پژو یکی از قدیمی ترین مدل ها در تاریخ شرکت سازنده ایران خودرو است. در حقیقت این شرکت از حدود سی سال گذشته تا امروز مدل های متفاوتی از پژو را به مشتریان بازار خودرو معرفی کرده و فراز و نشیب های طولانی را از سرگذراند. با این حال هنوز هم بعضی از مدل های پژو پرطرفدار هستند و ویژگی های منحصر به فردی در مقایسه با همتایان ایرانی خود دارند. در این مطلب قرار است به مقایسه پژو 405 slx با پژو پارس tu5 (دو نمونه از پرفروش ترین های پژو) بپردازیم. اگر قصد خرید دارید و میان دو راهی انتخاب مانده اید، این مطلب را از دست ندهید.

آشنایی با پژو 405 slx و پژو پارس tu5، تاریخچه و سرگذشت برادران پژو!

پژو 405 را می توان شناخته شده ترین محصول ایران خودرو دانست. خودرویی که چه در طرح های فروش خودرو اقساطی و چه در بازارهای نقدی، طرفداران زیادی داشت. با وجود این محبوبیت، گرد زمان بر این خودروی معروف نشسته بود و به همین دلیل ایران خودرو در سال 87 تصمیم گرفت تا مهم ترین و قدیمی ترین محصولش را کمی به روزرسانی کند. نتیجه این به روزرسانی، تولید پژو 405 مدل SLX بود.

پژو پارس TU5 نیز همان پژو پارس قدیمی است که در سال 90 به روز رسانی شد. در این فرایند، امکانات جانبی بسیاری نسبت به نسخه 20 ساله اش به آن اضافه شد. همین عامل پژو پارس تازه متولد شده را دوباره به میدان رقابت و خرید خودرو بازگرداند.

نمای ظاهری پژو پارس tu5

مقایسه مشخصات ظاهری، پژو 405 slx چقدر با پژو پارس tu5 شباهت دارد؟

اگر بدون در نظر گرفتن معیارهای جزئی زیبایی خودرو، تنها به یک جلوبندی خوش فرم و زیبا فکر می کنید، احتمالا میان پژو پارس TU5 و 405 اس ال ایکس، انتخاب شما پژو پارس خواهد بود. طراحی پژو پارس در نمونه تی یو 5 کاملا شبیه نمونه قبلی است. اما می توان گفت در مقایسه با 405 ظاهری جمع و جور تر و همه پسندتر دارد.

با این حال اگر جزئی نگر نیستید، متوجه خواهید شد که اندازه جلوبندی این دو خودرو فرق چندانی ندارد. در این مرحله می توانید به سلیقه خود رجوع کنید و از روی شکل جلوبندی، مدل چراغ ها و نمای کلی، خودروی برتر خود را انتخاب کنید. البته بهتر است بدانید پژو پارس TU5 به عنوان یک مدل لوکس از نظر ظاهری به بازار عرضه شد و شرکت ایران خودرو برای فروش این خودرو لوکس، مانند فروش اقساطی سایپا تحویل فوری را طراحی کرده بود. اما در حقیقت ویژگی لوکس چندان مناسب این خودرو نبود. به همین دلیل از نظر ظاهری تقریبا برتری میان این دو خودرو وجود ندارد.

پژو 405 اس ال ایکس

بررسی ویژگی های کابین نمونه های پژو، انتخاب سخت پسندان کدام است؟

کابین ماشین حتی از شکل ظاهری آن نیز مهم تر است. راحتی، امکانات، کیفیت قطعات و رنگ و طراحی داخلی کابین به ما می گوید که آیا این ماشین برای ما ساخته شده یا نه! داشبور جدید که در مدل tu5 پژو پارس نصب شده، اولین چیزی است که در کابین این ماشین به چشم می آید. طراحی به روز و منحصر به فرد آن از یک طرف و کارآمد بودن دکمه های کنترلی روی آن از طرف دیگر باعث می شود دید جدیدی به این خودرو داشته باشید. علاوه بر آن، تغییر ظاهر فرمان به خودرو شکلی مدرن و زیبا بخشیده است.

شاید بتوان گفت در این مرحله، پژو 405 اس ال ایکس یک قدم از رقیبش عقب خواهد ماند. چرا که طراحی داخل کابین این خودرو با مدل های قبلی خود تفاوت چندانی نکرده است. تنها داشبورد کمی به روز رسانی شده که اگرچه در مقایسه با نمونه قدیمی خود پیشرفت زیادی به حساب می آید، اما نمی تواند جای امکانات و طراحی پژو پارس جدید را بگیرد.

کابین پژو 405 مدل slx

مقایسه مشخصات فنی پژو پارس تی یو 5 و پژو 405 اس ال ایکس

به طور کلی می توان گفت که دو خودروی مد نظر، در مشخصات فنی تفاوت های جزئی با یکدیگر دارند. شرکت ایران خودرو در طراحی 405 جدید، پیشرانه به روزتری را به این خودرو اضافه کرد. همین عامل باعث شد تا موتور، آلایندگی کمتری تولید کند. به علاوه این موضوع توانست توان موتور را بالاتر ببرد. در نتیجه به قطعیت می توان گفت که توان این خودرو از نمونه قبلی خود، بسیار بالاتر است. با این حال در مقایسه با پژو پارس  TU5 نمی توان این موضوع را یک برتری دانست. چراکه پیشرانه تی یو5 دقیقا همین قابلیت را در پژو پارس فراهم می کند.

از طرفی حداکثر گشتاور، حجم موتور و شتاب صفر تا صد این دو محصول تفاوت های بسیار ناچیزی با هم دارند. به طوری که می توان این اختلافات را نادیده گرفت و گفت که این دو خودرو، از نظر مشخصات فنی، تقریبا مشابه هستند.

امکانات پژو پارس  tu5 بهتر است یا 405 slx؟

بررسی مشخصات ظاهری و فنی این دو نمونه پژو به ما نشان می دهد که تنها دلیل برتری آن ها به یکدیگر، امکانات رفاهی است. در این ماراتن، پژو پارس tu5 تلاش کرده تا مانند یک خودروی خارجی همه امکانات را پوشش دهد. امکاناتی که باعث شده خودروهای غیر ایرانی، طرفداران زیادی داشته باشد. به همین دلیل علاوه بر مزایای خودرو، مشتریان می توانند از فروش اقساطی کرمان خودرو تحویل فوری نیز بهره ببرند.

همین عامل باعث شده که پژو پارس TU5 به دلیل داشتن امکاناتی چون سیستم تهویه اتوماتیک، وجود دکمه های کنترل روی فرمان، چراغ نقشه خوان، سنسور دنده عقب، اتوفلاشر و غربیلک فرمان چرمی به پژو 405 slx برتری داشته باشد.

پژو 405 اس ال ایکس

کدام یک از این محصولات ایران خودرو را بخریم؟

اگر وجود آپشن های بیشتر را کنار بگذاریم، می توان گفت که هر دو خودرو پژو تقریبا عملکرد و البته عمری یکسان دارند. با این حال قیمت پژو 405 اس ال ایکس پایین تر از پژو پارس  tu5 است.

اما اگر طرفدار آپشن های رفاهی هستید، بهتر است پژو پارس جدید را انتخاب کنید. شما می توانید برای ثبت نام پژو پارس ایران خودرو به سایت سپندخودرو نیز مراجعه کنید.

اگر به دنبال خرید اقساطی انواع ماشین هستید، سری به سایت سپند خودرو بزنید. مشاوران فروش ما می توانند شما را به بهترین شکل در خرید قسطی خودرو همراهی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191072104 تماس بگیرید.