.
  • ویژگی های بالاتر از کلاس خود.
  • در هنگام رانندگی، حس خودرویی بزرگتر را به شما القا می کند.

نقاط ضعف

  • پاسخ کُند موتور پس از فشردن پدال گاز.
  • عملکرد نامناسب کلاچ خودرو.
  • مخزن سوخت کوچک 35 لیتری

فضای بیرونی خودرو






“خوش قیافس” – این اولین واکنشی بود که هنگام تحویل جک S1 به دفتر داشتم. این خودرو به دلیل زوایای کم و ارتفاع نسبتاً زیاد (180 میلی ‌متری از سطح زمین)، حس رانندگی خوبی به شما می دهد. طراحی عقب خودرو نیز آن را از بقیه خودروهای موجود در جاده متمایز می کند، زیرا یک تایر یدکی روی درب عقب نصب شده که در نوع خود منحصر بفرد می باشد.

جکS1 ، دارای چراغ‌ های جلو پروژکتوری هالوژن و چراغ ‌های LED دی لایت است. این چراغ ها از ویژگی های بارز خودرو به شمار می روند زیرا در بیشتر رقبای جکS1 به جای چراغ های واقعی از چراغ های شب تاب هالوژنی استفاده شده است. علاوه بر آن، جکS1 دارای چراغ ‌های مه شکن جلو و عقب است که برای شرایط دید کم بسیار حائز اهمیت می باشد. بعلاوه، برای این خودرو بار بند نیز تعبیه شده تا در صورت داشتن بار بیشتر از فضای خودرو، با مشکل مواجه نشوید.

فضای درونی خودرو

 






فضای درونی با تِم دو رنگ مشکی و قرمز عرضه شده است. برای نمونه، داشبورد و کناره‌ های درب ها دارای روکش قرمز پلاستیکی هستند. همچنین جنس صندلی ها از پارچه است و تِم قرمز و مشکی در آنها نیز خود نمایی می کند. در این خودرو، صندلی ها چندان قابلیت تنظیم ندارند، اما با این حال، ارتفاع صندلی ها به خوبی تنظیم شده و به شما این امکان را می دهد که تسلط بیشتری بر جاده داشته باشید.

فضای داخلی به لطف پنجره های بزرگ، کاپوت کوتاه، و ارتفاع صندلی ها نسبتاً بزرگ به نظر می رسد که باعث می شود در هنگام رانندگی، حس خودرویی بزرگتر به شما القا شود. اگرچه قطعات پلاستیکی بسیاری در جک S1 به کار رفته است، اما با توجه به قیمت آن قابل قبول و مناسب است.

راحتی

صندلی ‌های پارچه ‌ای خودرو راحت هستند و بسته به موقعیت صندلی، در سفرهای طولانی مدت به کمرتان فشار وارد نمی کند. ارتفاع مناسب صندلی ها نیز باعث می شود دید خوبی روی جاده و فضای اطراف داشته باشید.

اگرچه حداکثر فضای پا برای صندلی های عقب پیش بینی شده اما با این حال ممکن است سرنشینان عقب راحتی لازم را نداشته باشند، زیرا صندلی‌ های عقب قابل تنظیم نیستند. همچنین، برای افراد قد بلند فضای سر می ‌تواند دردسر ساز باشد زیرا در قسمت عقب، سقف خودرو به دلیل قوسی که دارد کوتاهتر می باشد.

فضای صندوق عقب در حالت معمول 190 لیتر است، که تقریباً برای قرار دادن یک جعبه ابزار کوچک بدون ایجاد مزاحمت در کابین کافی می باشد. با جمع کردن صندلی ‌های عقب، فضای صندوق به‌ طور چشمگیری افزایش می ‌یابد. اگرچه شرکت جَک میزان دقیقی را منتشر نکرده، اما انتظار می رود که فضایی بیش از 300 لیتر باشد.

فناوری






جک S1 در فضای درونی، با داشتن یک صفحه کیلومتر دیجیتال از بقیه محصولات بازار متمایز شده است. اگرچه طراحی این صفحه کیلومتر منحصر بفرد می باشد، اما هنوز هم ایراداتی بر آن وارد است، زیرا شمارنده ی صفحه کیلومتر در هنگام فشار دادن پدال گاز با تأخیر عمل می کند.

افزون بر آن، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی با دکمه های اضافی در خودرو تعبیه شده است. اگرچه این صفحه لمسی با تأخیری یک ثانیه ای عمل می کند، اما به هر حال، عملکرد مناسبی دارد. سیستم بلوتوث نیز به خوبی کار می کند و به سرعت با تلفن ها جفت می شود. بعلاوه، سیستم جهت یابی بسیار سریع بوده و استفاده از آن بسیار آسان است.

