با پژو 207 آی شروع می کنیم. این خودرو همان نمونه فیس لیفت پژو 206 است که در بازار های جهانی به نام 206 + شناخته می شود. این خودرو در حد فاصل سال های 1389 تا 1391 تولید شد و سرانجام بعد از یک وقفه ی 4 ساله در اواخر سال 1395 با مدل 1396 تولید این خودرو مجددا آغاز شد. در این تولید چهره و آپشن خودرو نیز دچار تغییراتی شد اما فرم کلی محصول دچار تغییر بزرگی نشد. طراحی مجدد آینه ها و چراغ های عقب و جلو بیشترین تاثیر را در جذاب تر شدن خودرو داشتند.
با ورود 207 آی به بازار بیشترین تغییرات را در داخل کابین شاهد بودیم. طرح غربیلک فرمان بسیار کارآمدتر شده بود و آپشن های جالبی نیز به 207 افزوده شده بود. در وسط داشبورد نیز یک مانیتور لمسی تعبیه شده بود که علاوه بر امکانات مالتی مدیای کامل به دوربین دنده عقب نیز مجهز شده بود و قابلیت ویرایش و ذخیره اطلاعات سرویس دوره ای را  دارا بود.
کیفیت مونتاژ پژو 207 بالاتر از خودروهایی مانند اچ سی کراس است و با توجه به قیمت تعیین شده برای آن از ارزش خرید بالاتری نسبت به محصول دانگ فنگ برخوردار می باشد. از نظر کیفیت قطعات برتری با پژو 207 است، تنها نکته منفی این خودرو فضای کم سر نشینان عقب است که در اچ سی کراس به علت کراس اوور بودن این موضوع کمتر قابل توجه می باشد.

قوای فنی پژو 207 آی و رقیب چینی اش

در مورد پیشرانه های دو خودرو باید گفت که شباهت های زیادی وجود دارد و برای هر دو خودرو از موتور معروف و پر بازده tu5 استفاده شده است. در این چند سال 207 از نظر سیستم سوخت رسانی و ecu و … پیشرفت های زیادی نیز داشته است که باعث شده خودروی اقتصادی تر و چابک تری باشد همچنین تعویض دنده ها به خوبی صورت می گیرد و این هماهنگی را مدیون استفاده از گیربکس BE3 برای پژو 207 هستیم، این گیربکس در هماهنگی کامل با موتور پژو 207 می باشد. در مورد هندلینگ پژو 207 نسبت به اچ سی کراس برتری خاصی دیده نمی شود و هر دو خودرو در یک سطح می باشند. پژو 206 به هاچ بک بی تعادل معروف بود که این نقطه ضعف در 207 برطرف شد و اکنون این خودرو با شتابگیری مناسب کاملا پاسخگوی نیازهای راننده است و در پیچ ها از پایداری مناسبی برخوردار می باشد. مهم ترین نکته اینکه ترمزهای این خودرو بسیار سریع و قوی عمل می کنند تا راننده احساس امنیت داشته باشد و اعتماد به نفس لازم برای حرکت با سرعت بالا را به دست بیاورد.
پژو 207 آی  خودرویی با موتور و گیربکس هماهنگ و قوی و دارای کیفیت ساخت خوبی است، کابین این خودرو کوچک است اما ظاهری جوان پسند و جذاب دارد. همین موضوع باعث شده تا فروش اقساطی پژو 207 آی همواره پر تقاضا باشد.
اچ سی کراس اما رقیب چینی این خودرو است و همان طور که در مقاله اشاره کردیم کیفیت مونتاژ پایین تری دارد. نقطه قوت این خودرو نسبت به پژو 207 آی استهلاک کمتر قطعات در طول زمان است، همچنین فضای کابین نیز جادارتر می باشد. فروش اقساطی ایران خودرو نشان داد که محصول چینی دانگ فنگ تا حد زیادی در به دست آوردن بازار طرفداران پژو 207 آی نا موفق عمل کرده است و طرفداران این محصول درک درستی از کیفیت ساخت دو خودرو داشته اند.