ساینا و کوییک دو مدل از پرهیاهوترین ماشین ها در سال های اخیر شناخته شده اند. دو خودرو از تولیدی سایپا که مثل اعضای یک خانواده به هم شبیه هستند. با این حال می توان گفت که تفاوت های آن ها باعث شده تا خریداران برای انتخاب دچار تردید باشند. اگر شما هم در این دوراهی هستید، پیشنهاد می کنم همراه این مطلب باشید تا با شباهت ها و تفاوت های ساینا و کوییک آشنا شوید و انتخاب مناسب تری داشته باشید.

بررسی مشخصات فنی کوییک و ساینا؛ به تفاوت های جزئی دقت کنید

ساینا بسیار زودتر از کوییک به بازار آمد و به دلیل طراحی خاص بدنه اش مورد استقبال قرار گرفت. اما می توان گفت استقبال از هر دو این ماشین ها به عنوان یک خودرو اقساطی تقریبا به یک اندازه بود؛ چراکه به جز تفاوت های جزئی و بیشتر سلیقه ای، اختلاف چشمگیری نداشتند. با این حال با بررسی مشخصات فنی خودرو با توجه به نیاز خود، می توانید برتری های آن ها را ببینید.

مشخصات فنی کوییک، از کوییک پلاس تا کوییک دنده ای

کوییک به عنوان اولین خودرو ایرانی با گیربکس اتوماتیک، به واسطه طراحی جذاب بدنه و امکانات نسبتا مناسب، به سرعت در برنامه فروش اقساطی سایپا تحویل فوری قرار گرفت تا خریداران با شرایط آسان تری موفق به خرید کوییک شوند. این ماشین در سه تیپ پایه (SE)، فول (SE-A) و پلاس (SE-LUX) به بازار آمده و دنده اتوماتیک CVT را می توانید در تیپ پلاس کوییک که فول ترین مدل این خودرو است، مشاهده کنید.

حجم موتور این خودرو 1503 سی سی است. همچنین موتور آن 4 سیلندر و به صورت خطی قرار گرفته و حداکثر سرعت آن به 160 کیلومتر بر ساعت می رسد. این بررسی ها نشان می دهد که کوییک برخلاف ظاهر جدید و ویژگی های شگفت انگیزش، موتور چندان قدرتمندی ندارد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد خودرو کوییک فرمان برقی آن است که باعث شده از جذابیت های آن نیز به حساب بیاید.

مشخصات فنی خودرو کوییک سایپا

مشخصات فنی ساینا، همتای تیبا با ویژگی های برتر

ساینا را می توان قالب اولیه خودرو کوییک دانست. خودرویی که از نظر ظاهری شبیه تیبا است اما توانست طرفداران بیشتری برای خود بسازد. موتور این ماشین هم مانند همتای جدید خود، 4 سیلندر و خطی است و حجم موتور 1503 سی سی آن نشان می دهد که تفاوت های فنی سایپا و کوییک چندان زیاد نیست. گیربکس ساینا 5 سرعته و دستی است و به دلیل وزن زیاد، چالاکی و شتاب نسبتا کمتری نسبت به کوییک دارد.

با این حال برتری ساینا نسبت به کوییک این است که مصرف سوخت مناسب تر و اقتصادی تری دارد. ساینا نیز در سه تیپ روانه بازار شده که مدل لوکس آن فول ترین امکانات را دارد. همه این تیپ ها فرمان هیدرولیکی دارند و شتاب صفر تا صد آن ها 14 ثانیه است.

مشخصات ساینا اتوماتیک

تفاوت مشخصات ظاهری کوییک و ساینا

اولین ویژگی که در ظاهر و بدنه این دو خودرو وجود دارد، کلاس بدنه است. ساینا با کلاس بدنه سدان و کوییک با کلاس بدنه هاچ بک در رقابت محبوبیت، اولین تمایز خود را به نمایش می گذارند. وجود صندوق عقب باعث شده تا ساینا برای افرادی که به سفرهای خانوادگی علاقه دارند، خودروی محبوب تر و کاربردی تری باشد.

خرید ساینا اتوماتیک

برعکس، کوییک یک خودرو هاچ بک جمع و جور و مورد توجه جوان ترها و ماشین اولی ها است. همین ویژگی باعث شده تا در طرح فروش اقساطی کرمان خودرو تحویل فوری به انتخاب درصد زیادی از کم سن و سال ترها تبدیل شود.

علاوه بر آن طراحی داشبورد و فرمان در خودرو کوییک به روزتر شده و شکل متفاوت آن، جلوی کابین را به یک فضای منحصر به فرد تبدیل کرده است.

مشخصات ظاهری خودرو کوییک سایپا

تفاوت جزئیات در کابین ماشین کوییک و ساینا

روی فرمان کوییک کلیدهای کنترلی کارآمدی را می بینید که باعث می شود هنگام رانندگی به راحتی و سرعت به این دکمه ها دسترسی داشته باشید. این ویژگی ساده برای رانندگی در اتوبان ها و جاده های خطرناک اهمیت زیادی دارد و باعث می شود هنگام کنترل ضبط یا سیستم تهویه، تمرکزتان را از دست ندهید.