از دیگر امکانات جک S1 می توان به سنسور و دوربین عقب پویا اشاره کرد. اگرچه سنسورها تنها زمانی فعال می شوند که خودرو به یک جسم نزدیک شود، اما وجود سنسورهای پویا در مواقعی که نیاز به پارک خودرو دارید مفید می باشد. یکی دیگر از ویژگی های اضافه شده به جک S1 سیستم نظارت بر فشار باد تایرها است. هرچند که ویژگی مفیدی به شمار می رود، اما جالب است بدانید که برای نمایش فشار واقعی لاستیک ها باید ابتدا سرعت و مسافت خاصی را طی کنید.

سیستم صوتی خودرو نیز دارای 4 بلندگو می باشد که دو عدد از آنها در داشبورد خودرو قرار دارند. دو بلندگوی دیگر در درب ها نصب شده اند که متأسفانه کیفیت و تناسب صدای لازم را ندارند. با این حال، می توانید تنظیمات صوتی را تغییر دهید و تا حدودی کیفیت و تناسب بیشتری بین بلندگوها ایجاد کنید.

ایمنی

جک S1 دارای دو کیسه هوا می باشد که برای راننده و سرنشین جلو تعبیه شده اند. کمربندهای ایمنی برای همه ی سرنشینان از جمله سرنشین وسط در نظر گرفته شده است. گیره های ایزوفیکس نیز برای کودکان وجود دارد. علاوه بر این، ویژگی ‌های ایمنی غیرفعال در قالب سیستم ‌های ABS و EBD ارائه شده اند. از دیگر امکانات رفاهی خودرو می توان قفل حساس به سرعت و قفل مرکزی درب ها را نام برد. لازم به ذکر است که برخی از این امکانات در خودروهای هم رده ی جک S1 وجود ندارد.

رانندگی و هندلینگ

موتور 1.3 لیتری تنفس طبیعی جک S1، 99 اسب بخار قدرت و 126 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. اگرچه پاسخ کُند موتور پس از فشردن پدال گاز کمی نا امید کننده بود، اما به محض رفع این مشکل، رانندگی بسیار آسان تر شد.

با این حال، هنگامی که پدال گاز را فشار می دهید موتور تمام توان خود را برای افزایش سرعت به کار می گیرد. توجه داشته باشید که شتاب خودرو به صورت خطی است و به شما قدرت کافی برای سبقت گرفتن در صورت نیاز را می دهد. بنابراین، در صورت نیاز به سبقت گرفتن باید چند ثانیه زودتر تصمیم گیری کنید.

سیستم تعلیق خودرو تنها در سرعت بالا عمل می کند، اما در سرعت‌ پایین، تا حدودی به لطف فرمان برقی و شاسی نرم، چابکی لازم را دارد. فرمان خودرو آن قدر سبک است که می ‌توانید با یک انگشت رانندگی کنید (البته پیشنهاد می کنیم با یک انگشت رانندگی نکنید).

ترمزها خودرو نیز عملکردی خوب و نسبتاً عجیب داشتند. منظور از عملکرد عجیب آن است که اولین دفعه که ترمز می گیرید، عملکرد خوبی خواهید دید، اما وقتی به پدال ترمز بیشتر فشار آورید، احساس می کنید در حال فشار دادن به دیوار هستید. به طور کلی، ترمزهای ضروری صورت می گیرد، ولی دستیابی به بهترین عملکرد ترمزها دشوار است. برای رفع این مشکل باید از ترمز خطی تر در خودرو استفاده می شد.

مصرف سوخت

صفحه کیلومتر این کراس اوور، مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر را با واحد لیتر نشان می دهد، بنابراین برای به دست آوردن میزان مصرف سوخت در هر کیلومتر باید کمی محاسبه انجام دهید. در ترافیک سنگین و ساعات شلوغی، مصرف سوخت جک S1، 6.25 لیتر در هر کیلومتر می باشد. در بزرگراه اما با سرعت متوسط ​​90 کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت 14 لیتر در هر کیلومتر را ثبت کرد. به طور کلی، مصرف سوخت این خودرو در دو حالت ترافیک شهری و سرعت بالا در بزرگراه، 10.4 لیتر در هر کیلومتر می باشد.

ارزش خرید

جک S1 قطعا یک کراس اوور مناسب برای استفاده درون شهری می باشد. دلیل این امر قابلیت های مثبت رانندگی و نیز سیستم تعلیق مناسب است. حتی در ترافیک سنگین و با عملکرد متوسط کلاچ، رانندگی با این خودرو آسان می باشد. عدم اطمینان به ترمزهای خودرو، توقف و حرکت در ترافیک را برای راننده کمی آسان تر می کند.

