کوییک و برلیانس دو خودرو پرفروش بازار ایران هستند. خودروهایی که هر کدام توانسته‌اند بسته به قابلیت‌ها و البته قیمت خود، سهم مهمی از بازار را از آن خود کنند. در این مقاله از سلسله مقالات بررسی خودروها به مقایسه کوییک و برلیانس می‌پردازیم. در ادامه با وبلاگ سپندخودرو همراه باشید.

کوییک و برلیانس؛ این مقایسه منصفانه است؟

اگر نگاهی به نظرات کسانی که تجربه سواری برلیانس را داشته‌اند بیندازیم، آن‌ها برلیانس را اتومبیلی خوب ارزیابی می‌کنند و کوییک را اصلا قابل مقایسه با آن نمی‌دانند. اما بسیاری دیگر از کاربران کوییک را ماشین بهتری از برلیانس می‌دانند. خود ما هم این مساله را تجربه کرده‌ایم و استقبال از شرایط فروش اقساطی سایپا در سپندخودرو هم بسیار بالا بوده است. به عبارت دیگر هر کدام از این خودروها طرفداران دوآتشه خود را دارند و این مقایسه می‌خواهد قضاوتی منصفانه نسبت به  هر دو اتومبیل داشته باشد. بحث مقایسه کوییک و برلیانس را مثل همیشه از طراحی خارجی و داخلی شروع کنیم.

برلیانس برنده مقایسه با کوییک

برلیانس برند بازی طراحی خارجی

در خرید خودرو اقساطی و نقدی خودرو، ظاهر اتومبیل همیشه نقش مهمی را ایفا می‌کند. برلیانس در ظاهر بسیار موفق تر از خودرو کوییک عمل کرده است. البته نمی‌توان به طراحی خارجی برلیانس نمره 100 داد اما به نظر می‌رسد که سازندگان برلیانس درک بهتری از طراحی دارند. در مقابل کوییک به هیچ وجه زیبا نیست. عدم تناسب کلی طراحی خودرو در جلو و عقب و همچنین استفاده از پلتفرم‌‌های قدیمی در طراحی کوییک باعث شده که در طراحی خارجی بازی را به کوییک ببازد.

نمای خارجی برلیانس

برلیانس در طراحی داخلی هم از کوییک جلوتر است

برلیانس در طراحی داخلی هم یک گام جلوتر از کوییک است. با ورود به داخل کابین برلیانس، طراحی مدرنی را مشاهده می‌کنید. ابعاد کابین و راحتی سرنشینان از جمله برتری های کابین برلیانس نسبت به کوییک است. در مقابل سایپا در کوییک نهایت خساست را به خرج داده و فقط کمی کابین تیبا یا حتی تیبای خود را مدرن کرده است. به عبارت دیگر فضای داخلی کوییک با تیبا چندان تفاوتی ندارد. برلیانس اگرچه در طراحی داخلی و خارجی بهتر است اما کاش مهندسان این خودرو از متریال بهتری برای کابین استفاده می‌کردند. در یک مقایسه کلی کیفیت متریال هر دو خودرو در کابین به هیچ وجه راضی کننده نیست و پلاستیک فشرده شده حس خوبی به سرنشینان منتقل نمی‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با طرح فروش کوییک حتما سری به صفحه خرید کوییک سپندخودرو بزنید.

قدرت بالای برلیانس در مقایسه فنی

برلیانس در مقام مقایسه با کوییک از قدرت فنی بالاتری برخوردار است. موتوری 1.5 لیتری و چهار سلیندری با 103 اسب بخار قدرت برای یک ماشین در قیمت و رنج برلیانس مناسب به نظر می‌رسد. دقت داشته باشیم که برلیانس و کوییک هر دو خودرو شهری هستند. البته کوییک در بحث فنی هم یک گام عقب تر از برلیانس است. کوییک از موتور 1.5 لیتری و 4 سلیندر با 87 اسب بخار استفاده می‌کند. در رانندگی شهری تقریبا عملکرد هر دو خودرو یکسان است و خلائی را احساس نخواهید کرد اما در سربلندی ها و جاده‌های خارج شهر برلیانس شما را سربلند خواهد کرد.

تصویری از نمای خارجی کوییک

امکانات و تجهیزات برلیانس بالاتر از کوییک است

برلیانس در امکانات داخلی خوب عمل کرده اما می‌توانست بهتر هم باشد. به عبارت بهتر حداقل ما در برلیانس انتظار داشتیم که سازندگان امکانات بهتری را در به مشتریان عرضه کنند. از امکانات برلیانس می‌توانیم به آینه‌های برقی، سیستم صوتی، ایربگ‌ها، ایموبلایزر، تهویه مطبوع هوا، سنسور دنده عقب، کروز کنترل، تهیه مطبوع اتوماتیک و نمایشگر 7 اینچی  اشاره کنیم. با همین امکانات هم برلیانس یک سر و گردن بالاتر از کوییک ایستاده است. در کوییک به جز همان آپشن‌های همیشگی و بی‌کیفیت نباید انتظار چیز دیگری را داشت. البته نباید از قیمت نسبتا بالاتر برلیانس نسبت به کوییک غافل شویم اما شما با این وجود شما می‌توانید این اتومبیل شیک را در فروش اقساطی خودرو برلیانس با بهترین شرایط خریداری کنید.

طراحی داخل برلیانس با امکانات و ظاهری بسیار شیک

بلاخره برلیانس بخریم یا کوییک؟

اگر بین برلیانس و کوییک مردد مانده‌اید و امکان هزینه بیشتر برای خرید خودرو را دارید، پیشنهاد ما برلیانس است. در حقیقت کوییک سایپا در اکثر فاکتورهای حریف ضعیفی برای برلیانس محسوب می‌شود و با کمی بیشتر خرج کردن میتوان خودرویی جذاب تر و البته ماندگارتر تهیه کرد. این حرف البته به معنی نخریدن کوییک نیست. بلکه کوییک به عنوان یک اتومبیل اقتصادی توانسته توجه بخش‌های زیادی از بازار را به سمت خود جلب کند.