در سال 2016 تعداد زیادی از خودروهای چینی به فروش رسیدند و سود خوبی نصیب کمپانی های مربوط به اقلیم اژدهای زرد شد. با توجه به واردات زیاد خودروهای چین و مونتاژ بسیاری از این محصولات در کشورمان، گریت وال نیز چند نمونه از خودروهایی که به نظر کارشناسان با معیارهای مورد نظر در بازار ایران تطابق داشت وارد ایران کرد. پس از صحبت هایی که انجام شد گروه بهمن توانست امتیاز نمایندگی هاوال را از آن خود کند و در حال حاضر نام مدل های مختلفی از هاوال در لیست فروش اقساطی گروه بهمن موجود می باشد. هاوال در اصل زیرشاخه ای از برند گریت وال چین است که فعالیت خود را به ساخت خودروهای شاسی بلند و با کیفیت محدود کرده است.

از H2 تا هاوال H8

اولین مدلی که از این خودرو به بازار معرفی شد هاوال H2 بود. این خودرو ارزان ترین و کوچکترین شاسی بلندی است که تا به حال در کمپانی هاوال تولید شده است. ورود اچ 2 به بازار مصادف با آوریل 2014 میلادی بود و در آن زمان اعتماد زیادی به خودروهای ساخت چین وجود نداشت. به همین دلیل استقبال آنچنانی از این خودرو انجام نشد، در ادامه بد نیست بدانید گروه بهمن در طی برنامه ای که برای مونتاژ خودروهای هاوال در نظر گرفته است قصد دارد هاوال H2 را در کنار برادر بزرگترش H6 مونتاژ و وارد ایران کند.

بررسی بیشتر هاوال H2

نمای روبرویی این خودرو بسیار ساده از آب درآمده است و تنها به کارگیری المان های مناسب باعث شده تا ظاهری قابل قبول برای این خودرو رقم بخورد. هاوال اچ 2 مانند تمام محصولات این برند از کیفیت مونتاژ بالایی برخوردار است و این موضوع باعث شده تا H2 از خودروهایی مانند تیگو5 و جک S5 نیز چند پله بالاتر بایستد.

اگرچه طراحی ظاهر هاوال ساده به نظر می آید اما نمای داخلی این خودرو بسیار بهتر از خارج آن است و کیفیت متریال استفاده شده برای شکل گیری نمای داخلی وجهه ی بسیار قدرتمند تری به هاوال بخشیده است. ترکیبات مختلفی در ساخت داشبورد و روری کابین ها استفاده شده است و همین موضوع کسالت آور بودن را از داخل خودرو به بیرون رانده است. در حوزه ی امکانات هاوال وضعیت خوبی دارد و انواع سامانه هایی که به راننده در داشتن راحتی و تسلط بیشتر بر روی خودرو کمک می کند در هاوال نصب شده است. دکمه استارت، سامانه هوشمند ورود بدون کلید، سنسور باد لاستیک، تهویه اتوماتیک دوگانه و فرمان برقی چند نمونه از جمله امکاناتی است که در این خودرو وجود دارند.

محصولات بعدی هاوال

از این خودرو که بگذریم همچنان نمونه های جدید تری از هاوال هستند که می توانیم در موردشان صحبت کنیم. هاوال H6، هاوال H8 و H9!
هاوال H6 خودرویی است که در دو نسخه ی اسپرت و کوپه عرضه می شود. با وجود تشابه اسمی که میان این خودرو و نمونه ی قبلی وجود دارد اما طراحی این نمونه در داخل و خارج متفاوت می باشد و هاوال از کپی کاری جلوگیری کرده است. نسخه ی جدیدی از هاوال اچ 6 نیز به تازگی تولید شده است که ظاهری بسیار فراتر از انتظار دارد.

خودروی دیگر هاوال H6 است که در سایت کمپانی در دو نسخه عرضه می شود؛ نسخه اسپرت و کوپه. با وجود تشابه اسمی این دو مدل از لحاظ طراحی ظاهری در داخل و خارج کاملا متفاوتند. به تازگی نسل جدید H6 نیز معرفی شده که از ظاهری فراتر از انتظار بهره می برد. مهم ترین ویژگی این خودرو لیست بلند بالای امکانات کاربردی اش می باشد که آن را در جایگاهی فراتر از رقبا قرار داده است. سقف پانورامیک، سیستم مسیریابی و امکان تعویض دنده از روی فرمان چند نمونه از این امکانات می باشند.
پس از بررسی نمونه های شناخته شده از هاوال نوبت به معرفی H9 می رسد. این خودرو بی شک یکی از بحث برانگیز ترین نمونه های تولیدی توسط هاوال است که کارشناسان پیش بینی کرده اند با امکانات آفرودی قوی تری که دارد می تواند آمار بالاتری نسبت به فروش اقساطی هاوال H8 کسب کند. کمپانی گریت وال هاوال سعی دارد تا هاوال H8 را در اوج نگه دارد و با توجه به بررسی معیارهایی که در این خودرو برای مشتریان جذاب بود و به کارگیری تجربه ی ناشی از تولید این خودروها، میزان فروش محصولات نسل جدیدتر را بالاتر ببرد.