خودرو کوییک می تواند انتخاب مناسبی برای اسپرت پسندان باشد. غربیلک فرمان کوییک با رویه چرمی و با ترکیب رنگ مشکی و قرمز، جلوه ای زیبا و جوان پسند به اتاق این خودرو بخشیده است.

در مجموع اتاق های این دو خودرو تفاوت های چندانی با هم ندارند و می توانند نمره یکسانی از نظر جادار بودن فضای کابین به خود اختصاص دهند.

صفحه نمایشگر یکی از آپشن های کوییک

مقایسه امکانات کوییک و ساینا

کوییک و ساینا از نظر فنی بسیار شبیه به هم هستند. اما آنچه باعث شده که خودرو کوییک یک پله بالاتر از ساینا بایستد، امکانات رفاهی است. همین امکانات رفاهی متنوع است که مشتری را برای پرداخت پول بیشتر و خرید این خودرو قانع می کند. با بخشی از این امکانات آشنا شوید.

سیستم صوتی و تصویری، یک برگ برنده برای خودرو کوییک سایپا

داشبورد متفاوت خودرو کوییک یک ویژگی متفاوت دیگر هم دارد. صفحه نمایشگر 7 اینچی و لمسی وسط داشبورد قرار گرفته و یک صفحه پرکاربرد و سرگرم کننده را برای شما به نمایش درمی آورد. قابلیت اتصال بلوتوث، USB و CD PLAYER با همراهی صفحه نمایشگر، تجربه لذت بردن از موزیک را برای شما دوچندان می کند.

از طرفی خودرو ساینا با وجود دو بلندگو در جلو، 2 بلندگو در عقب و قابلیت اتصال AUX و خروجی USB می تواند نیاز شما را در زمینه پخش موزیک برطرف کند؛ اما جای خالی نمایشگر و اتصال بلوتوث را نمی توان نادیده گرفت.

شیشه‌های برقی کوییک و ساینا، یک ویژگی مشابه و کاربردی

شیشه برقی راننده و کمک راننده دیگر تبدیل به یکی از خصوصیت های معمولی در اتومبیل ها تبدیل شده است. این ویژگی به طور معمول در همه ماشین های تولید روز وجود دارد و اگرچه کاربردی است، اما نمی توان آن را به عنوان یکی از امکانات مهم و خاص خودرو معرفی کرد.

کوییک و ساینا هردو از بالابر برقی برای شیشه برخوردار هستند. علاوه بر آن، تنظیم آینه ها هم به صورت برقی و با کنترل راننده انجام می شود. اگر نگران پارک دوبل هستید، باید بگوییم که هم کوییک و هم ساینا به سنسور دنده عقب مجهز هستند و به شما هنگام نزدیک شدن به اشیا هشدار می دهند. البته این ویژگی در خودرو کوییک حرفه ای تر بوده و دلیل آن، نمایش فضای اطراف به وسیله نمایشگر روبروی راننده است.

خرده امکانات تاثیرگذار و حرفه ای، مهم ترین دلیل خرید کوییک سایپا

یکی از عواملی که خودرو کوییک را به یک ماشین حرفه ای و دوست داشتنی تبدیل می کند، امکانات ریز و درشتی است که سایپا برای آن در نظر گرفته است. امکان استارت بدون کلید، سیستم کنترل باد تایرها، وجود NAVIGATION یا مسیریاب، سیستم باز شدن در هنگام تصادف و هشدار سرقت با بوق در بالای لیست ویژگی های منحصر به فرد کوییک قرار گرفته اند. امکاناتی که با سیستم قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت در ماشین ساینا برابری نمی کند.

خرید ساینا به صرفه تر است یا خرید کوییک؟

قبل از هرچیز باید بدانید که چقدر از خودرو استفاده می کنید و بیشتر از همه می خواهید پا به دل کدام خیابان ها بگذارید. اگر تعداد سفرهای سالیانه شما زیاد است، بهتر است خودرویی را خریداری کنید که فارغ از امکانات جانبی، امنیت بالا و توان مناسبی داشته باشد. برای مثال پژو پارس انتخاب مناسبی برای جاده است و شما می توانید با ثبت نام پژو پارس ایران خودرو خیال خود را از امنیت ماشین در جاده راحت کنید.

اما اگر میان انتخاب نهایی ساینا و کوییک تردید دارید، بهتر است بدانید که هر دوی این خودروها شهری هستند؛ یعنی برای جاده مناسب نیستند و به دلیل کیفیت پایین بدنه، امنیت کمی دارند. با این حال خودرو کوییک به دلیل ضعف شدید در گیربکس نمی تواند یک گزینه منطقی برای شما باشد. به علاوه خودرو ساینا استحکام و فرم بهتری دارد و انتخاب بهتری برای تامین امنیت است.

کوییک بهتر است یا ساینا

نمی توان گفت خودروی کوییک برای شما مناسب تر است یا خودرو ساینا. اگر به امکانات جانبی کمتر اهمیت می دهید، ساینا خودرویی مناسب با هزینه کمتر برای شما خواهد بود. اما اگر به دنبال خودروی جمع و جور و جوان پسند برای تردد در شهر هستید، خودرو کوییک می تواند برای چند سال همراه شما باشد. برای اینکه انتخابی مناسب مطابق با نیاز خود داشته باشید، می توانید سوالات خود را با مشاوران فروش سپند خودرو در میان بگذارید. ما در این راه همراه شما هستیم.