۲ خودرو هیوندای و کیا زیر ۲۰ هزار دلار

شرکت‌های خودروسازی هیوندای و کیا متعلق به کره جنوبی هستند و مدل‌های مختلفی را در دست تولید دارند. در بین محصولات این شرکت‌ها برخی از گزینه‌ها اقتصادی محسوب می‌شوند. به طور قطع قیمت خودروهای SUV نسبت به سایر موارد بالاتر است. با این حال ۲ خودرو هیوندای و کیا با قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار به مشتریان عرضه می‌شوند. این دو خودرو در سال ۲۰۲۲ تولید و به بازار عرضه شده‌اند. در ادامه با این خودورها به صورت ویژه آشنا خواهید شد.

کراس‌اوور Venue؛ کراس‌اوور ارزان شرکت هیوندای

شرکت هیوندای در زمینه ساخت کراس‌اوورها موفق ظاهر شده است. کراس‌اوور Venue در سال ۲۰۲۳ میلادی توسط هیوندای عرضه شده است که قیمت آن ۱۹۵۰۰ دلار خواهد بود. این قیمت برای یک شاسی بلند گزینه جذابی به نظر می‌رسد. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر  ۷.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند. پیشرانه این مدل دارای ۱۰ سال ضمانت است. هیوندای Venue تا ۱۶۰ هزار کیلومتری دارای گارانتی موتور است که همین امر محبوبیت آن را بیشتر می‌کند. همچنین خدمات تعمیر و نگهداری نیز تا ۳ سال به صورت کاملا رایگان در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

این خودرو دارای ۴ سیلندر است که با آرایش خطی  در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. همچنین ۱۶ سوپاپ در این کراس‌اوور وجود دارد که سبب تنفس موتور می‌شوند. حجم موتور ۱.۵ لیتری در این خودرو سبب شده است که به یک گزینه اقتصادی و ایده‌آل تبدیل شود. قدرت آن حدود ۱۲۱ اسب بخار است که دارای ۶۳۰۰ دور در هر دقیقه می‌باشد. همچنین گشتاور این خودرو بی‌نظیر نیز  ۱۵۳ نیوتون متر در ۴۵۰۰ دور است.

خودرو هیوندای Venue

کیا سول ۲۰۱۲؛ خودرو اقتصادی کمپانی کیا

اگر شما به خودرو هیوندا و کیا علاقه دارید،  مدل‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. البته پیدا کردن خودرو هیوندا و کیا زیر ۲۰ هزار دلار یک کار سخت به نظر می‌رسد. کیا سول ۲۰۲۳ یک محصول جدید از کمپانی کیا است که قیمت پایه آن ۱۹۷۹۰ دلار می‌باشد. خوشبختانه کابین کیا سول بسیار جادار است وت دینامیک رانندگی بسیار خوبی دارد. همچنین وجود صفحه نمایشی لمسی با کاربری آسان آن را به یک گزینه جذاب تبدیل کرده است. میزان مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷ تا ۸ لیتر است.

گارانتی موتور در کیا سول تا ۱۶۰ هزار کیلومتری در بازه ده ساله وجود دارد. پیشرانه این خودرو از نوع ۴ سیلندر بوده و دارای حجم ۱.۵ لیتری است. حداکثر قدرتی که توسط این خودرو ایجاد می‌شود ۱۴۷ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور است. ناگفته نماند که گشتاور آن نیز ۱۷۹ نیوتون متر در ۴۵۰۰ دور است. همانطور که می‌بینید کیا سول نسبت به هیوندای Venue قدرت بیشتری دارد. شرکت کیا سعی کرده است که یک کراس‌اوور مقرون‌به‌صرفه را به بازار عرضه کند تا علاقه‌مندان به ماشین‌های شاسی بلند بتوانند آن را خریداری کنند.

جمع‌بندی ۲ خودرو هیوندای و کیا با قیمت زیر ۲۰ هزار دلار

شرکت‌های هیوندای و کیا از بزرگ‌ترین خودروسازها در جهان هستند. بخش زیادی از تولیدات این شرکت‌ها را کراس‌اوورها شامل می‌شوند. خوشبختانه در سال اخیر ۲ خودرو هیوندای و کیا با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار به بازار معرفی شده‌اند. شرکت هیوندای کراس‌اوور Venue و شرکت کیا نیز محصول با نام کیا سول را عرضه کرده است. برخی از کارشناسان معتقدند که این محصولات می‌توانند به رقیبان باکیفیت خودروهای چینی در ایران تبدیل شوند.