مقایسه رنو استپ وی با برلیانس کراس C3 قطعاً می تواند مقایسه جذابی باشد. استپ وی رومانی و برلیانس چین دو خودرویی هستند که از قضا فروش خوبی هم دارند و به معنای واقعی به رقابت با یکدیگر می پردازند. البته هر دو خودرو تحت نظر مجموعه سایپا به بازار عرضه می شوند و حتماً هدف ما از تهیه این مطلب تهیه ی راهنمایی جامع برای خرید بهتر شماست، و صرفاً مقایسه ای برای ایجاد جدال میان این دو خودرو نیست.

از آنجایی که این دو خودرو در محدوده قیمتی تقریباً یکسانی قرار دارند ممکن است افراد بسیاری باشند که هنوز تصمیم قطعی خود را از بین این دو خودرو نگرفته باشند. بنابراین تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو خودرو از جهات مختلف بپردازیم و با نقاط ضعف و قوت هر یک آشنا شویم.

ضمناً فروش اقساطی برلیانس کراس C3 هم اکنون در سپندخودرو فراهم است.

مقایسه رنو استپ وی با برلیانس کراس C3

مقایسه رنو استپ وی با برلیانس کراس C3 از نظر مشخصات ظاهری

البته همانطور که می دانید برتری در مشخصات ظاهری امری سلیقه ایست و نمی توان با تکیه بر مقایسه رنو استپ وی با برلیانس کراس C3 نظر دقیقی در این مورد داد، اما اگر برتری به شکلی محسوس باشد، ذکر آن خالی از لطف نیست. همینطور که در مقایسه بین این دو خودرو کراس اور چینی ماجرا یعنی برلیانس کراس C3 برتری تقریباً محسوسی دارد.

البته نا گفته نماند که بخش عمده ای از فروش خوب رنو استپ وی به علت طراحی آن است و با اینکه از نظر منتقدان طراحی این خودرو چندان هم زیبا نیست، اما با این وجود مورد توجه بسیاری قرار گرفته. در مجموع از نظر طراحی برلیانس کراس C3 یک سر و گردن بالاتر از رقیب خود یعنی رنو استپ وی قرار دارد و شاید دلیل آن الگوگیری و شراکت تجاری و همکاری طولانی مدت برلیانس با پیشگام طراحی خودرو یعنی «بی ام و» باشد.

بررسی و مقایسه رنو استپ وی با برلیانس کراس C3

طراحی داخلی

با اینکه برلیانس در موضوع طراحی بدنه خودرو به خوبی عمل کرده، اما طراحی داخلی هیچ کدام از این دو خودرو چنگی به دل نمی زنند و برنده ای در این رقابت وجود ندارد. کیفیت مواد استفاده شده در هر دو خودرو معمولی است و از تزئینات و طراحی خاصی در داخل اتاق خودرو استفاده نشده است. البته شاید برلیانس به دلیل بهره مندی از صفحه نمایش در کنسول میانی و صفحه کیلومتر شکیل تر توجه افراد بیشتری را به خود جلب کند.

مقایسه مشخصات فنی رنو استپ وی و برلیانس کراس C3

حالا نوبت آن رسیده که توان فنی این دو خودرو را مورد چالش قرار دهیم. رنو ساندرو از پیشرانه KM4 A6 در مدل دنده دستی خود استفاده کرده و در نسخه اتوماتیک از پیشرانه KM4 C6 بهره برده است. هر دو پیشرانه حجمی 1.6 لیتری دارند. حداکثر توان پیشرانه مدل اتوماتیک 105 اسب بخار است. شتاب رنو استپ وی در مدل دستی برابر با 11.5 ثانیه و در مدل اتوماتیک برابر 10.5 ثانیه است.

مشخصات فنی رنو استپ وی مقایسه رنو استپ وی با برلیانس کراس C3

برلیانس کراس C3 نیز مانند رنو استپ وی در دو مدل اتوماتیک و دستی به بازار خودرو عرضه می شوند. این خودرو نیز دارای حداکثر توان 103 اسب بخار است، اما برلیانس کراس C3 در شتاب مقداری از رنو استپ وی ضعیف تر ظاهر شده و شتاب صفر تا صد آن برای مدل دستی 12.5 ثانیه و برای مدل اتوماتیک 13 ثانیه ثبت شده است

ایمنی و امکانات رفاهی رنو استپ وی و برلیانس کراس C3

از نظر امکانات ایمنی رنو استپ وی و برلیانس کراس C3 در سطح یکسانی قرار دارند، اما با توجه به امتیاز خوب رنو استپ وی در تست های ایمنی اروپا می توانید از ایمنی رنو استپ وی مطمئن باشید. اما در بحث امکانات رفاهی برلیانس کراس C3 در سطح بالاتری قرار دارد و امکانات به روز تری را در این خودرو مشاهده می کنیم.

سیستم الکتریکی بازکردن درب صندوق عقب، غربیلک فرمان چرمی مجهز به دکمه تنظیم صدا، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، چراغ مه شکن جلو، میله فرمان جمع شونده، شیشه بالابر برقی عقب و جلو، سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، بسته شدن پنجره ها با ریموت کنترل و امکان تنظیم صندلی راننده در 8 جهت به همراه تنظیم گودی کمر مهمترین امکانات برلیانس کراس C3 را تشکیل می دهند.

ایمنی و امکانات رفاهی رنو استپ وی - مقایسه رنو استپ وی با برلیانس کراس C3

اما موردی که بیش از همه جلب توجه می کند، بهره گیری رقیب چینی از نمایشگر 7 اینچی میان داشبورد است. این نمایشگر از ناوبری ماهواره ای نیز پشتیبانی می کند. اما رنو ساندرو امکانات پایه ای تری دارد و جای بسیاری از امکانات در این خودرو خالی به نظر می رسد.

جمع بندی

در مجموع دو خودرو در رقابت تنگاتنگی قرار دارند و نمی توان با قاطعیت گفت که کدام خودرو از رقیب برتر است. هر کدام در زمینه هایی از یکدیگر برتری دارند، اما این برتری به حدی محسوس نیست که بتوان یک خودرو را به راحتی بر دیگری برتری داد. به همین دلیل بهتر است نیاز خود را در نظر بگیرید و با توجه به ویژگی هایی که ذکر شد به انتخاب یکی از این دو خودرو بپردازید.

اگر به دنبال خودرویی با طراحی زیباتر و امکانات رفاهی بیشتر و به روز تری می گردید برلیانس کراس C3 در این زمینه ها کمی برتری دارد و اگر به دنبال خودرویی با عملکرد فنی مناسب و یکپارچکی در عملکرد و قطعات می گردید و ایمنی برای شما موضوع بسیار مهمی است، رنو استپ وی شاید بتواند کمی بیشتر از نیازهای شما را برآورده کند.

همچنین اگر مایلید با شرایط ویژه فروش اقساطی سپندخودرو آشنا شوید می توانید از طریق صفحه فروش اقساطی رنو استپ وی به این صفحه دسترسی پیدا کنید.