نیسان ایکس تریل در کلاس بدنه شاسی بلند با سایز متوسط بعد از عرضه جوک به بازار وارد شد. در طرف دیگر تویوتا راو4 سال هاست که در بازار کشور به خرید و فروش می رسد و مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفته است. این خودرو نسل جدید خود را با تغییراتی در ظاهر و زیباتر کردن آن، به علاوه اضافه کردن فیس لیفت بر روی آن انجام داده است. امکانات اضافه شده به این مدل به دلیل رقابت های تنگاتنگی است که بین خودروهایی در این رنج صورت گرفته است. در این مقاله به بررسی این دو خودروی ژاپنی از جهت های مختلف می پردازیم. نیسان ایکس تریل بر روی پلت فرم CMF قرار گرفته و با توجه به این که رقبای زیادی در بازار دارد هم چنان فروش قابل توجهی داشته است. در ایران فروش اقساطی نیسان ایکس تریل در بالا بردن درصد فروش این خودرو تأثیر زیادی داسته است.

از لحاظ ظاهری با نگاه به نمای رو به روی نیسان ایکس تریل تشابه آن را با دیگر مدل های نیسان متوجه می شویم. در این قسمت شاهد جلو پنجره ای با تزئینات کرومی V شکل هستیم. به روز رسانی چراغ های اصلی در کنار چراغ های روشنایی در روز ممکن شده است. اجزایی که نمای جانبی را زیباتر کرده اند شامل آینه های آیرودینامیک با چراغ راهنما و رینگ های 18 اینچی می شوند. نمای پشتی هماهنگی با کل بدنه خودرو از هر جهت را داراست و کاملأ نشانگر یک خودرو با برند نیسان است. در بررسی خصوصیات ظاهری تویوتا راو4 متوجه خواهید شد که تغییراتی که بر روی آن صورت گرفته، ظاهری زیباتر و مدرن تر را به نسبت مدل های قبلی خواهد داشت.

طراحی ظاهری نیسان ایکس تریل بهتر است یا تویوتا راو4؟

چراغ های رو به رو با وجود خطوطی که بر روی آن شکل گرفته و تا بیرون کاسه چراغ ادامه پیدا می کنند، از جذابیت خاصی برخوردار هستند. این خطوط تا لوگوی تویوتا پیش می روند و در این نقطه به پایان می رسند. وجود یک خط افقی در پایین سپر در هر دوی این خودروها دیده می شود که به دلیل ارتفاع زیاد در این بخش قرار گرفته است. در نمای جانبی وجود رنگ مشکی در برخی قسمت ها با رنگ سفید هارمونی خوبی را برقرار کرده و در کنار رینگ هایی زیبا زاویه ای منحصر به فرد نمایان می کند. رنگ بدنه از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با توجه به دقت بالایی که در این رابطه صورت گرفته علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند.

در نمای پشتی تغییرات به نسبت مدل فیس لیفت نشده در نسل قبل کاملأ مشخص است. البته چراغ های عقب با اندازه بزرگی که دارند، ممکن است با هر سلیقه ای مطابقت نداشته باشند. اگر بخواهیم از نظر ظاهری به این دو خودرو نمره بدهیم، باید بگوییم تویوتا راو4 به نسبت ایکس تریل از جذابیت بیشتری برخوردار است. اما بین این دو خودرو حضور نیسان ایکس تریل در سطح شهر بیشتر حس می شود. فضای داخلی نیسان ایکس تریل در نهایت سادگی طراحی شده و از کیفیت کابین مناسبی برخوردار است. وجود صفحه نمایشگر 7 اینچی، به علاوه گرم کن صندلی و تهویه مطبوع دو منطقه ای امکانات رفاهی این خودرو به حساب می آیند که راحتی هر چه بیشتر راننده را فراهم می کنند.

بررسی کابین نیسان ایکس تریل و تویوتا راو4

بر روی فرمان نیز کلیدهای مختلف برای تنظیمات گوناگون تعبیه شده تا رانندگی راحت تری را به ارمغان بیاورد. اما فضای داخلی تویوتا راو4 محدودتر و کوچک تر از نیسان ایکس تریل است و از نظر ابعاد بدنه نیز بین این دو خودرو نیسان ایکس تریل حرف اول را می زند. کابین تویوتا راو4 با توجه به کارکرد پایینی که دارد از کیفیت بالایی برخوردار نیست. اما نکته مثبتی که کمی این ضعف را جبران می کند رنگ روشنی است که در قسمت های مختلف صندلی و داشبورد به کار رفته است. به طرزی که اگر در یک نگاه و بدون دقت به داخل این دو خودرو نگاه کنیم به نظر می رسد تویوتا راو4 از نیسان ایکس تریل بهتر است. دسترسی به بخش های مختلف و آرگونومی کابین مناسب بوده، اما در قسمت پایین داشبورد دکمه هایی قرار داده شده که به سختی می توان با آن ها کار کرد.

موتور استفاده شده بر روی تویوتا rav4، 4 سیلندر بوده و حجمی معادل 2494 سی سی را داراست. این موتور توان 176 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 233 نیوتن متر در 4100 دور در دقیقه را تولید می کند. نیروی ایجادشده توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک عملکرد انتقال به چرخ ها را کامل می کند. در مقابل نیسان ایکس تریل از گشتاور 4 سیلندر با حجم 2.5 لیتر بهره می برد. این موتور توان 171 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 233 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه را به تولید می رساند. در صورتی که می خواهید اطلاعات کامل تری در خصوص مشخصات فنی و فروش اقساطی خودرو های فوق داشته باشید، می توانید به سایت سپند خودرو مراجعه کنید.