نسل S Class در تولیدات بنز در تمامی مدل ها با موفقیت و فروش خوب همراه بوده و رقبای هم رده خود را پشت سر گذاشته است. این مدل از مرسدس بنز با قدرت فوق العاده و ایمنی بالایی که داراست، در کنار ویژگی مدرن و لوکس بودن توجه علاقه مندان به این برند را به خود جذب کرده است.

البته این مدل از قیمت بالایی برخوردار بوده و همین امر شاید امکان خرید را برای هر قشری میسر نکند. شرایط فروش اقساطی بنز S500 امکان خرید راحت تر را برای خریداران فراهم کرده و با تحویل فوری با سرعت صاحب این خودروی لوکس خواهید شد. در مقاله پیش رو این مدل از خودروی بنز را از جوانب مختلف مورد بحث قرار می دهیم.

 

بررسی طراحی و تغییرات بنز اس 500

از لحاظ ظاهری مدل S از چنان جذابیت و زیبایی برخوردار است که هیچ کدام از برادرانش به پای آن نمی رسند. برند بنز موفقیت مدل بنز S500 در طراحی را مدیون حجم پردازی های به جا و مناسب در بدنه و ایجاد ابهت به وسیله خطوط می باشد. آیرودینامیک بهبود یافته به نسبت نسل های گذشته و مونتاژ عالی قطعات، از ویژگی های تأثیر گذار در پیشرفت این نسل از خودروی آلمانی است. چراغ های به کار رفته در نمای پشتی کاملأ جذب بدنه بوده و بر آمدگی را در آن مشاهده نمی کنیم. نوع طراحی این چراغ ها نرم بوده و از نظر بصری احساس خوبی را به بیننده منتقل می کند. به طور کلی طراحی کلی نشان از این دارد که برند مرسدس بنز برای این مدل از خودرو از مهندسان خوبی کمک گرفته است.

 

بررسی فضای داخلی و کابین مرسدس بنز S500

در بررسی های انجام شده در مورد فضای داخلی و ویژگی های ظاهری کابین، زیبایی در کنار راحتی از این بخش از خودرو کیفیتی عالی ساخته و ظاهری بی نقص را نمایش می دهد. با ورود نسل های جدید مرسدس بنز به بازار پیشرفت در طراحی مشاهده می شود و این برند با زبان های تازه در طراحی خود همیشه حرفی برای گفتن دارد. به طور کلی فضای داخلی با در کنار هم قرار دادن ویژگی هایی چون جنس عالی مواد به کار رفته، آرگونومی مناسب و طراحی جذاب طرفداران زیادی را به سمت خود کشیده و در جهان مورد پسند هر قشر با هر زبانی بوده است. تنها ایرادی که می توان به این بخش از خودرو بنز S500 گرفت نمایشگرهای پشت آمپر با عرض زیاد و نمایشگر اصلی در مرکز با سایز بزرگ و تخت است که مورد انتقاد خریداران قرار گرفته است.

 

بررسی تخصصی ویژگی های فنی و موتوری بنز اس 500

بنز S500 از نظر فنی در مدل های پایه پیشرانه های شش سیلندر استفاده می کند که دوام بالایی داشته و بسیار اقتصادی است. اما در این مدل پیشرانه 8 سیلندر به شکل V را مورد استفاده قرار داده که با حجم ۴۶۶۳ سی سی، توان ۴۵۵ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور بر دقیقه و گشتاور 700 نیوتون متر در 1800 تا 3500 دور بر دقیقه را تولید می کند. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بوده و شتاب آن ۴.۵ ثانیه می باشد. مرسدس بنز S500 در مدل غیر هیبریدی به بازار ایران وارد شده که  از موتور 8 سیلندری 4.6 لیتری تویین توربو استفاده می کند. این موتور با گیربکس هفت سرعته 7 جی ترونیک پلاس عملکرد انتقال به چرخ های عقب را کامل می کند.

 

معایب مرسدس بنز S500

سیستم مجیک بادی کنترل در نسخه وارد شده به کشور وجود ندارد و در چاله ها و دست اندازها عملکردی که از آن انتظار می رود را ارائه نخواهد داد. فنربندی نیز در حالتی سنتی انجام می گیرد که باعث می شود آن چنان که باید نرم و راحت نباشد و هماهنگی زیادی با قدرت بالای پیشرانه و وزن بالای بدنه از خود نشان نمی دهد. قیمت بالای  بنز S500 خرید آن را با کمی مشکل مواجه کرده که از طریق فروش اقساطی خودروی مورد بحث با شرایط ویژه و عالی در سپند خودرو می توان تا حد زیادی مشکل خریداران را حل نمود.