این خودروی سایز متوسط شاسی بلند در حال حاضر برای سال 2018 با پیشرانه و موتوری قدرتمندتر از قبل و ظاهری مدرن که امکانات رفاهی و تجهیزات جدیدی را ارائه می دهد عرضه خواهد شد. خودرو ولوو XC60 سوئدی مدل 2018 در آینده ای نه چندان دور به بازار های جهانی ورود پیدا می کند و بعد از آن شاهد فروش اقساطی خودرو ولوو XC60 مدل 2018 در ایران و در سپند خودرو خواهیم بود. اولین نسل ولوو XC60 در سال ۲۰۰۸ به معرض نمایش گذاشته شد. بعد از آن از ماه سوم سال ۲۰۰۸ میلادی در اروپا و هم چنین در ابتدای سال ۲۰۰۹ در ایالات متحده آمریکا و آمریکای شمالی فروش خود را آغاز کرد. این خودرو به دلیل امکانات بسیار خوب و کاملی که در زمینه تجهیزات رفاهی، ایمنی، سرگرمی و کمکی رانندگی داشت موفق به کسب ۵ ستاره کامل از موسسه ایمنی خودروهای اروپا شد.

ولوو XC60 با تجهیزات مدرن و لوکسی که در خود جای داده و با تکنولوژی روز جهان همراه است و هم چنین مصرف سوخت و پیشرانه ای که تائید شده و مورد قبول است توانسته کاندیدای بهترین خودروهای رده خودش در سال 2018 باشد. در طراحی جدید این خودرو نمای ظاهری به طور کلی تغییر پیدا کرده اما با این وجود با کمی دقت متوجه می شویم که شخصیت ثابت ولوو در آن نمایان است. چراغ‌های روشنایی در روز این خودرو که به لامپ‌های LED مجهز شده اند شکلی چکشی دارند. در نمای رو به رو جلو پنجره ای که با پره‌های عمودی تزئین شده و جلوه ای قدرتمند دارد دیده می شود. هم چنین در نمای پشتی چراغ‌هایی بلند با حالتی کشیده را مشاهده می کنیم. قابل توجه که ولوو XC60 مدل سال ۲۰۱۸ ظاهری نسبتا عریض با مقدار کمی کاهش ارتفاع در قسمت جلویی دارد. خط های به کار رفته بر روی موتور و نمای جانبی و پرداختن به جزئیات باعث شده که خودرویی جوان پسند را عرضه کند. رینگ های این خودرو 19 اینچی می باشد اما این امکان وجود دارد که بتوان رینگ اسپرت 22 اینچی در دو حالت 10 پره و 5 پره دوبل را نیز نسبت به نیاز را نیز سفارش داد.

طراحی کابین ولوو XC60 مدل 2018

با ورود به کابین ولوو XC60 مدل 2018 متوجه می شویم که این خودرو با گذشت زمان با حفظ زیبایی و مورد پسند بودن در عموم خودرویی همیشه به روز و مدرن بوده است. فضای داخلی از ولوو XC90 تاثیر گرفته و در بخش های مختلف شاهد تزئینات چوبی در آن هستیم. در قسمت وسط داشبورد نمایشگری 9 اینچی رنگی با قابلیت لمسی وجود دارد. در بخش تحتانی آن دکمه های کنترل محدود و معدود قرار گرفته است. در پشت غربیلک فرمان خوش دست نشانگرهای کنترلی و عقربه های پشت آمپر با نظمی خاص و با امکان تنظیم قرار گرفته اند. صندلی های وولو در تمامی مدل ها دارای راحتی مناسبی بوده اند و در مدل ولوو XC60 مدل 2018 به کمک سیستم های کمکی امنیت بالایی را برای سرنشینان این خودروی لوکس فراهم می کند. تجهیزات و امکاناتی که در در قسمت بدنه و ظاهر این خودرو به کار رفته شامل: رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی اسپرت، تزئیناتی در بخش های حاشیه پنجره ها با رنگ کروم، برف پاک کن هوشمند، چراغ‌های جلویی اتوماتیک مجهز شده به لامپ‌های LED، جلو پنجره با رنگ کروم، وجود باله عقب روی سقف خودرو، چراغ‌های ترمز که به لامپ‌ های LED مجهز شده و چراغ‌های روشنایی در روز مجهز به لامپ‌های LED می باشد.

 مدل پیشرانه های موجود در ولوو XC60 مدل 2018

جالب توجه این که پیشرانه مورد استفاده برای ولوو XC60 مدل 2018 دارای 3 نوع مختلف موتور می باشد. موتور۴ سیلندر خطی با حجم ۲.۰ لیتری که به سیستم‌های توربوشارژر T5 مجهز شده نمونه استاندارد موتور ولوو XC60 مدل سال ۲۰۱۸ می باشد و ۲۵۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵.۵۰۰ RPM و گشتاور ۳۴۷ نیوتون متر در دور موتور ۱.۵۰۰ RPM را تولید می کند. موتور ۴ سیلندر خطی با حجم ۲.۰ لیتری که به سیستم‌های توربوشارژر و سوپرشارژر T6 مجهز شده به نسبت مدل T5 از توانایی بالاتری برخوردار است و نیروی ۳۱۶ اسب بخار در دور موتور ۵.۷۰۰ RPM و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر در دور موتور ۲.۲۰۰ RPM را تولید می کند. این دو موتور توسط جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک پیشرفته نیرو را به چهار چرخ انتقال می دهند. و در آخر موتور ۴ سیلندر خطی با حجم ۲.۰ لیتری هیبریدی T8 نمونه ای کم مصرف و ترکیب دو موتور بنزینی بوده و توان عظیم ۴۰۰ اسب بخار را در دور موتور ۶.۰۰۰ RPM و گشتاوری از دور موتور ۲.۲۰۰ RPM معادل ۶۴۰ نیوتون متر را تولید می کند.