همان طور که می دانید پژو 207 نمونه فیس لیفت از 206 محبوب است که توسط سایت برزیل پژو طراحی و پس از آن با نام 206+ معرفی و شناخته شد. پس از مدتی حدود دو سال که این خودرو مهمان جاده مخصوص بود و با توجه به شرایط بازار که از طراحی قدیمی 206 خسته شده بودند، ورود پژو 207 با استقبال خوبی مواجه شد . با طراحی نسل بعدی پژو 207 یا همان پژو 207 آی یک محصول محبوب دیگر روانه ی بازار شد که کاربری راحت و ظاهر زیبا را از نسل های پیشین به ارث برده بود و چابکی و تیزی یک خودروی جدید را نیز داشت، با فراهم شدن شرایط فروش اقساطی پژو 207 آی تعداد زیادی از این خودرو به فروش رفت.
طراحی پژو 207 آی
نمای جانبی خودرو بدون هیچ تغییری کاملا مشابه 206 طراحی شده است با این تفاوت که دستگیره ها و زه ها همرنگ بدنه می باشند و از رینگ آلومینیوم 5 پره در این خودرو استفاده شده است. از نظر کارشناسان طراحی نمای جانبی هیچ ایرادی ندارد و یک نمای موزون و منطقی است که همچنان پس از گذشت حدود 13 سال از طراحی آن (206) زیبایی خاص خود را دارد.
نمای جلو اما قسمتی است که دلیل تغییر نام خودرو می باشد و به وضوح دچار تغییرات گسترده شده است. این قسمت از خودرو به طور کامل دوباره طراحی شده است. سپرها، جلوپنجره، چراغها، کاپوت و گلگیر متفاوت تر از همیشه به چشم می آیند، در نمای جلوی پژو 207 آی برای ایجاد چهره ای فانتزی و جدید نهایت تلاش طراح به کار گرفته شده و حجم دهی مناسبی نیز دارد اما از این نکته نباید غافل شد که همین جذابیت ظاهری گاهی اوقات هزینه های اضافی صافکاری را نیز برایتان به وجود می آورد.

بررسی بخش فنی پژو 207 آی

با روشن کردن موتور پژو 207 آی متوجه خواهید شد که این پیشرانه نیز مانند نمونه های قبلی به همان نرمی و بی صدایی است. تنها نکته ای که بهبود پیدا کرده است عایق بندی کابین می باشد که آرامش بیشتری را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می آورد. در نمونه اتوlات این خودرو در کنار گیربکس 2 دکمه مخصوص برای تنظیم حالت رانندگی به چشم می خورد، این دکمه ها با علامت S و * (علامت ستاره) مشخص شده اند و همان طور که می دانید دکمه ی S برای حالت رانندگی پرشتاب (Sport) و دکمه ستاره نیز برای رانندگی برفی و تعوض دنده در دورهای پایین قابل استفاده است.

در هر صورت اگر داشتن یک خودروی هاچبک کوچک شهری با کاربری راحت و طراحی قابل قبول و جدید در کنار خدمات گستره و بازار قطعات خوب می تواند نیازهای شما را نسبت به یک خودرو تامین کند، 207 گزینه خوبی برای شما خواهد بود. در هنگام خرید به این نکته دقت کنید که اگر خودرویی با شتاب بالا دوست دارید یا خواهان در دست گرفتن کنترل کامل خودرو هستید سراغ 207 اتوماتیک نروید و نمونه دنده ای آن را برای خود تهیه کنید. با شروع شرایط فروش اقساطی ایران خودرو خرید 207 آی با اقساط بلند مدت نیز امکان پذیر شده است.