رد و بدل کردن کالاهای مختلف از کره و مراودات کشور با این منطقه راه ورود خودروهایی که در این کشور تولید شده اند به بازار ایران باز می کند. محصولاتی که از کشور کره به ایران وارد می شود با زمان بندی درست و تنوع بالا نظر وارد کنندگان و مردم عامه را به خود جلب کرده است. شرکت هایی که به طور مشارکتی بین ایران و کره تأسیس شده اند، اطلس خودرو و آسان موتور می باشند و همین امر ارتباطات قوی تری را نیز ایجاد کرده است. در حال حاضر ورود و عرضه این خودروسازان با کمی سختی همراه شده، اما از تب و تاب نیفتاده و هنوز جایگاه خاص خود را در میان مردم حفظ کرده است. به عنوان مثال با فروش اقساطی کیا سورنتو توانسته درصد فروش بالاتری را نیز به خود اختصاص بدهد.

حال به بررسی دو خودروی نام برده و خصوصیات فنی می پردازیم و مقایسه ای بین آن ها نیز انجام خواهیم داد. این دو خودرو جزو خودروهای محبوب در کشور به حساب می آیند و از لحاظ عملکرد ثابت شده اند. فروش هیوندای سانتافه از ابتدای ورود رقم بالایی به دلیل این که هم ظاهر مناسبی داشته و هم امکانات تازه ای را در هر نسل به آن اضافه می کند، رقم بالایی را به خود اختصاص داده است. اما بر عکس خودرو کیا سورنتو با وجود این که از هر لحاظ عملکرد بهتری را ارائه داده و از مشکلات کم تری برخوردار بوده است، به دلیل زمان بندی نامناسب ورود به بازار و بالا رفتن تنوع شاسی بلندها، مقدارکمی از فروش در بازار را از آن خود کرد. به همین دلیل شبهه بسیاری بین این وجود دارد که کدام یک از این دو خودرو کیفیت و امکانات بالاتری دارند.

ظاهر دو خودروی کیا سورنتو با هیوندای سانتافه

سانتافه از لحاظ ظاهری جزو زیباترین محصولات تولیدی هیوندای به حساب می آید. عضلانی بودن در کنار خطوطی که زاویه دار هستند، حس قدرت را القاء می کند. این حس در فضای داخلی نیز ادامه پیدا می کند که با ورود به این فضا حس خودرویی جنگنده را به سرنشینان خواهد داد. طرح چراغ ها با اندازه ای بزرگ و حالتی کشیده حس خشونت نمای رو به رو را دو برابر می کند. طراحی که در این زاویه به خصوص در جلو پنجره به کار رفته به قدری مورد پسند واقع شده که در توسان با کمی تغییرات تکرار شده است. در مورد نمای جانبی باید گفت می توانست با ایجاد خطوط ریز بهتر هم باشد و در بخش پشتی خودرو طراحی قابل قبولی را ارائه داده است.

سانتافه در ابتدای ورود به بازار به دلیل کیفیت بالا و عمر طولانی تر قطعات و اجزاء طرفداران زیادی را به سمت خود کشید. اما در نسل های بعد با کیفیت بد قطعاتی داخلی فروش کمی داشت. نسل جدید سورنتو طراحی محتاطانه ای را به کار گرفته، که زیبا نیز هست و با رعایت اصول تبدیل به خودرویی پر ابهت به نسبت نسل قبل شده است. در نمای رو به رو چراغ های بزرگ و کشیده در میان جلو پنجره مستطیلی خودنمایی می کند و مه شکن های بزرگ در پایین سپر به چشم می خورند. در نمای جانبی کشیدگی این قسمت را در کنار خطوطی نرم مشاهده می کنیم و در نهایت نمای عقب با چراغ های ساده و باریک کشیده جذابیت خاصی به این قسمت بخشیده است.

کدام یک بهتر است کیا سورنتو یا هیوندای سانتافه؟

با توجه به این که امکان انتخاب مدل های سانتافه برای آپشن ها را دارید. بر اساس مدل انتخابی و بهایی که بابت آن می پردازید فضایی بهتر را تجربه خواهید کرد. مدل فول آپشن شامل چراغ جذاب مانیتور، کلیدهای مختلف و نورپردازی های زیباست. این خودرو فضای کابین جاداری را با امکان اضافه شدن صندلی در مدل فول آپشن داراست. مانیتور بزرگ 7 اینچی نیز مورد مناسب دیگری در مدل فول آپشن به حساب می آید. اما در مقابل سورنتو روال کلاسیک مدل های قدیمی تر را در پیش گرفته و همه چیز در جای مناسب قرار می گیرد. صفحه نمایش قرار گرفته در وسط با سایز بزرگ به علاوه صفحه آمپر به شما اطلاعات رایانه سفری را می دهند.

در بخش فنی سورنتو با عملکرد جعبه دنده بهتری وارد عمل می شود و اما پیشرانه ها به طور تقریبی مشابه می باشند. سانتافه کمی کندتر از سورنتو بوده، اتاق سورنتو صدای کمی را به داخل نفوذ می دهد و تعلیق نرمی را نیز داراست. در کل با این که سانتافه ظاهری خیره کننده داشته، اما مدت زیادی است که از ورود آن گذشته و دیگر جذابیت آن چنانی ندارد. امکانات در هر دو یکی می باشد و اما از نظر سیستم هندلینگ و ترمزگیری سورنتو عملکرد بهتری را ایفا می کند. دید عقب سورنتو بسیار خوب بوده و در نهایت سورنتو با توجه به امکانات و قدرت موتور انتخاب بهتری خواهد بود. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در خصوص فروش اقساطی خودرو ها ی نام برده نیاز دارید با نمایندگی های ما تماس حاصل فرمائید.