سوال اینجاست که آیا جک S1 ارزش خرید دارد؟ بله، اگر به یک کراس اوور کوچک، بی دردسر، و بی سر و صدا برای رفتن از مکانی به مکان دیگر نیاز دارید، جک S1 انتخاب مناسبی است. بدون شک این خودرو قابلیت های بسیاری دارد و تنها نقطه ضعف آن پاسخ کُند موتور پس از فشردن پدال گاز می باشد. اگر شرکت JAC بتواند این مشکل را برطرف کند و همچنین بین دور موتور و شمارنده ی صفحه کیلومتر تناسب ایجاد کند، می‌تواند S1 را به محصولی پرفروش تبدیل کند.

علاوه بر آن، با توجه به قیمتش از رقبای خود بسیار سرآمدتر می باشد، زیرا هیچ خودروی دیگری با چنین محدوده ی قیمتی نمی توان یافت که دارای دوربین عقب با خطوط پویا، سنسورهای عقب و سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک به صورت استاندارد باشد. همچنین از نظر قدرت و گشتاور بر آنها برتری دارد. بعلاوه، ارتفاع سواری مطلوبی دارد که به نظر می رسد صاحبانش عاشق آن هستند.

جهتر خرید اقساطی خودروهای جک با کارشناسان ما تماس بگیرید تا از شرایط استثنایی فروش ما آگاه گردید.

مشخصات فنی

حجم موتور: 1.5 لیتر

نوع سوخت: گازوئیل

قدرت موتور: 99 اسب بخار، 6000 دور در دقیقه

نوع گیربکس: دستی

 

جمع بندی

نام: جک S1 1.3 لیتری MT VVT

نوع بدنه: کراس اوور

قیمت: 11.500 دلار

نوع گیربکس: دستی

 

ویژگی های موتور

حجم موتور: 1.3 لیتر (1332 سی سی)

تعداد سیلندر: 4

تعداد سوپاپ: 16

سیستم انتقال قدرت: گیربکس 5 سرعته دستی

 

عملکرد فنی

پیشرانه: دیفرانسیل جلو

حداکثر توان خروجی: 99 اسب بخار، 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 126 نیوتن متر، 4000 دور در دقیقه

میزان شتاب: نا مشخص

حداکثر سرعت: 160 کیلومتر بر ساعت

 

اقتصاد و محیط زیست

نوع سوخت: بنزین

میزان تولید CO2 : نا مشخص

حجم باک: 35 لیتر

مصرف سوخت: 9.6 لیتر در 100 کیلومتر

دامنه ی تغییر مصرف سوخت:  نا مشخص

 

ابعاد و اندازه ها

طول: 3775 میلی متر

عرض: 1685 میلی متر

ارتفاع: 1570 میلی متر

فاصله بین دو محور: 2390 میلی متر

میزان گردش فرمان: 10.6 متر

فاصله از زمین: 180 میلی متر

عمق عملکرد در آب:  نا مشخص

ظرفیت صندوق عقب: 190 لیتر

حداکثر بار: 190 لیتر

تعداد درب: 5

تعداد صندلی: 5

 

ایمنی

ایربگ راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ های جانبی

ایربگ های پرده ای

ایربگ زانو

سیستم ترمز خودکار

توزیع الکترونیکی ترمز

سیستم ترمز ضد قفل (ABS)

به همراه سیستم ترمز EBD

ایموبلایزر

هشدار امنیتی

کنترل پایداری

قفل برقی درب ها

سیستم قفل اتوماتیک درب ها

ایزوفیکس

سیستم هشدار خروج از خط

سیستم تشخیص نقطه کور

 

سایر امکانات

کروز کنترل

سنسورهای پارک جلو

سنسورهای پارک عقب

تودوزی چرم

استارت دکمه ای

اندازه: چرخ 15 اینچ

جنس رینگ: آلیاژ با عیار بالا

سیستم تهویه: دستی

سیستم سرگرمی: 4 بلندگو، رادیو به همراه MP5

قابلیت اتصال: بلوتوث و USB

نویگیشن

گارانتی 5 ساله (100,000 کیلومتر)

ورود بدون کلید(کیلس)

روف رک (باربند روی سقف)

سانروف

صندلی های برقی قابل تنظیم

فرمان برقی

بالابر برقی شیشه

پریز برق

دکمه های روی فرمان برای کنترل سیستم صوتی

 

فناوری

سیستم کمکی پارک فعال

کنترل ایستایی در سربالایی

چهار چرخ متحرک: نامشخص

سنسور فشار باد تایر

نمایشگر هدآپ

درب برقی

سیستم کنترل پایداری