خودروهای هاوال در 4 مدل عرضه می شوند که می توان گفت هاوال H9 از نظر قیمت از همه بالاتر است و جثه بزرگ تری نیز دارد. این مدل با پسوند خوارزم شناخته شده و به فروش می رسد و از شاسی جداگانه در بدنه آن استفاده شده است. این خودروی چینی ساختاری مشابه خودروهای غول پیکر ژاپنی وآمریکایی در کلاس بدنه شاسی بلندها داراست و رقابت جدی با خودروهایی نظیر هایلندر، پرادو و میتسوبیشی پاجیرو دارد. اولین رونمایی از هاوال H9 در سال 2014 صورت گرفت و در زمانی کوتاه در همان سال نسخه تولیدی به نمایش عموم در آمد. مدتی است که ثبت نام فروش اقساطی هاوال H9 فرصتی استثنایی را در اختیار علاقه مندان به خرید این خودرو قرار داده است.

پیشرانه ای که برای هاوال H9 عرضه می شود یک نمونه چهار سیلندر 2 لیتری توربو می باشد. این پیشرانه قدرت 215 اسب بخار را تولید می کند. اما شایعاتی مبنی بر این وجود دارد، که این خودرو به زودی با چند نوع پیشرانه مختلف دیگر نیز به عرضه خواهد رسید. از اصلی ترین آن ها موتوری 6 سیلندری توئین توربو است که خود دارای دو نسخه می باشد. نسخه پر فشار با توان تولیدی 310 اسب بخار و گشتاور 650 نیوتن‌متر و دیگری یک نسخه کم ‌فشار با قدرتی معادل 295 اسب بخار است. در نهایت نیرویی که توسط هر یک از این پیشرانه ها ایجاد می شود، به وسیله گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک به چرخ ها منتقل می شود. کمپانی تولید کننده این خودرو با تولید شاسی بلند های پر قدرت توانست به سرعت علاقه مندان به خودروهای در این کلاس بدنه را به خود جلب کند.

در میان تمامی نسخه های به عرضه رسیده هاوال H9 با توان بالا، اندازه بزرگ، لوکس و مدرن بودن و در نهایت ویژگی آفرود حرف تازه ای برای گفتن دارد. شاسی این خودرو نردبانی بوده و همین مسئله آن را در رده خودروهای آفرود قرار داده است. شاسی مورد نظر قابلیت این را دارد که حالت های کششی مختلفی را به خود بگیرد. در محاسبات انجام شده بر روی ابعاد این خودرو به نظر می رسد، سایز آن را با فورد اورست در یک اندازه قرار می گیرد. با ورود به فضای کابین به داشبورد با پوشش رویی با کیفیت بر می خوریم که طراحی آن نیز مورد قبول است. این داشبورد با طراحی ساده در کنار صفحه نمایشی با سایز بزرگ 8 اینچی نمای خوبی را تشکیل داده داده است.

بررسی فضای داخلی هاوال H9

مواد و متریالی که در این قسمت استفاده شده تشکیل شده از پلاستیک، چرم و چوب مصنوعی که تمامی آن ها کیفیت خوبی را دارا هستند. نور آبی رنگی دراین قسمت تعبیه شده  و در قسمت زیر درب های خودرو نوری قرمز به چشم می خورد. نکته قابل توجه در این بخش تجهیزاتی است که به صورت لمسی وجود دارد. ادواتی چون نگه دارنه عینک، دسته ای برای کروز کنترل و دکمه هایی که به رنگ نقره ای در این بخش قرار گرفته هر کدام به نوعی به جذابیت نمای کلی کابین افزوده است. صندلی ها از جنس چرم و بسیار راحت بوده و از قابلیت تنظیم 8 جهتی برخوردار است. هم چنین دارای گرم کن و سرد کن می باشد، به علاوه امکانات ماساژوری نیز دارد.

تجهیزات و امکاناتی که به صورت استاندارد بر روی هاوال H9 قرار گرفته، به تنهایی کامل بوده و مورد قبول واقع شده اند. این تجهیزات شامل: دوربین دید عقب، سیستم های کمکی برای پارک جهت های مختلف، سیستم هدایت ماهواره ای، سامانه ورود بدون کلید و استارت، سیستم صوتی مدل اینفینیتی و دارای 10 عدد بلندگو، سیستم تصفیه هوا و تهویه مطبوع را نام برد. هم چنین امکاناتی نظیر تعداد 6 کیسه هوا با کارکردی عالی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. نسخه ای از این خودرو که در ایران به عرضه می رسد دارای تعداد 10 ایربگ می باشد.

کابین جادار هاوال H9

فضای داخلی بسیار جادار بوده و ظرفیت 7 نفر سرنشین را داراست. حتی صندلی های ردیف وسط از جای سر و پای مناسبی تشکیل شده اند. صندلی های ردیف آخر قابلیت این را دارن که کاملأ خوابانده شوند و به کمک یک دکمه به راحتی به حالت اول بازگردند. فضای بار بزرگ و جای گیر است و مجهز به خروجی برق 220 ولتی می باشد. یک نکته جذاب در هاوال H9 پیشرانه ای است که سوخت دیزلی دارد. اگر علاقه مند به خرید این خودروی آفرود با توانایی های جذاب حرکت بر روی جاده هستید، به علت قیمت به نسبت بالای هاوال H9 بهتر است از طریق فروش اقساطی خودروی فوق اقدام کنید.